Hoe vonden jullie het voor het eerst vliegen met je kleintje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door daan09, 1 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Wij gaan ove 1½ week naar kreta. Onze dochter is 19 maanden. Ik zie wel een beetje op tegen de vliegreis. Ik hoop dat ze wat wil drinken tijdens het landen/stijgen. En dat ze dan in de gordel wil.
    We vliegen vanaf een regionale luchthaven. Een nadeel daarvan is dat we op de heenreis een tussenlanding hebben in Rotterdam of Maastricht. Voordeel is op de terugreis gaan we in 1x en we zijn dan in een half uurtje thuis. Ik hoop ook een beetje op een gunstige vertrektijd. Ze gaan hier om 14.00u en om 16.00u. Ik hoop dat we op de vlucht van 14.00u, anders kom je 's avonds zo laat aan. Maar ja, we zien wel. Ik heb idd ook zo'n magisch tekenbordje gekocht en we nemen de laptop met filmpjes mee, dan kan ze lekker dvd'tjes kijken.
    Mag je trouwens wel een tuitbeker drinken meenemen voor je kleintje meenemen, of koop je dat aan boord?

2. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Ik ben gevlogen met beide kinderen toen ze 5 maanden oud waren. Het ging perfect. Kinderen moeten tijdens stijgen en dalen in een gordel op schoot. Echter heb ik tijdens het dalen gewoon gevoed, als je abby maar aan je vast zit met die gordel, dan kan dat gewoon.
    Beide kinderen hebben max 5 minuutjes gehuild op zowel heen als terugweg.

3. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Hier al de nodige keren gevlogen met de kindjes, vorige week naar Italie (de oudste is 21 maanden, de jongste bijna 3 maanden): ging prima! Ik heb de jongste wel gevoed tijdens het landen, die kan nog niet eens rechtop zitten!
    De oudste heeft voor het eerst gevlogen toen ze 3 weken oud was (Italie). Daarna is ze nog meegeweest naar Amerika en Israel. Allemaal prima gegaan. Neem drinken mee in een vertrouwde fles (dat mag gewoon) en een paar speeltjes en that's it.
    Ik denk dat je je vooral op voorhand niet te druk moet maken: met sommige kindjes is het helemaal geen probleem en andere maken wel stennis, niets aan te doen toch? Ook dan gaan die uren wel voorbij.

4. tulip

tulip Niet meer actief

ik ben blij dat nog iemand dat ziet.

knap hoor met 2 kindjes, en fijn dat je gewoon kon voeden, maar niet overal mag het dus.
    Het was voor mij ook echt een tip voor het geval ze daar staat en het dan ineens niet mag.

5. Meilan

Meilan Bekend lid

18 okt 2008
    639
    0
    0
    Liner Manager
    Antwerpen
    Kindjes moet idd op schoot, met gezich vooruit zitten tijdens stijgen en landen. Dat zijn de échte regels! (genoeg piloten en stewards in de familie/vriendenkring om dat te weten). Wel is het zo dat stewards regelmatig een oogje toeknijpen als de baby gevoed of dat ze het gewoon niet zien (omdat de moeder pas begint te voeden als zij zelf ook al zitten). Maar eigenlijk mag het ECHT niet.

Ziva was 2 maanden toen ik alleen met haar een vliegtuigreis deed. Viel reuzemee! Vooral omdat elke vlucht nog plaats had, dus ik mocht ze in de autostoel mee aan boord nemen.

De 2de keer was ze 10 maanden. Ze was iets drukker, maar toen hadden we speelgoed en de draagbare dvdspeler bij. Ging ook allemaal prima.
    Toen we terugvlogen wou Ziva ook tegen me aanliggen (zoals bij borstvoeding), maar steward kwam hiervoor wel even langs om te zeggen dat het echt niet mag. Veiligheid boven alles!!!

In oktober vliegen we weer. En volgend jaar naar Indonesië! Dat zal pas een test zijn...

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

En waar haal jij je "wijsheid" vandaan? Ivm de veiligheid moet het kind rechtop zitten met gezicht naar voren tijdens start en landing. DAT zijn de regels!
    Doe niet zo idioot! Uiteraard mag je borstvoeding geven in het vliegtuig! Denk je nou echt dat een steward(es) zal zeggen dat het niet mag omdat zielige mensen daar niet tegen kunnen? Wat is dat toch? Je ziet het geeneens! Mag een moeder haar kind voeden als deze honger/dorst heeft of niet? Het is het natuurlijkste dat er is, maar dat begrijp jij kennelijk niet.
    Ik zat op rij 1, dus op onze hoogte wachtenden voor het toilet. Of de mensen zagen het niet eens dat ik mijn kind van 80cm en ruim 12 kilo aan het voeden was of ik kreeg een bemoedigend knikje, duimpje of complimentje. Ze mochten blij zijn want het was gedurende drie kwartier stil.
    Een vliegtuig is trouwens geen openbare ruimte.

7. tulip

tulip Niet meer actief

amen!!!

12 kilo!!! Maak jij slagroom ofzo.:D En idd bijzonder als je op een gewone rij zit en het kunt zien, ik zag niet eens wat vriendlief aan het lezen was.

Meilan, ja wij hadden idd een strengere steward, die mevrouw voor ons had dus pech, maar ze hadden het idd niet gezien als ze het gewoon gedaan had. Dan is het aan jezelf he, ik zou liever voor de veiligheid gaan, ze zeggen het toch niet voor niks??

8. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    @Roozjuh, wat jij zegt is complete onzin idd.

9. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    ik vlieg vrijdag naar curacao helaas 13 uur pffff
    tussenlanding op aruba
    en mijn dochter is 22 maandjes dus gaat afwisselend bij mij en mijn man op schoot

10. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    en nu krijg ik toch de kriebels
    pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff

11. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    @Mirell, wij hadden zoon een eigen trolley (handbagage formaat) meegegeven met daarin voor elk uur een nieuw speeltje. Dan zijn ze wel even zoet.

12. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik ben heel benieuwd hoe jullie reis gaat verlopen! Als wij volgend jaar die lange vlucht gaan maken is mijn zoontje namelijk ongeveer even oud als jouw dochter... Wil je je reisverslag hier posten als je terug bent? ;)

13. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Oeps ik vergis me...mijn zoon is tegen die tijd 30 maanden, oftewel 2,5. Maar ik ben alsnog benieuwd naar je verhaal! ;)

Deel Deze Pagina