welke kado's voor 2 en 5 jarige?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Guapetona, 22 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Guapetona

Guapetona Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.097
    0
    36
    therapeut
    zuidholland
    Hoihoi,

Mijn twee jongens zijn komend weekend jarig, en ik vind het best moeilijk kado's uit te kiezen, ook omdat mijn vader wil dat ik dingen uitzoek voor hem om te geven... Dus ik moet 2 keer zoveel verzinnen. Voor mijn oudste heb ik wel wat ideeën. Die begint bijvoorbeeld spelletjes erg leuk te vinden. Maar voor mijn jongste heb ik echt geen idee!

Alle tips zijn welkom, voor beide kinderen, maar met name voor de jongste (het lastige is ook dat we al zoveel hebben nu, omdat de oudste al zoveel speelgoed heeft).

Alvast bedankt!

2. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

23 jun 2010
    604
    10
    18
    Ik weet natuurlijk niet wat je al hebt, dus ik spui maar wat ideeën.

- Loopfiets
    - Trampoline (voor samen???)
    - spel "Knappe Koppen", met name leuk voor je jongste
    - Keukentje
    - Boeken
    - Duplo/lego - als ze daar veel mee spelen zou je een collectie bij elkaar kunnen sparen. Zelfde geldt voor bv toettoet auto's, little people, etc
    - Hamertje tik
    - Memory
    - Magisch tekenbord
    - spel Kleurentorentjes
    - Traptractor
    - Autogarage
    - Treinbaan
    - Ik zag vandaag bij de @ction de ouderwetse Noppers liggen!
    - Knutselspullen
    - dvd van Nijntje de film

Ik heb maar gewoon even gekeken waar mijn dochter en haar neefje (beiden 2 jaar) graag mee spelen ;)

3. Guapetona

Guapetona Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.097
    0
    36
    therapeut
    zuidholland
    Superbedankt! Ik zie wel wat nieuwe ideeën ertussen!

Welke boekjes vind jouw dochter/neefje leuk?
    Oh en wat zijn noppers?

4. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

23 jun 2010
    604
    10
    18
    Noppers.... dat zijn deze felgekleurde blokjes met "stekels" zodat je ze op elke mogelijke manier op elkaar kunt zetten. Je kent ze misschien nog wel van de kleuterschool.

Mijn dochter vindt de boekjes van Kikker erg leuk. Jip en Janneke. De boekjes over Anna (van Kathleen Amant). Zandkasteel. Het tijdschrift Pippo (kan je ook een (mini) abonnement op nemen). Boekjes van Dora.

Eigenlijk alles met echte verhaaltjes die aansluiten bij haar belevingswereld. Het mag nog niet te moeilijk zijn, qua lengte heeft mijn dochter wel een vrij goede concentratie (dwz als het verhaal haar aanspreekt)

5. Linda86

Linda86 VIP lid

Als jullie al heel veel speelgoed hebben, kun je misschien aan hè vader een abonnement voor de dierentuin of een pretpark/speeltuin vragen. Daar kun je dan het hele jaar plezier van hebben.

Verder is Kapla denk ik voor je oudste leuk! Dat is het het favoriete speelgoed van mijn 5-jarige zoon. Voor je jongste misschien een loopfiets of iets van duplo?

6. Deliana

Deliana Niet meer actief

Oudste
    * Misschien een lidmaatschap van een blad (Bobo oid)
    * eerder genoemd, maar Kapla is een aanrader (bij Ikea hebben ze een goedkopere versie)
    * Spelletje Halli Galli junior
    * Radiografisch bestuurbare auto
    * Mini Loco
    * Racebaan (zo'n looping-ding :))
    * knutselspullen
    * abbo op (indoor) speeltuin of dierentuin
    * spelletjes computer (PDC, Storio, Mobigo)

Jongste
    * Loopfiets - echt een aanrader, gaat hier overal mee naar toe. Boodschappen doen, strand, bos, oudste naar school brengen. Heel handig en snel ;)
    * lego duplo (nu ook bijna overal 25% korting)
    * Little people
    * knutselspukken - stickers plakken vind mijn zoontje helemaal geweldig
    * boekjes - van die boekjes met geluidjes, Thomas de Trein

7. Finn

Finn Actief lid

10 jan 2009
    202
    0
    0
    gelderland
    Mijn twee zoontjes zijn ook net 2 en 5 geworden, ze hebben voornamelijk smartmax en playmobil gekregen! Erg succes vol.

Evt klei, vingerverf, puzzel, elctron,
    Ik merk hier dat de jongste niet om kijkt naar het jongere speelgoed.
    Denkend aan v tech en little People etc spullen.

8. Guapetona

Guapetona Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.097
    0
    36
    therapeut
    zuidholland
    wow, echt veel goede ideeën, onwijs bedankt allemaal!

Wat vinden jullie van een Storio voor de oudste of een "tablet"voor de jongste? Kan dat of kan dat echt nog niet? Ik twijfel heel erg over zoiets, lijkt me aan de ene kant erg educatief, maar misschien niet inter/actief genoeg? Ze zijn nog zo klein...

Deel Deze Pagina