Er zijn al veel goede tips gegeven! Nog wat tips van een alleenstaande moeder van 2 met voorheen reflux baby; - relax.... het omgooien van ritmes bij je peuter kan echt. Gewoon boterham geven in ochtend. Baby na voeding in wipper.... Of papfles in bed bij peuter dus voordat hij uit ledikant gaat. Afleren fles komt wel als jongste wat ouder is - sticker op hand, elke keer als hij zelf trap op en afloopt! Ipv slaapzak lekker ochtendjas aan omdat hij grote broer is! - mijn oudste keek filmpjes en deed puzzels op de ipad tijdens voedingen de eerste weken! - traphekje in keukendeur. Zo kan jij naar keuken met baby en blijft driftige peuter maar even in woonkamer. - als mijn baby even stil was of sliep zei ik vaak tegen zoon dat baby maar even moest wachten. Want nu was oudste aan de beurt. Zoon genoot van die aandacht en ik voelde me minder schuldig... - ga veel wandelen, lekker naar speeltuin. Grote kans dat baby in slaap valt en oudste energie kwijt kan! Echt het komt goed en je doet het goed!
Update: de peuter misdraagt zich nog best wel (heeft gisteren 2 emmers water uit het badje gehaald en die over de laminaatvloer gegooid toen ik met de baby bezig was), maar de baby is een stuk beter handelbaar, nu de koemelkallergie en reflux allebei een beetje onder controle zijn. Ik ben alleen zelf nog erg moe (niet gewoon nieuwe moeder moe maar ene been niet voor de andere kunnen zetten moe) en de hitte werkt ook niet mee. Peuter loopt voor met dingen zoals praten, maar zelfstandigheid loopt iets achter (traplopen, soep of pap eten, aan en uitkleden) hij slaapt nog in een dicht ledikant met slaapzak en blijft lief wachten tot we hem komen halen, hij klimt niet. Niet ieder kind is gelijk dus jammer nu dat de zelfstandigheid achterloopt. Maar omdat de baby een stuk beter gaat, heb ik niet meer het gevoel dat het onmogelijk is! Een hele dag samen zit er nog niet in, voor mij fysiek. Maar we kunnen altijd halverwege de dag naar opa rijden ofzo