Hoi allemaal, Ik ben even heel benieuwd op hoeveel borstvoedingen jullie zitten bij een leeftijd van 8 a 9 maanden? Ik geef in principe alleen BV als drinken. En mijn zoontje begint nu echt goed te eten. Ik zit zelf op zo'n 4 a 5 keer BV per dag. En jullie? Hij krijgt rond deze tijden de borst: 7 uur 11 uur 15 uur 19 uur en 's nachts nog een keer.
Gemiddeld op een 7-8 voedingen... Dit is op een 'normale' dag. Als we echter een hele dag weggaan ofzo, drinkt hij soms een ganse dag niet (afleiding...) en de ene keer haalt hij dit 's nachts in maar de andere keer ook niet dus dan heeft hij soms maar 3 voedingen!
Hier nu meestal 7/8 uur 13 uur 17 uur (soms) 19 uur 23 uur 's nachts 1-2x Eerder dronk ze om 11 en 3 uur maar vaak maar kleine beetjes en ze at dan niet zoveel bijvoeding. Dus vandaar dat ik nu pas rond de middag geef, kan ik 1x kolven op m'n werk en ze vindt het wel prima geloof ik.
Mijn zoontje is wel iets jonger. Maar hij zit nu ook op 4 voedingen. 7.00 bv 11.00 bv 12.00 fruithapje 15.00 bv 17.00 groentehap 19.00 bv
Met 9 maanden kregen de oudste twee hier borstvoeding en kunstvoeding, maar die zaten op 7/9 voedingen per 24 uur. Tijden geen idee omdat we ze gewoon op hun verzoek (en een enkele keer op ons verzoek) te drinken gaven. (Mocht je echt wat tijden willen zien, ik moet ergens een lijstje hebben van wat ik rond de 8 maanden heb opgeschreven omdat ik het een dagje bij had gehouden). En de jongste kreeg met 9 maanden 8 keer per dag borstvoeding (waarvan een keer gekolfd en soms die ene keer kunstvoeding). Haar tijden stonden vast ivm niet zelf voor een voeding komen dus is zo gegroeid. Voedingstijden waren 06.00/09.00/12.00/15.00/18.00/21.00/24.00/03.00. Liefs Hanneke!
3-4 voedingen overdag en 's nachts 1 keer. Ik merk wel dat het overdag lastiger wordt. Ze is zo snel afgeleid.
Wij zitten nu op 4 melkvoedingen per dag (waarvan 2 of 3 geen BV meer zijn). Tijden variëren nogal, maar bij benadering klopt dit wel: 6.30 11.30 16.30 19.30 en daartussen in eet ze brood, fruit, groente/vlees/aardappel en soms een crackertje.
Ik ben daarna boven op bed gaan voeden. Gordijnen dicht.. klein lichtje aan.. En behoorlijk een gewicht zo op je arm met voeden vond ik!