Mijn bevalling was ingeleid met 39+6. Ik wilde absoluut zonder pijnstilling! Eerst het tabletje ingebracht om 22u30. Ze hadden mij verzekerd dat ik voor 12u bevallen zou zijn. om 3u30 kreeg ik wat buikkrampen. Onder warme douche gaan staan. Om 6u30 2de tabletje ingebracht. Wat muziek beluisterd. Om 8u vliezen gebroken. Toen begon de pijn snel op te lopen. De uren gingen voorbij, zonder volledige ontsluiting. Om 14u elektrode op hoofd baby gezet, omdat ik niet stil bleef liggen en mijn buikelectrodes niet bleven zitten. Ik was echt aan het aftellen, want kon het bijna niet meer verdragen. Lag constant te kronkelen fan de pijn. Het vervelendste vond ik dat ik vruchtwater bleef verliezen en dus de hele tijd in een nat bed lag. Bovendien had ik het super warm door de inspanning. Ik had ook al 26u niet meer gegeten, dus had niet meer al mijn krachten. En ik had nog maar steeds 8cm... Vanaf toen had ik gewoon 1 onophoudelijke wee. Geen tijd om te recupereren! De pijn was zo ondraaglijk dat ik ook heb gesmeekt om een epidurale, maar al een geluk niet gekregen! Ben ik zoooooo blij om! Maar omdat die laatste centimeters maar niet opschoten, heb ik gewoon gezegd: foert, ik duw die baby er gewoon uit! En ik ben beginnen persen! En het had effect! 3 minuten later had ik 10cm en is de baby op 10 minuten tijd geboren om 15u30. En ik had het gevoel dat ik een marathon had gelopen en een watermeloen had uitgeperst... volledig uitgeput, maar zo blij dat ik geen verdoving heb gekregen. 10 minuten later liep ik alweer rond. Ter voorbereiding had ik mee: iPod met ontspannende muziek, druivensuiker voor extra kracht, warmtekruik voor in het begin, waaier voor als het te warm wordt. En verder gewoon blijven denken aan het baby'tje dat er snel zal zijn en dat ze het vroeger allemaal zonder pijnstilling deden!
Als je heel graag zonder pijnstilling wil bevallen, dan moet je jezelf dat blijven vertellen tijdens de weeën Ik had dit ook en ik wou heel graag zonder pijnstilling bevallen. Ik vond de bevalling ontzettend heftig en de weeën waren veel pijnlijker dan verwacht. Toch is het gelukt! Mede omdat de vk ook zei, toen ik toch om pijnstilling vroeg, (toen ik de beruchte 7cm had, dan vragen veel vrouwen om pijnstilling haha): doorzetten, je wilde graag zonder pijnstilling. Verder heb ik het grootste gedeelte in een bevalbad gezeten, dat vond ik echt heel prettig omdat ik niet hoefde te zoeken naar een fijne houding. Ook heb ik de hypnobirthing cursus gevolgd, ik vond het niet zo zweverig maar eerlijk? Uiteindelijk kan je je er echt niet op voorbereiden...... Je lichaam neemt het over op dat moment.