Kunnen jullie peuter en kleuter ook om de meest onbenullige dingen ruzie maken? Hier net nog: de jongste zet het bordje van de oudste in de keuken, de oudste er boos achteraan want ze wil die zelf wegzetten. Ze pakt hem terug uit de keuken en gaat er weer mee op de bank zitten, ondertussen staat de jongste in de keuken te protesteren. En wij liggen helemaal dubbel.
Haha, heerlijk herkenbaar. Van mijn zusje en ik. Maar inmiddels ook van onze spruiten. De jongste die net voor het hoekje van de tv staat (expres ), de oudste die de jongste klem loopt, wie het eerst de trap op mag, wie er op het krukje in de badkamer mag staan.. Meestal laat ik ze het zelf uit zoeken, ondanks het leeftijdsverschil zijn ze aan elkaar gewaagd .
Meestal weet ik niet eens waar de ruzie over gaat, iets met auto's of treinen, of er staat er weer eentje voor de tv. Oja, de kleur beker of bord is ook erg belangrijk... Ik moet af en toe wel ingrijpen, omdat ze helemaal niet aan elkaar gewaagd zijn. De jongste wint altijd en oudste komt altijd huilend naar mij toe. Die kleine aap weet precies hoe hij de oudste aan het huilen krijgt (zo hard als je kan schreeuwen, bijten, of met auto/trein/blokje op z'n hoofd slaan).
Haha ja hier vooral wie het eerst mag. Maakt niet uit met wat, maar ze willen altijd als eerst. En dan gaat degene die eerst is het lekker erin wrijven en dan hebben ze weer ruzie omdat ze allebei beweren als eerste te zijn. Mijn broertje en ik hadden vroeger vooral ruzie om wie er in het midden mag zitten in de auto. Gelukkig kunnen mijn kinderen daar geen ruzie om maken, aangezien autostoeltjes/zitverhogers nu verplicht zijn.
Ik weet nog dat wij vroeger thuis vijf glazen vlaschaaltjes hadden, 4 helder glas en 1 bruin glas. En het was altijd mot om wie het bruine schaaltje mocht.
Haha, ben jij dan toevallig mijn zusje?! Dat was bij ons vroeger ook zo En we hadden altijd ruzie wij er achter mijn moeder in de auto mocht zitten.. Sloeg ook helemaal nergens op.
Over onbenulligheden gesproken.. Dochter had vandaag een vriendinnetje te spelen en die zei dat ze haar bed laag vond. Ligt ze nu in bed te roepen dat ze niet kan slapen, omdat haar bed te laag is.. zucht
Zo herkenbaar. Echt de hele dag door. Vanavond nog zat de jongste als eerste in bad. Is de oudste echt helemaal over z'n toeren: ik wilde eerst!!! 10 minuten zitten huilen in bad, echt heel gezellig. Soms is het wel grappig, maar vaak kan de oudste nogal lomp uit de hoek komen, zodat de jongste alweer loopt te huilen. Dat van die kleuren is ook herkenbaar. Bij het KDV hebben ze een mooie die ik af en toe ook gebruik: niet zeuren om de kleuren.
Wat ik irritant vind is dat geruzie/opschepperij over 'ik ben groter/stoerder/slimmer/ouder/sneller'. Nee ík, nee ík ben, jamaar ík ... Vandaag ook wie er als eerste op zn stoeltje zat. Of wie het eerst haar koekje op had. Ik was eerder, nee ik! Huh? Who cares? Pfff..
Haha nee geen zusje van jou. Maar toevallig hadden wij thuis ook altijd gedoe om wie er achter onze moeder mocht zitten
Ach ja, die kleuren... Dat is inderdaad wel Heel Erg Belangrijk Ik vraag ze altijd maar of ze nu echt denken dat de boterham van het bordje met de "verkeerde" kleur echt veel viezer zal zijn, of het drinken uit die andere beker ineens niet meer lekker is... Meestal binden ze dan wel (redelijk) in, al biedt het nog geen garanties. En ook altijd gedoe over wie het eerst mag, wie door mama geholpen wordt en wie zich "moet" laten helpen door papa (want da's toch wel heeeel verschrikkelijk natuurlijk )
Haha, tranen in mijn ogen hier van het lachen! Wat heerlijk herkenbaar allemaal en oh zo opgelucht dat het niet aan ons ligt. Hier is het elke dag raak en hoor ik de hele tijd "eerste!". Af en toe is het zo vermoeiend....
dochter 1: "nee memmie, ik heb dit filmpje gekozen toch?" dochter 2: "NEE!" dochter 1: "JA" dochter 2: "NEEHEE" dochter 1: "JAHAHA" enzovoort... (voor "dit filmpje uitgekozen" kun je willekeurig welk ander onderwerp dan ook invullen, gemiddeld 6 keer per dag) Life is great hihi
Mijn dochter is ook z.n portret naar haar broer toe. Hij heeft een baby dekentje en ze weet dat het van hem is. S morgens worden ze wakker en dan pakt hij dat dekentje!!! Dan is het gillen dochterlief dan gelukkig heb ik zoon zo ver dat hij deelt even met haar. Maar soms dan krijgt hij de pest er over in ! En dan sta ik zijn brood klaar te maken de koffie haar brood drinken ect tas in pakken school en dan pffffffff denk ik dan haha. Ze daagt hem echt uit en hij kan er wel steeds beter mee om gaan pakt haar terug op zijn manier. ( slaan en zo terug dat gaat natuurlijk niet met negen jaar verschil) Maar soms zie ik hem denken als ze zijn leeftijd had gehad van dan had je een pets gekregen( niet dat ik het dan ook goed gekeurd zou hebben). En hij dekt de tafel zij helpt mee als ze wilt. Hij weet welke kleur ze wilt haha en doet het dan expres fout.// Dan weer gillen. Ze heeft een leuke hello kitty beker haar papa drinkt daar ook graag uit als ze het door heeft nou berg je dan maar. Van de week vraagt hij het haar nog ze zegt ja. En daarna te strijden om die beker..
hier gaat het zowat de hele dag zo! tv moet uit, dus de oudste zet het uit, jongste woedend want zij wilt het uit doen. rent naar de tv, doet het aan en daarna weer uit. zo gaat het met alles. ik wordt er soms knettergek van