Als het mij niet bevalt zeg ik gewoon direct dat ik er niet van gediend ben. Ik vind het ook heel vreemd dat je bij een vreemde zomaar de buik gaat aanraken, doe je normaal toch ook niet? Als familie en goede vrienden het doen heb ik er geen probleem mee, zij wrijven ook niet continue over mijn buik hoor .
Het gebeurt me eigenlijk nauwelijks en als het gebeurt dan wist ik dat ik het kon verwachten (qua persoonlijkheid). Die ene keer dat het wel gebeurt, kijk ik heel verbaasd en raak ik de buik van de ander aan... zeker als het een dikkige kerel is (en dat is vaak zo)
Ik had er bij de meeste mensen niet zoveel moeite mee, maar dat kwam doordat het voornamelijk familie en (goede) vrienden waren die aan me zaten. Andere mensen vroegen het vaak, dus dat is dan ook al minder erg. Ik heb echter 1 keer een beetje onaardig gereageerd... Ik was echt hoog-zwanger (ruim 40 wk) en had een flinke buik, dus het nodigde misschien ook wel heel erg uit tot aanraken, maar ik zat er absoluut niet op te wachten op dat moment. Toen ik dus een vage kennis tegenkwam bij de supermarkt en hij stortte zich met 2 handen op mijn buik, onder het slaken van de kreet: "Oooooooooh, moooooooooooooooiiiiiiiiiiii", deed ik een stapje achteruit, keek hem aan met mijn boos-verbaasde blik (1 wenkbrauw heel hoog opgetrokken) en vroeg: "Waarom doe je dat?" (nadruk op de a van waarom). Hij werd gelijk knalrood, hahaha! Als ik 'm nu nog wel es tegenkom durft hij me nog steeds nauwelijks aan te kijken Ach ja, had ie het maar eerst moeten vragen. 8)
Ik had een buikband besteld met Don't touch.. Had er na 1 aanraking al genoeg van.. Dus als we weggingen samen ging die buikband om.. En manlief kan aardig dreigend kijken dus als hij er bij was durfde niemand meer geloof ik.. Bij één kerel in de kroeg heb ik mijn hand op zijn buik gelegd en gezegd dat hij ook een behoorlijke buik had maar dat dat vast niet door een zwangerschap kwam.. Hij werd me toch boos,blij dat mn man er toen bij was, moest stiekem behoorlijk hard lachen Eigen schuld..
hier is het langgggg niet zover hoor maar zou vragen waarom zit je aan me?? ik zit toch ook niet aan jou ??? (want dat is het eigenlijk!!!) bij vreemden zou ik hun een gil van hun leven laten horen ben helemaaal niet van dat touch mensen die me kennen weten dat ook en denk dat het niet zo gauw zal gebeuren hoor alleen echt mn naasten moeder/zus/man miss. nog een paar maar die kennen hunzelf wel en zullen het ook eerst vragen zal anders onbewust toch reageren van wat doe je ook al zou ik het niet erg vinden van hun hou niet van dat ongewenst/aangekondigd lich. contact en heb het ook nooit bij iemand anders gedaan alleen bij 1 nicht, gevraagd natuurlijk zij was evenver zwanger als ik maar ik kreeg een MA en wou weten hoever ik zou zijn en werd een beetje emo. maar ze begreep het maar al te goed hoor was ook maar echt 2sec. en echt niet langer en 1malig ze was toen 4mnd ong.
Nou, hoe dikke buik je ook mag hebben, het nodigt niet uit hoor.... mensen denken gewoon niet na soms..... haha
AAAAHHHHH!!! Mijn vader is een buik-aanraker!!! En ik heb nog niet eens een buik! HaHa! Zoals ik al eerder zei; van (o.a.) mijn vader vind ik het pima hoor. Maar ik had het gewoon niet verwcht dat hij het zomaar zou doen, omdat we in onze familie niet zo 'touchy-feely' zijn. Maar toen ik gisteren even langskwam, legde hij zijn hand op mijn buik toen hij vroeg hoe het nu met me ging. Ik moest er wel om lachen: de eerste buik-aanraker is een feit. En hij heeft al zijn vingers nog Maar ik blijf erbij: collega's, buren, vage kennisen en onbekenden: BLIJF VAN MIJN LIJF!
Ik vind het echt zo irritant als mensen aan mn buik zitten... Die buikband is wel een goede ... O en bij degene die aan jou zit ook aan de buik voelen...hihi zal ik ook eens doen!
inderdaad de buikband of positie shirt laten bedrukken....alleen ik zou er iets slimmers opzetten kijken is gratis en voor 5 euro mag je voelen hahha (ik breng mezelf hier op een idee ahahha)
Hihihi, ik vond het wel grappig als mensen zo lief over m'n buik streelden. Zoals een medestudent van onze oudste, die was zo teder en verwonderd dat hij zomaar over m'n buik streek, hij schrok er overigens zelf van! En ook onze buurvrouw, die moest echt elke week ff voelen. Ik vond het helemaal niet erg, ik was zo trots op m'n mooie buik! En juist hoopte ik zo dat m'n moeder het zou doen, maar die bleef maar stoïcijns een andere kant opkijken. Daar heb ik wel om gejankt hoor. Verschil van mensen he?
Ben net op verjaardag geweest, heb er 5 gehad die het leuk vonden mijn buik te strelen!! van sommige kan ik het heben, maar soms denk ik nou ja zeg afblijven!! Wel grappig, hebben we zo lang gewacht op deze uk, en nu loop ik met een dikke buik, is soms nog zo onwerkelijk. Gisteravond schopte ze hard dat mijn buik al op en neer bewoog, moest er gewoon even van huilen, blijft een wonder!!