hoe voorkom ik dat ze in zkh de fles geven?

Discussion in 'Borstvoeding' started by cowgirl80, Dec 9, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. marygirl

marygirl Actief lid

Dec 25, 2010
    377
    0
    0
    Fijn om dit te lezen, ik was al op zoek naar hoe ik dit straks kan voorkomen. Bij onze tweede dochter is ook gelijk KV gegeven ivm een laag geboortegewicht, dat wil ik deze keer voorkomen. Ik denk dat ik ook ga beginnen met kolven vanaf week 37 :)

2. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

Nov 28, 2010
    3,509
    295
    83
    Ja en verwacht geen liters haha. Ik had echt een minimale voorraad. Alleen voor een voeding of drie.

3. mave1978

mave1978 Actief lid

Oct 7, 2008
    181
    0
    0
    Papendrecht
    Mijn zoon woog bij de geboorte 4510 gram. Voordat ik er erg in had, had hij al een cupje melk gekregen. Ik ben gewoon doorgegaan met aanleggen en voeden en tussendoor kwam dan de verpleging langs om weer met zo'n cupje te voeden. Mij werd ook verteld dat het voor de bloedsuikerspiel beter was als hij die melk er naast kreeg. Op dat moment dacht ik alleen aan het welzijn van mijn reusje :). Het bijvoeden was echter alleen de nacht nadat hij geboren was.
    Inmiddels drinkt mijn zoon al 10 maanden heerlijk bij mij. Ondanks het bijvoeden met zo'n cupje, is de borstvoeding toch geslaagd.

4. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik heb (nog) niet alles gelezen. Maar jij hebt dus 2 jaar BV gegeven. Bij mijn zoon had ik meteen veel melk. Mijn kraamhulp zei dat dit kwam omdat ik mijn dochter ook lang (22 mnd) BV heb gegeven! Meteen na de bevalling heeft hij al voeding binnen gekregen! Hij heeft rechts gedronken en die borst was beduidend lichter dan de linker. De volgende dag had ik al stuwing en met dag 3 kolfde ik 50 cc (ben toen maar gestopt) tot verbazing van de kraamhulp. Die vond dat superveel. Mijn zoon krijgt de borsten nog steeds niet echt leeg of maar zelden. Dus je hebt best kans dat je nu gelijk vrij veel melk hebt.

Verder: geboorteplan schrijven. Is bij ons goed gelezen.

5. Riannev

Riannev Actief lid

Jan 19, 2013
    235
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meteen aangeven dat je dat niet wilt!! (zie topic geplande keizersnede en BV)

Mijn mannetje had ook bijvoeding nodig maar dat ging met een slangetje langs een tepelhoedje of met fingerfeeding maar NIET met een fles omdat ik dat niet wilde!

6. moniponi

moniponi Fanatiek lid

Sep 21, 2012
    3,167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vervelend dat je deze ervaring had met deze ka! Is er maar een zh bij jullie, en maar een ka? En weet je nu al dat je weer medisch bent? In dat geval zou ik een voorgesprek vragen en met die ka je bv-plan doornemen en zijn medewerking vragen. Wees duidelijk en stellig.

Heeft het zh een bv-beleid? Zoek dat op en houd het erbij.

7. Koon

Koon Niet meer actief

Je man instrueren dat hij de kinderarts een blauw oog slaat ;)

Nee, serieus. Ik zou hem de regie geven en goed samen doorspreken wat jullie wel en niet willen. Als jij high van de hormonen bent moet hij voor jullie opkomen.

8. Elsss

Elsss Fanatiek lid

Jul 26, 2013
    2,024
    3,257
    113
    En opnemen in je geboorteplan dat ze eerst bloedsuiker controleren, als het te laag is is, eerst zelf voeden en als dat niet genoeg is, dan pas bijvoeden. Bij voorkeur met je eigen melk.
    Zo voorkom je dat er onnodig wordt bijgevoed!

Share This Page