Hallo, De laatste jaren doen wij alleen nog cadeautjes voor de kids met Sinterklaas. Met kerst ook geen loodjes trekken meer. Maar toch mis ik dit. Ik heb weleens gehoord van bepaalde spelletjes die je kunt doen met kleine cadeautjes. Alleen hebben we 4 kleine kids rondlopen, dus echt langdurig een spel is dan ook niet handig. Hoe doen jullie dit? Ik vind het wel leuk om iets te doen, maar het moet voor de kids ook leuk blijven....
Hoe oud zijn de kinderen? Wat je kan doen is een dobbelsteen maken met op elke kant een foto van een kind. Ze mogen dan om de beurt gooien met de dobbelsteen. Als ie dan op bijv Piet rolt dan mag piet een cadeautje pakken en die geven aan het kind voor wie het cadeautje is. Mijn ouders hingen vroeger ook wel eens alle cadeautjes op in de woonkamer. Dan kwamen we binnen en ohhhh hinger er allemaal cadeautjes! Toen we ouder waren hadden mijn ouders een spelbord gemaakt met daarop alle kamers van het huis en dan moest je uit een zak een gekleurd driehoekje grabbelen en de kleur van dat driehoekje kwam overeen met een kamer (Die op het bord dan ook die kleur had). Dan moest je met een dobbelsteen gooien en naar die kamer lopen. Was je op het bord in die kamer, dan mocht je in die kamer een cadeautje zoeken. Je zou dat natuurlijk kunnen aanpassen door ze bijv wel te laten grabbelen en dan heb je er foto's van de kamers inzitten, als ze bijv de slaapkamer van piet trekken, dan mag diegene een cadeautje in die kamer zoeken.