Hoe voorraad aanleggen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Pooh69, 27 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    aluminium ijsblokbakjes? :confused: er gaat een wereld voor me open. Het stereliseren valt te proberen natuurlijk. Maarja, ik gebruik ze er niet voor, dus ik ga het niet uitproberen, ik gebruik ze om gewoon ijsblokjes van te maken voor in de zomer.

Smiley eruit gehaald zag ik, oke!

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Misschien zou het met minimuffinvormpjes kunnen? :D

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Die siliconen ijsblokbakjes van de Ikea kan je steriliseren. Ze zijn tenminte nog heel en zien er nog het zelfde uit na zo'n 4 keer ;).

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Aaa, kijk, daar hebben we het verlossende antwoord! :D het kan!

Zou misschien ook wel kunnen ja! :D Maar doe mij maar 'gewoon' flesjes voor het invriezen ;) .

Nog wel een vraagje!
    Moet het eigenlijk perse voor gebruik gesteriliseerd zijn dan? Is gewoon schoonmaken in een sopje niet voldoende? Ijsblokzakjes zijn namelijk ook niet bepaald steriel te noemen, vandaar mijn vraag.

Tja, waar een mens al niet over na kan denken als ze ergens anders zit he :rolleyes: :oops: ;) .

5. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    ja, wel steriliseren want anders is je melk niet steriel bewaard en minder lang houdbaar. Hoe dat dan met die zakjes zit weet ik niet. ik zorg iig altijd dat de bekers waarin ik melk invries steriel zijn.

6. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Maar die stukjes gaan toch niet door het gaatje van het speentje? Of wel?

Iedereen super bedankt voor de reakties! ;)

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Steriliseren! Want bij invriezen gaan de bacteriedodende eigenschappen van moedermelk verloren, en tijdens het ontdooien, vervoer etc is het heel gevoelig voor bederf.

Ijsblokjeszakjes verlaten de fabriek redelijk schoon hoor, anders zou je namelijk ook geen veilige ijsblokjes krijgen.

Heb dat van die plastic stukjes ook wel eens gehoord, maar ik kan me niet voorstellen dat dat door het speengaatje past.

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Uh ja, de flesjes waarin ik het invries steriliseer ik ook van te voren hoor. Maar ik vroeg het me gewoon af ;) .

Die eventuele stukjes plastic, ik weet niet of ze door het speentje gaan, ik hoop voor de baby die die melk te drinken krijgt inieder geval van niet.

Ik vind die ijsblokzakjes nooit zo een fris idee, sorry. Ze hebben al tijden in de winkel gelegen, zijn misschien vochtig ofzo geweest. Nee, niks voor mij.

Deel Deze Pagina