Hoe voorzichtig zijn jullie?

Discussie in 'De lounge' gestart door charliebradbury, 10 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Ik heb erg weinig info op internet staan van mezelf. Foto's van mij/ons plaats ik nooit op internet. Zoiets is prive en niet voor de hele wereld om te bekijken.

2. Sherry85

Sherry85 Actief lid

26 aug 2013
    281
    2
    0
    druk met solliciteren
    Midden NL
    Ik vind dat vrij logisch..

Ik heb het laatst meegemaakt met een vriendin van mij, zij en haar ex hebben elkaar niet op facebook, ik heb hen beiden wel..
    hij had een filmpje geplaatst van hun kinderen in bad.. lijkt misschien heel onschuldig..
    maar omdat ik er op had gereageerd, en zij weer vrienden met mij is, kon zij het dus ook zien..
    dat betekent dus dat iedereen in mijn lijst, die hem dus bijv. niet kent, het ook kan zien omdat er op hun tijdlijn staat"Sherry85 heeft gereageerd op het berichtje van Pietje"

Ik heb ook alles afgeschermd, alleen zichtbaar voor vrienden maar heb allang gemerkt dat fb echt niet zo safe is als mensen denken..
    geven ze trouwens ook zelf toe..

3. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Geen enkele foto van mijn kinderen is online te vinden, ik hecht heel erg aan onze privacy en anonimiteit. ;)

Mijn familie en goede (!!) vrienden krijgen fotos's per post, email of WhatsApp. Ze weten ook heel goed dat ze die niet verder mogen verspreiden. ;)

4. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik heb geen Facebook en wil niet dat anderen foto's van mijn zoon op Facebook zetten. Ik heb wel eens gehoord dat je Facebook automatisch alle rechten geeft over foto's die je daar plaatst. Geen idee of dat klopt, maar het idee alleen al bevalt me niet.

5. Pluizje

Pluizje Bekend lid

31 okt 2011
    661
    14
    18
    Dit klopt ja, lees de voorwaarden maar eens door. Alle foto's die je op een 'gratis' dienst zet, zijn van die dienst (if it's free, YOU are the product).

Dit zal wel weer verkeerd vallen, zeker omdat ik helaas zelf nog geen kinderen heb, maar als ik ze wel heb zal ik zeker niet foto's op fb gaan zetten. Ik vind het niet nodig EN ik vind het bloedirritant als andere mensen dat doen. Echt niemand interesseert het wat, behalve misschien familie. En dan heb ik het niet over incidenteel een keer een leuke foto, maar over 6x per dag foto's van je kinders spammen. Na 3 dagen is die persoon echt linea recta uit mn overzicht hoor.

Dat en hoe veilig je wel niet denkt dat je het hebt afgeschermd, dat is het natuurlijk nooit en ben je behoorlijk naief als je dat denkt in mijn ogen.

6. 2jees

2jees Niet meer actief

Van ons staat er niks op, heb bewust geen facebook en dat soort onzin, maar ik ben er wel achter dat anderen er ook weleens iets opzetten. Kan ik erg boos om worden!

7. Babystew

Babystew Niet meer actief

Ik plaats gewoon foto's af en toe.

8. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Ik plaats alleen een foto van mijn dochtertje als we bijv. op vakantie zijn, in een speeltuin of echt iets leuks aan het doen zijn.
    Dan is het ook wat interessanter voor de mensen op facebook dan dat ik voortdurend foto's van mijn meisje plaats die bijv. in de kinderstoel zit, in de box zit, op schoot zit enz.;) Ik begrijp dat veel mensen daar geen belang bij hebben.
    Maar omdat ik zo trots op haar ben plaats ik zo af en toe dus een foto als we wat leuks doen.
    Maar ik zou echt nooit foto's plaatsen waarop ze naakt is!

9. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Hier hetzelfde, vind het niet nodig om het op het wereldwijde web te zetten, en zo goed beschermd is FB niet.
    Mijn ouders zetten weleens foto's op FB, maar dan wel zo dat het gezicht van de kids niet herkenbaar is (vervaagd, of hij bukt net enz.)

10. Paige

Paige Niet meer actief

Heel voorzichtig. Ik plaats namelijk niks van de kinderen.
    Een familie lid heeft wel eens een gok gewaagd om een foto te plaatsen van de kids - die heeft gelijk van mij de wind van voren gekregen.
    Ik vind het niet nodig. Dit soort beslissingen mogen ze later zelf maken.
    Ik stond (gelukkig) vroeger ook niet met mijn snufferd op het wereld wijde web.

11. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen
    ik plaats af en toe een foto. Meestal zijn het wat vage foto's. Dus of in verkeerd licht, of van de achterkant, of waarop ze net wat bewoog. Nichtje van mij post serieus elke dag wel 20 foto's, als het er niet meer zijn. Ik 1 x per week ofzo. Heb alleen maar familie die ik daadwerkelijk spreek en vrienden waar ik ook contact mee heb, op facebook. Geen vage kennissen of oude klasgenoten.
    Heb ook bij de peuterspeelzaal aangegeven dat ze bijv best foto's mogen maken, maar die wil ik niet op internet hebben. Vind ik totaal niet nodig.

12. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak

Dit kan je instellen...

Ik zet best vaak foto's van E. Erop. Natuurlijk gewoon gekleed etc. Tja,.als we na t zwbad gaan kan ook iemand een foto van E. Maken..

Deel Deze Pagina