Ik zoek een compacte fotocamera

Discussie in 'De lounge' gestart door MamavanJordy, 8 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een compacte fotocamera die eigenlijk hetzelfde doet als een spiegelreflex zeg maar.

Wat ik daarmee bedoel is voornamelijk dat hij goede scherpe foto's kan maken als je van bewegende dingen foto's maakt zeg maar.

Ik heb nu een huis tuin en keuken geval van sony. Op zich een fijne camera maar wij waren laatst op vakantie en als ik dan bijv. in het zwembad foto's wil maken als ze van de glijbaan af gaan dan krijg ik bijv. bewegende armen erop omdat de sluitertijd te traag is (geloof ik).

Nu had ik die van mijn vader ook bij (spiegelreflex) en die doet dat dus niet. Staan ze ook om bekend.

Nu was ik dus op zoek naar net zoiets maar dan compact omdat ik een spiegelreflex vaak zo groot vind om mee te nemen.

Weet iemand of er zoiets te verkrijgen is? En welk merk is dan goed?

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Wij hebben de Canon Ixus. Ik weet niet of 'ie vergelijkbaar is met een spiegelreflex. We hebben eigenlijk altijd scherpe foto's, ook bij beweging. Er zitten heel veel verschillende standen en trucjes op, maar in de praktijk gebruik je die niet zo vaak. In de automatische stand maakt hij prima foto's.

En hij is erg compact, ik heb hem meestal los in mijn broekzak. Dat gaat prima. We hebben hem inmiddels drie jaar, nog nooit problemen mee gehad. Dus erg tevreden.

Deel Deze Pagina