Ik heb vandaag duphaston gekregen om ongesteld te worden. Heeft er iemand ervaring met dit medicijn? Ik moet het 12 dagen gebruiken en de kuur afmaken ook al ga ik na een paar dagen menstrueren.
ja, ik heb dit ook een tijdje gebruikt, aangezien ik PCO heb en totaal geen eisprong had. Ik gebruikte het om een mensturatie op te wekken en vervolgens met clomid (later Puregon) te beginnen. Ik begon eerst met 1 pilletje op een dag maar dan duurde het na de kuur nog 15 dagen voordat ik ongesteld werd. Zo schoten mijn rondes echt niet op. Vanaf de tweede keer mocht ik steeds 2 stuks op een dag slikken (volgens mij was dat 1 s ochtends en 1 s avonds) en toen werd ik dag 3/4 na de kuur ongesteld. Verder werd ik op de helft van de kuur Duphaston altijd een beetje kribbig en ik combinatie met de clomid, waar ik ook al heel negatief op reageerde, was ik driekwart van de maand een hormonenmonster! Toen overgestapt van clomid op Puregon en nu....eindelijk zwanger! verder nog vragen?
Ik heb hiervoor een keer provera moeten slikken. Toen werd ik ook niet direct ongesteld. Ik zit nu op cyclusdag 71 dus nu mag het wel een keer komen. Ik ken duphaston nog niet. Ik was benieuwd naar ervaringen van andere dames. Dus bedankt voor je reactie.
Ik heb 2 keer Duphaston gebruikt, de tweede keer de kuur niet afgemaakt. Heb toen 9 pillen geslikt in plaats van 12, werkte ook prima Ik weet van de eerste keer nog dat ik op 30 juni stopte met slikken en op 5 juli ongesteld werd. Daar zaten dus 5 dagen tussen. De tweede keer stopte ik volgens mij op een vrijdag en werd ik op dinsdag ongesteld. Ongeveer gelijk dus. Ik werd trouwens vreselijk chagrijnig van Duphaston, maar ik reageer op alle hormonen die ik tot nu toe gebruikt heb érg heftig
Ja ik heb er ook behoorlijk last van. Snel huilen en geïrriteerd. Dan heb ik medelijden met mijn vriend die krijgt het te verduren. Daar gaat hij gelukkig wel goed mee om.