Wanneer is het de tijdom het te vertellen?.

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Urban, 3 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Urban

Urban Actief lid

13 jun 2006
    102
    0
    0
    Nederland
    Ik ben nu bijna 14 weken zwanger en en net sinds 1,5 maand begonnen via uitzendbureau bij een nieuwe baan. De baan bevalt super en uren zijn nu nog 32 uur maar gaan minder worden tot ongeveer 26 uur. Perfect dus.

ALLEEN ze weten nog niet dat ik zwanger ben ik wil het wel graag vertellen voordat de bouwvak begint ze zijn dan 3 weken dicht. Ik ben van plan het eerst tegen het uitzendbureau te vertellen en dan pas op het werk.

Heeft iemand hier ervaring mee of werkt er hier iemand voor een uitzendbureau die er ervaring mee heeft?. Ben ook nog erg aan het dubben of ik erna nog wil gaan werken met 2 kids wordt het gewoon erg lastig en veel werk en gaat mijn salaris rechtstreeks de kinderopvang in ook sneu geld.

Iemand ervaring?.

2. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    het arbobesluit adviseerd om de werkgever uiterlijk 3 maanden voor de vermoedelijke bevallingsdatum op de hoogte te stellen.

in de praktijk doen de meesten het eerder. ik heb het met 10 weken al moeten vertellen, omdat ik het niet meer kon verhullen. ik ahd vanaf week 6 al een echte zwangerschapsbuik, had al een keer grotere werkkleding aangevraagd, maar paste al weer niet in mijn kleding. toen heb ik het toch maar verteld.

je werkt straks trouwens waarschijnlijk echt niet alleen maar voor de kinderopvang hoor. je krijgt naar de hoogte van je loon een tegemoetkoming van de overheid en dat kan soms enorm oplopen!

wij verdienen niet verkeerd, maar krijgen toch nog een enorm bedrag terug voor de opvang (ons kleintje gaat waarschijnlijk 1 dag in de week heen).

Deel Deze Pagina