hoe vraag je

Discussie in 'De lounge' gestart door janette, 19 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    je vriend ten huwelijk zodat hij ook ja zegt?
    Ik wil graag maar hij ziet de meerwaarde er niet van in...heeft iemand iedeeen?
    een romper met de tekst "papa wil je met mama trouwen" wist ik al...

alvast bedankt

2. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Als iemand niet wil trouwen maakt het toch niet uit hoe je diegene dan vraagt? Je zou wel eens t er met hem over kunnen hebben dat jij heel graag zou willen trouwen en hoeveel t voor je zou betekenen. Misschien dat hij er dan over na gaat denken en t toch zou willen. Maar als hij echt niet wil, houdt het denk ik toch echt op, je kan hem moeilijk dwingen.

3. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Nou
    1. met waxine lichtjes in je tuin schrjiven en hem dan voor het raam vn de slaapkamer zetten
    2. het plafond van de slaapkamer met flouriserende verf beschilderen met daarin de vraag

4. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    @zorra, hij weet dat ik graag wil trouwen...hoe maakt me niet uit...dus of alles erop en eraan of gewoon simpel.....

@amaranta uit de slaapkamer kan je helaas niet de hele tuin zien..
    en de verf...daar denk ik nog over.

5. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Als je vriend echt niet wil zou ik hem niet vragen. Door hem te vragen zou hij zich wel eens verplicht kunnen voelen om ja te zegegn.
    Als je wilt trouwen moet je daar samen achter staan vind ik.

6. Ik vind t ook moeilijk hoor.... Ik zit zelf in hetzelfde schuitje, mijn vriend ziet de meerwaarde ook absoluut niet. Ik denk dat je niet meer kunt doen dan er een gesprek over aangaan. Mocht hij (net als de mijne) echt niet willen, zal het ook niet uit maken hoe je hem vraagt. Misschien dat ie daardoor juist alleen maar meer weerstand krijgt of "ja" zegt omdat ie zich verplicht voelt. En dat moet je niet willen meid!

Liefs jelske

7. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Mijn man wilde juist wel trouwen.
    Wij wilden de wereld laten zien dat we echt voor elkaar kozen.
    Ook vind ik het veel fijner en leuker als we over een tijdje kinderen hebben, allemaal dezelfde achternaam hebben.
    Misschien zijn dat redenen waar je hem mee kunt overtuigen?

8. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    de achternaam is geen goede reden. Ik ben ook (nog steeds) niet getrouwd, maar mijn kinderen hebben/krijgen allemaal de zelfde achternaam.

9. Lia

Lia Bekend lid

10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Tsja, mijn man heeft het mij zelf gevraagd, dus in die zin kan ik hier niet echt over mee praten.

Maar was het dus zo geweest, dat mijn man dus echt nooit met mij had willen trouwen, ik het kind mijn achternaam zou hebben gegeven. Dat klinkt misschien raar en dat is ook niet bedoeld als wraakactie, maar toch.. Ik vind het voor mezelf wel belangrijk dat mijn kind en ik dezelfde achternaam hebben, op de een of andere manier.

Tenslotte vind ik dat wanneer je er voor kiest samen een kind te krijgen, je pas echt voor het leven verbonden bent. Daarbij vergeleken is trouwen echt een kleine stap.

10. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ik bedoelde iedereen dezelfde achternaam.
    Dus papa, mama en kinderen dezelfde achternaam, en niet papa en de kinderen en mama een andere.

11. monique75

monique75 Actief lid

4 mei 2007
    407
    1
    0
    Ik ben ook niet getrouwd maar mijn kinderen hebben dus de achternaam van mijn vriend voor het geval wij ooit nog wel eens gaan trouwen. Mochten de kinderen de naam van de moeder hebben dan kan dat niet verandert worden in de naam van de vader. Dit werd ons tenminste verteld.

Ben het trouwens met je eens dat ik het samen krijgen van een kind een grotere verbintenis geeft dan trouwen !

Groetjes Monique

12. Niet meer actief

Wij willen ook wel graag trouwen en mijn vriend (gelukkig) ook wel (terwijl die juist eerst absoluut niet wou), maar wij hebben er op het moment geen money voor.
    Hij zegt asl we gaan trouwen dan komt er ook een groot feest met alles erop en eraan.
    En dan koop jij gewoon de jurk die jij wilt zonder op de prijs te letten (doe ik natuurlijk wel, ben een klein beetje een kniepert) hihi.

Dus nog even sparen en een kindje kost ook veel geld.
    Maar onze kind (eren) krijgen gewoon paps's achternaam of we nou getrouwd zijn of niet.
    Ooit gaan wij echt wel trouwen, en het liefste met de kinderen van ons erbij...
    Maar ja dan moet je wel centjes ervoor hebben, een bruiloft geven kost al wel genoeg.
    En als je kinderen hebt kun je natuurlijk ook erover nadenken om het wat kleiner te houden enzo.
    Maar we zien wel wanneer wij gaan trouwen, zowiezo ooit wel absoluut, dus de kids krijgen dus paps zijn achternaam en mama volgt ;)

lfs,
    Randy

13. Niet meer actief

nee hoor, mijn kids hebben de chternaam van mijzelf, wij gaan over 1 week trouwen en vriend neemt ook mijn achternaam aan, waarom zou een vrouw altijd de achternaam van de man moeten krijgen?
    we zitten in 2007 hoor ;)

Maar goed, ten eerste zou ik een man nooit vragen, klinkt ouderwets maar ik wil veroverd worden, geschaakt worden, ontvoerd worden haha.
    Ten tweede als ik wist dat mn vriend niet het nut inziet van trouwen, zou ik hem sowieso al niet vragen, anders zegt hij straks alleen maar ja omdat je zo zeurt:D

14. monique75

monique75 Actief lid

4 mei 2007
    407
    1
    0
    Ja oké dat kan ook ! Ik denk dan nog ouderwets :) .

Hier wordt (voorlopig?) niet getrouwd, ik wilde wel, maar dan wel met een mooie jurk, familie en een intiem feestje, maar mijn vriend wil alleen maar trouwen op maandagochtend (gratis) en dan in spijkerbroek....
    Inmiddels wel van mening veranderd. Mijn zusje gaat trouwen en die hangt elke dag aan de telefoon om vanalles door te spreken, wat dan na een paar dagen toch weer veranderd. Om heelmoe van te worden.... :rolleyes:
    Het leuke van haar bruiloft vind ik dat we met ouders, broers, zussen en aanhang 2 dagen naar Eurodisney gaan ! Dit is ipv een feest.

Groetjes Monique

15. Niet meer actief

he monique, he bah trouwen op maandag-ochtend, heeft mn broer ook gedaan, echt vreselijk, hopelijk trouw je ooit op een mooie dag, enne het hoeft toch niet duur te zijn, je hebt ook hele mooie jurken voor 200 euro (ik heb er een) en nieuw!, gewoon heel goed rondkijken meid.

16. Niet meer actief

he monique, he bah trouwen op maandag-ochtend, heeft mn broer ook gedaan, echt vreselijk, hopelijk trouw je ooit op een mooie dag, enne het hoeft toch niet duur te zijn, je hebt ook hele mooie jurken voor 200 euro (ik heb er een) en nieuw!, gewoon heel goed rondkijken meid.

17. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Tja, ik vind trouwen idd iets wat ongedaan gemaakt kan worden terwijl je met kinderen écht voor altijd aan elkaar verbonden blijft.
    Ik zou persoonlijk niet graag wíllen trouwen als mijn vriend het niet wilde, maar ik snap best dat jij daar anders tegenover staat. Bovendien vind ik het argument dat hij het dan alleen maar voor jou doet niet zo belangrijk. Is een goede relatie ook niet geven en nemen? Als hij om bepaalde redenen niet wíl trouwen is het iets anders, maar hij ziet er de meerwaarde niet van is (zoals ik je begrijp). Wat is er dan erg aan als voor hem de enige reden (maw de 'meerwaarde') is dat hij het voor zijn vriendin doet?

Goed, de vraag van je topic... Ik weet niet hoe je hem kan vragen. Mijn man heeft mij gevraagd en wilde zelf erg graag trouwen. Ik denk dat als je het aanpast op zijn interesse/hobby/voorkeuren dat het voor hem leuk is. Houdt ie van motorrijden ga er dan op uit met de motor, houdt ie van surfen vraag hem dan aan het strand... Etc etc.

Succes enneh... Ik hoor graag wat je hebt gedaan en wat hij heeft gezegd!

18. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    Dan zou ik hem mee moeten nemen naar de middenstip van een stadion.....want ja voetbal is zijn hobby....

ff een aanvulling hij heeft Teun wel erkent en die draagt ook zijn naam.......
    Ik zou het dan ook mooi vinden als ik zijn achternaam zou dragen en ja we hebben doormiddel van Teun natuurlijk al voro elkaar gekozen...maar toch om zijn ring en naam te mogen dragen daar zou ik best trots op zijn........

vandaar me vraag hoe zou je hem vragen...

19. Lia

Lia Bekend lid

10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Wij zijn ook vrij low-budget getrouwd, maar het was een geweldige dag.

Enne... ikke ook ouderwets, hoor :D... want heb ook de achternaam van mijn man aangenomen. Voordat ik zwanger raakte, had hij mij al ten huwelijk gevraagd, maar anders was het bij het kiezen van de naam wel ter sprake gekomen. Want als het echt zo was geweest dat hij er niet over peinsde om ooit met mij te trouwen, dan had Yuri mijn achternaam gekregen.

Ik vind overigens dat je als vrouw zijnde prima je vriend kan vragen, hoor! Als hij me niet voor was geweest, had ik het zelf ook gedaan. Maar ik denk dat als je in jouw situatie zit, je er misschien beter over kan praten. Natuurlijk moet je het respecteren als hij het echt niet wil, aan de andere kant moet hij het ook respecteren als het voor jou wel heel belangrijk is.

20. Sientje

Sientje Fanatiek lid

4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    hihi, wij hebben de dinsdagochtend genomen ;) gewoon om alle redenen die hier genoemd worden, de achternamen allemaal gelijk etc.

Wel willen we nog een keer voor het 'echie' maar dan als ik niet zwanger ben, en lekker met ons manneke erbij.

Even on topic,
    Nee, ik zou niet vragen, waarom als je toch het antwoord al weet?
    Praat erover, en anders so be it.

Deel Deze Pagina