hoe vraag je

Discussie in 'De lounge' gestart door janette, 19 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Ik zie dat de discussie een andere wending heeft gekregen.
    Ik heb op een ander forum een enorme ruzie gehad over het wel of niet aannemen van de naam van mijn man.
    Daar vonden ze dat ik niet hoefde te trouwen als ik niet zijn naam ging aannemen. Want, volgens hun, trouwde je voor de naam. En als ik zei dat ik vanwege liefde trouwde was dat geen voldoende argument.
    NOuja, ik heb dus niet mijn mans achternaam aangenomen maar gewoon mijn eigen mooie naam waar ik al 27 jaar enorm trots op ben.
    En sterker nog, als het mogelijk is, en ik weet dat het kan, wil ik mijn kind beide achternamen geven. Zoals in Spanje ook gedaan wordt (ben Spaanse).

2. Lia

Lia Bekend lid

10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Het is ook een hele persoonlijke keuze. Ik vond het voor mij belangrijk dat mijn kindje en ik dezelfde achternaam droegen, ongeacht of dat de achternaam was van mijn man of die van mijzelf. Niks om ruzie over te maken! :D

@Janette: kan het me helemaal voorstellen, het is een gevoel en dat is moeilijk uit te leggen. Heb je het je vriend verteld dat je er trots op zou zijn om zijn naam te dragen, net als je kindje? Wellicht als ie het realiseert dat het voor jou echt heel belangrijk is, gaat hij er anders over denken. Ik ben benieuwd hoe het afloopt! Heel veel succes!

3. Niet meer actief

nou ik hou ook mijn eigen achternaam dus, en vriend wil graag mijn achternaam, waarom zou je daar ruzie over krijgen?
    vind het belachelijk, je trouwt toch omdat je van elkaar houdt en welke naam je daarbij krijgt is een persoonlijke keuze en heeft niks met liefde te maken.

4. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    De discussie heeft zeker een andere wending gekregen :(

Maar hij weet dat ik graag zijn achternaam zou willen dragen en oke we houden zo ook van elkaar en Teun is de kroon op onze liefde

Maar dit topic ging om tips van hoe ik hem kan vragen....helaas heb ik maar iets van 4 tips gehad en voor de rest alleen maar reacties waarom wel zijn naam en waarom niet.... :( dit is voor ieder verschillend zou ik zeggen.

DUS GRAAG WEER REACTIES EN TIPS VAN HOE IK HEM OP EEN LEUKE MANIER KAN VRAGEN! :D

en anders laat ik er een slotje op zetten....sorry

Groet Janet

5. Minime

Minime Actief lid

29 jul 2005
    120
    0
    0
    Salesadministrator
    Schiedam
    MMM een rompertje

" Papa en mama willen jullie trouwen" ik bedoel doe t uit naam van de kleine met iets leuks erbij kwa foto dat zo vertederend is dat hij geen nee tegen je kleine kan zeggen....

Nee ik vind dit een hele moeilijke vraag... Mannen zijn op dat gebied (spelen met emotie) toch erg anders...

Grrr vraag t aan mijn vriend maar die komt gelijk met een lullige opmerking....

Stop een ring in zijn bierglas.. voer m dronken in Las Vegas.....

T beste is in elk geval naar zijn karakter kijken, is hij romantisch of juist praktisch en probeer op die manier er op in te spelen

6. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk

Tnx.. wij zijn op soort van maandagochtend getrouwd...

Vrijdagochtend dan, vriendlief (nu manlief :p) had spijkerbroek aan 8)

Voor wat betreft het onderwerp:

Ik heb mijn man gevraagd. Hij had nooit wat met trouwen, het hoefde ook niet persé van hem. Ik wilde heel erg graag.
    Ik heb hem gevraagd op wintersport, een gedicht/verhaal/gedachten geschreven over hem, over mij, over ons ... de avond zelf waxinelichtjes neergezet en het gedicht (meganerveus) voorgelezen.
    Geen JA eruitgeperst, eerlijk antwoord gevraagd.
    Het antwoord was ja :D Niet dat hij meteen wilde trouwen, maar tzt wel.

En dat was dus afgelopen 5 januari :D

Ik wilde ook altijd gevraagd worden; dat is alleen wel heel makkelijk zeggen zolang je geen partner hebt of met een partner bent die ook graag wilt trouwen..je weet dat een aanzoek er dan tzt wel inzit.
    Mijn mening over trouwen, aanzoek, de voltrekking en de dag helemaal, is door meerdere dingen veranderd in de loop der jaren.

Ik moet zeggen dat ik blij ben met hoe we het hebben gedaan.

Veel succes iig!

7. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    Heb ondertussen ff nagedacht :-k

Maar hoe vidnen jullie dit idee :idea:

op 2 juli zijn we 3 jaar samen.....we zijn 3 jaar geleden gaan eten in een restaurant en ja het was liefde op het eerste gezicht....
    als ik nu weer reserveer en in zijn menu kaart een velpapier laat stoppen met de tekst "zou je met me willen trouwen?".......

we zijn het weekend ervoor dus van 29-6 -01-7 ook een weekendweg....
    zou ik anders wat liefs op de hotel kamer laten zetten?...fles champgne en dan vragen?

ik ben aan het dubben.... :rolleyes:

8. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    die van het rompertje met de tekst willen jullie met elkaar trouwen vind ik leuk

maar die van de menu kaart ook ....

wat ook kan is een recalmevliegtuig , is wel duur en je moet maar hopen dat hij het vliegtuig ziet hihi

www.silly-producties.nl/huwelijk.html is ook een tip....

L.sybje

9. Lia

Lia Bekend lid

10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Janette,
    Ik vind je ideeen erg leuk, maar toch een vraagje.. hoe groot acht je de kans dat hij ja zegt? Ik weet het, dat is erg moeilijk in te schatten, maar als hij onverhoopt toch 'nee' zegt is het voor jou misschien wel heel onprettig om in een openbare gelegenheid als een restaurant te zijn.. ja sorry, ik wil niet negatief zijn, maar vond dat ik dat toch ef moest zeggen.. want ik zou mezelf echt heel ongemakkelijk voelen dan.

Ik zou voor het rompertje gaan, op die manier is je zoontje er ook bij betrokken en dat is wel schattig.

Heel veel succes!

10. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Ik zou eerder voor die hotel-optie gaan. Dan zijn jullie saampies en kunnen jullie het er rustig over hebben als hij twijfelt.

11. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Mijn vriend wilde ook nooit trouwen, heeft geen meerwaarde.
    Heb ik me maar bij neer gelegd. Nu, 12 jaar verder wil hij wel trouwen.
    En tuurlijk vind t ik fijn dat we straks getrouwd zijn, maar ik heb niet dat euforisch gevoel, we trouwen meer om praktische redenen. Trouwen heeft voor mij ondertussen ook weinig waarde meer. En dat de kinderen dezelfde achternaam hebben als mij wil ook niks zeggen, als je uit elkaar gaat heb je je eigen naam toch weer. Zo komen we hier in huis steeds de achternaam tegen van mijn ex man ivm mijn kinderen.

Maar je wilde leuke ideeën hebben. Ik had vroeger het plan opgepakt om hem op n aparte manier te vragen, mocht hij toch willen trouwen. (heb ik nu dus niet gedaan, we hebben elkaar niet gevraagd, was meer overleg)
    In de bioscoop heb je altijd van die reclame op dat mega scherm. Daar kan ook jou reclame staan, in dit geval je aanzoek.

En als hij zo van voetbal houdt, probeer dan te regelen dat je door de microfoon vh omroep systeem hem ten huwelijk kunt vragen tijdens een wedstrijd.

12. truus12349

23 mrt 2007
    14
    0
    0
    Weer dat onderwerp over trouwen.

Zou willen dat we hier ook zover waren. Ik zal toch ook eens iets bedenken waardoor hij geen nee kan zeggen. Maar goed trouwen doe je met twee. Ach ja we zijn nog jong krijgen samen een kind.
    En wat houd trouwen eigenlijk in als je tegenwoordig zo makkelijk weer kan scheiden.

Leuk om te horen dat jij een van de gelukkige bent crisje die wel gaat trouwen ook al is het dan om praktische redenen. Het lijkt me toch iets meer waarde hebben. Gefeliciteerd. Wanneer is de grote dag en hoe ga je het aanpakken. Groot of klein.

En janette laat je ons nog weten hoe je hem gaat vragen en wat het antwoord is. Veel succes. Ik heb zo even geen tips voor je kan ze zelf goed gebruiken.

13. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Wat mij betreft trouw ik in mn spijkerbroek op de gratis dag. Maar daar wil mn vriend niks van weten, hihi, hij die nooit wilde trouwen.
    Wij willen het klein houden, zien het niet zitten om tig1000 euro uit te geven en dan een zaal vol met mensen die je anders ook amper ziet. Geven dat geld liever uit aan een verre huwelijksreis die lekker lang duurt. Tis ook niet zo dat we het thuis houden, beetje luxe mag wel.
    Zoals het er nu naar uitziet gaan we trouwen op locatie (gemeentehuiszaal is ook zo saai, kaal en stijf) dan ergens uitgebreid eten met een man of 20/30. En dan s'avonds in een klein knus kroegje wat drinken. Voor mn schoonouders regelen we een hotelkamer, hoeven die geen 170 km terug te rijden. Bruidsauto hoeven we niet te huren, we hebben zelf een mooie blauwe cadillac de ville cabrio uit "68. Of we een bruidsreportage laten maken weten we nog niet, nog niet over gehad eigenlijk. Mijn vriend gaat een mooi pak kopen, wat ik koop weet ik nog niet, ik vertik het om geld uit te geven aan n bruidsjurk die daarna in de kast beland, dus wordt het iets wat ik erna ook kan dragen. alhoewel ik mijn bruidsjurk van mijn 1e huwelijk nog goed heb gebruikt. Daar ben ik carnaval mee gaan vieren en die werd elke dag een beetje korter totdat t n mini jurk was :confused: en daarna deed die dienst als prinsessenjurk voor mn kids :D
    We zijn al in ondertrouw, waren van plan te trouwen voordat de kleine er is maar ik doe het toch liever erna. Dan heb ik ook wat aan die dag, ben de hele zwangerschap al extreem moe. Bovendien vind ik het ook leuk als ik wat kan drinken en niet aan de sapjes moet :)
    Mijn zus is getuige, maar die is 6 weken na mij uitgerekend, eind September ergens. Dus waarschijnlijk trouwen we in November, datum hopen we volgende week te weten.

14. truus12349

23 mrt 2007
    14
    0
    0
    Klinkt goed allemaal. Inderdaad je kunt duizende euro's uitgeven aan trouwen maar wat heb je daaraan. Kun je beter zelf besteden ja.
    Zo zie je maar als mannen dan uiteindelijk toch willen komt het wel goed. Jouw wachten is beloond in ieder geval. En wat vonden je kinderen ervan
    Eerst horen ze dat ze toch nog een broertje of zusje gaan krijgen en dan ook nog trouwen die zullen wel door het dolle zijn.

15. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Kweetniet, pistool tegen zijn hoofd?

Nee geintje, als hij niet wil, dan wil hij niet, zul je begrip voor moeten opbrengen....

Je kunt hem hooguit vragen waarom niet en erover praten. Zoals al door velen voor mij gezegd, dwingen kun je hem niet. Zou je zelf toch ook niet willen, dat je iets moest doen, omdat je vriend het wil, maar jijzelf niet?

16. mama1986

mama1986 Fanatiek lid

mijn vriend heeft mijn gevraagt en als ik dat bij hem had gedaan dan had ik dat ook thuis of bij een etentje gedaan :D

17. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    Nee dwingen doe ik hem nite....heeft geen nut
    hou in me achterhoofd dat hij nee kan zeggen :eek:
    ik ben van plan om een mooie kaart met daarin de tekst meenemen op ons weekendje uit en tijdens een gelegenheid geven en anders tijdens het etentje op maandag... ;)
    nu alleen nog ff de tekst verzinnen....maar ik kan niet echt goed rijmen...
    dus wie kan me evt helpen om mijn tekst op rijm te zetten? :rolleyes:

stuur dan evt een pb-tje en we nemen contact met elkaar op......

en de rest ik hou jullie op de hoogte bedankt in ieder geval voor alle adviesen en tips..... :D

ps het weekendje weg is van 29-6 t/m 1-7 en het etentje is 2-7

liefs Janet

18. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    ben onder tussen toch er maar voro gaan zitten en heb toch wat op papier kunnen krijgen...er spookt genoeg door mijn hoofd.....maar ja niet alles kan erin.....en weet je het rijmt ook nog wat denk ik zelf.... :D

Maar wat vinden jullie van deze tekst? eerlijk zeggen hoor! :D

Op 2 juli van dit jaar
    Zijn wij alweer 3 jaar een paar.

Sinds 8 december is het feest
    Want toen kwam Teuntje aan gesjeesd.

3x visser bij de bel
    Dat kan toch wel, hoeft niet snel.

Ik weet jij zie het nut er niet van in
    Maar toch zeg ik deze zin:

Wijnand wil je met me trouwen?

19. Minime

Minime Actief lid

29 jul 2005
    120
    0
    0
    Salesadministrator
    Schiedam
    Weet je ik vind m open en eerlijk en laat hem in zijn waarde!

20. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Hartstikke goed bedacht.
    Ik zou alleen het woordje dat weg laten uit t volgende stukje:

Ik weet dat jij zie het nut er niet van in
    Maar toch zeg ik deze zin:

zou het zo neerzetten: