hoe vraag je

Discussie in 'De lounge' gestart door janette, 19 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Dankje Crisje voor het meedenken zou het gelijk aanpassen .

2. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Hier hetzelfde. Hou heel veel van mijn man en ben met veel trots 4 jaar geleden met hem getrouwd, maar ik heb mijn eigen naam. ZO ben ik ook geboren. Ik word niet opeens een ander doordat ik met hem trouw. Overigens mag in Nederland nou juist niet beide namen van de ouders. Het is of van de moeder of van de vader. Je mag wel na je 18de geslachtsnaamswijziging vragen en dan kan je de naam van je moeder toevoegen als deze anders uitsterft. Als het kind een andere nationaliteit heeft dan wordt het naamrecht van dat vreemde land toegepast, dus het zou wel kunnen als je kind Spaans is want in Spanje kan het wel zoals je al zegt.

en dan voor de Topic startster: ik zou eerlijk gezegd noooit de man vragen om met me te trouwen, want ik ben in die zin ouderwets dat ik "veroverd" wil worden. Zeker als hij niet echt wil zal hij je een zeurpiet en een drammer vinden ben ik bang.

3. Minime

Minime Actief lid

29 jul 2005
    120
    0
    0
    Salesadministrator
    Schiedam

Trouwen doe je omdat je van elkaar houd en niet omdat je zijn naam wil... Ik ben ouderwets en ik zou zijn achternaam aannemen, maar t is onzin als je zegt dat je trouwt vanwege de achternaam

Liefde, samen delen en houden van is de trouwkey en achternaam aannemen is wat dat betreft een bijkomstigheid

En meid go for it...

juist omdat je m laat zien dat je m begrijpt maar toch ook graag wilt laten zien om je leven met hem te delen moet voor hem een eer zijn

4. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ik ben ook getrouwd uit liefde hoor.
    Maar omdat ik er zo trots op ben om bij hem te horen, wil ik juist zijn naam dragen.
    Maar iedereen moet het voor zichzelf weten :)

5. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Hallo meiden.....

ik heb het gedaan hoor!
    vrijdag de kaart gegeven.......
    hij vond het heel lief en de tekst ook leuk maar wilde niet gelijk een antwoord geven..... :rolleyes:
    maar het is niet gelijk nee....dus dat scheelt we hebben het er verder wel overgehad althans als hij er over begon....dus nu is het afwachten...

bedankt allemaal voor de steun....

groet Janet

Deel Deze Pagina