Hoe vriendelijk zeggen...?

Discussie in 'De lounge' gestart door MirW, 7 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Hoi!

Half augustus trouwt een van de broers van mijn man en hij en zijn a.s vrouw hebben ons gevraagd om Ceremoniemeester te zijn.
    Vorige week van alles doorgesproken en daarom deze vraag:

De a.s. bruidegom wil best felicitaties in ontvangst nemen tijdens de receptie, maar wil niet die hele rij handjes weer schudden als zijn gasten komen vertellen dat ze weer vertrekken.
    Nu hadden we bij een van de zussen van ML (waar we ook CM waren) op een flipover bij de ingang en op kaartjes op de tafels de tekst geschreven: "de hand van komen is ook de hand van gaan..." Dat had de zus van ML ergens op een andere bruiloft gezien en vond dat een prima leus om de gasten erop te wijzen dat ze maar 1x in de rij hoefden te staan om een hand te geven.

Deze bruid vindt dat niet zo`n vriendelijke spreuk en wil dus wat anders dat hetzelfde betekent... Ik heb alleen niet zoveel inspiratie om dat in 1 of 2 zinnen duidelijk te zeggen.

Wie helpt met een lumineuze inval?

2. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.286
    25.752
    113
    #2 Adje, 7 mei 2018
    Laatst bewerkt: 7 mei 2018
    Edit: ik heb je bericht te snel en scannend gelezen. Mijn antwoord heb je dus niks aan :oops:

3. Zomerbloem

Zomerbloem Fanatiek lid

19 mrt 2018
    2.122
    2.577
    113
    Vrouw
    Misschien de bruid het zelf laten verzinnen? Persoonlijk vind ik dat als je iets duidelijk wilt hebben je het ook zelf mag bedenken. :|

lies276, fanona, Sado en 5 anderen vinden dit leuk.
  4. Triangel

Triangel Niet meer actief

Ik zou het of haar zelf laten verzinnen en anders kiezen voor de gewone manier.

5. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Deze?

Bij binnenkomst hebben jullie al voor ons in de rij gestaan,
    dit hoeft niet bij het naar huis toe gaan,
    Ga dan weg met een zwaai en een lach
    bedankt dat je er was op deze mooie dag

tantetil, Rannie, Kangerootje en 35 anderen vinden dit leuk.
  6. Calimerootje

Calimerootje Niet meer actief

Zoiets?

Schud geen hand, neem een bedankje uit de mand.

Bij binnenkomst hebben jullie al voor ons in de rij gestaan,
    dit hoeft niet bij het naar huis toe gaan,
    Ga dan weg met een zwaai en een lach
    bedankt dat je er was op deze mooie dag

Of als bruidspaar zijnde vertrekken, uitgezwaaid door de gasten.

vinorosso, Rizzoli, Myhappyfamily en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Of:

Geef ... & ... bij binnenkomst een hand en zoen, dan hoef je dat bij het afscheid niet meer te doen!

Of:
    voel je niet verplicht om bij het weggaan,
    opnieuw in de rij te gaan staan

puzzelstukje, Rizzoli, Syane en 6 anderen vinden dit leuk.
  8. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.882
    7.950
    113
    Wat is dat toch met die aanstaande bruidsparen die alles bij de ceremoniemeesters neer knikkeren. ik heb mijn eigen dag helemaal zelf geregeld, mijn ceremoniemeesters hoefden alleen op de dag zelf alles in goeie banen te leiden

Ontopic: die van @NavyCrimson91 klinkt goed

snoes79, huggybird, Syane en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. mamabri

mamabri Niet meer actief

hahaha, ik ook: maaaaaaaaaaar , ook met het oog dat alles zo geregeld was als dat ik zelf wilde hahaha. Zo wist ik zeker dat alles aangeschaft en binnen gekomen was, dat alles klaar stond en hoefde de ceremoniemeester alleen maar alles in goede banen te leiden.

10. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Haha inderdaad, het is dat ik een controlfreak ben anders had ik echt veel meer uit handen kunnen geven zo lees ik de laatste tijd. Mijn ceremoniemeester had een draaiboekje met tijden waarop bepaalde zaken geregeld moesten worden en een aantal enveloppen met geld om dingen zoals fotograaf, bloemist en locatie enz te betalen.

huggybird vindt dit leuk.
  11. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Wij hadden niet eens een ceremoniemeester...

On topic, ik zou ze lekker zelf een tekst laten bedenken.

MaMa en DastyQueen vinden dit leuk.
  12. mamabri

mamabri Niet meer actief

nou, ik durfde dat dus niet hoor, heb overal zelf de hand in gehouden, veels te bang dat sommige dingen niet (goed) geregeld zouden zijn, niet besteld waren etc....Hier kreeg de ceremoniemeester ook een lijst met hoe, wat, waar en wanneer :oops:

Had jij dat gedurfd dan?

13. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Dit inderdaad!

Mijn vriendin (cm) hoefde alleen de afmeldingen te regelen en de envelopjes van me over te nemen.
    Ik had niet eens bedacht om haar mijn bruiloft te laten regelen.

Maar ik bedenk me nu dat ik ook nooit 'in de rij' heb gestaan om handjes te schudden bij weggaan van een receptie.. :oops:

14. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.189
    1.396
    113
    Als de meeste mensen binnen zijn kunnen ze toch gaan mengen tussen de mensen? Ik ben niet de hele tijd in een rij blijven staan, wilde ook mensen spreken. Toen ze naar huis gingen kwamen ze wel een hand geven, maar ben ik niet terug in een rij gaan staan.
    Maar als ze het perse willen verzinnen ze zelf maar een manier om het de gasten duidelijk te maken.

15. JongetjeM

JongetjeM Bekend lid

28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Op de bruiloft van onze vrienden. Heeft de bruidegom richting eind van de avond de microfoon gepakt en bedankje gedaan. En ze waren ook wel eerder weg dan de meeste gaten.

16. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.189
    1.396
    113
    Dit gaat volgens mij alleen over de receptie, kunnen ze nog niet weggaan (al is dat wel de beste hint haha).

17. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Hier ook, mijn broer was ceremoniemeester en had een tijdschema van ons gekregen en moest zorgen dat iedereen op de juiste tijd van de ene plek naar de andere moest vertrekken.
    Nou was het wel een puntje om hem dat te laten doen want hij is zelf altijd te laat...:rolleyes: maar het ging prima!;)

18. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Nou! Ik had niet eens een ceremonie meester. Wij deden alles lekker zelf. Veel te leuk!

Ts ik denk dat er al veel genoemd is waar je wat mee kunt. Succes!

19. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    De bruidegom een button geven met
    Ik heb je al een hand gegeven, dat hoef ik niet opnieuw te beleven

(Geen serieuze reactie sorry ;) )

Blijdorp vindt dit leuk.
  20. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Alleen al om die verplichte regels zou ik niet willen trouwen.

Je bent toch zeker niet verplicht om te gaan staan en dan wachten tot iedereen die komt je een hand heeft gegeven?
    Da's iets van vruuger toch.

Gewoon dansen plezier maken.. Iedereen die binnen komt welkm heten huppa feesten met die handel...
    Haha :roflmao::roflmao:

Deel Deze Pagina