Van borst naar fles

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Dani84, 21 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hallo,

Jarno krijgt nu 6 maanden Bv en we zijn al druk bezig met bijvoeden; fruit en groente. (maandje) eerst groente en sinds 2 en halve week fruit. dit gaat super!
    Nu drinkt Jarno heel wisselend en zit af en toe te klieren tijdens het drinken, veel loslaten e.d. Hij is ook heel erg snel afgeleid.. Hij hoeft maar iets te horen..

Ik kan zelf op t werk voeden, (dagverlbijf) en daar ben ik heel blij om dat ik al 6 maanden kon geven.. anders was het me niet gelukt.
    Maar het kolven gaat me steeds meer tegen staan, als ik weg moet of op vrijdag moet werken en Jarno is bij m`n zusje. (oppas)

Nu wil ik dus de Bv gaan afbouwen (gedeeltelijk) en Kv gaan geven..

Heeft iemand tips voor mij? Vind het best moeilijk en heb wisselende emoties.. Ik ga gewoon beginnen en blijf denk ik wel de eerste (ochtend) en de laatste (avond) voedingen zelf geven.

Welke voeding kan ik het beste dan vervangen en hoeveel cc moet ik geven? Hij drinkt nu ongeveer 190..

Jarno`s schema ongeveer:

7:00 Bv
    9:30 fruit
    11:00 Bv
    14:30 Bv
    18:00 bv
    18:30 a 45 groente (125 gr)
    21:00 BV

Alvast bedankt!

Groetjes Danielle

2. Dani84

Dani84 Niet meer actief

hoi

Ja dat hadden we al gelezen maar misschien heeft iemand ervaring en nog meer tips..

3. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Ik niet, ik stop pas als tygo niet meer wil...

4. appeltje

appeltje Niet meer actief

Hoi Dani,

Als je 's ochtends en 's avonds zou willen blijven voeden, dan zou ik het lekker rustig afbouwen. Dus trek een week of 2 uit per vervallen voeding. Ook zou ik na een tijdje de avondprak en bv omruilen en brood gaan introduceren. Zo hoef je niet alle bv te vervangen voor flessen, want na de 6 maanden heb je toch een natuurlijke afbouw van borst- of flesvoeding door de introductie van allerlei vast voedsel.

Dan doe je de eerste 2 weken:

11:00 fles
    14:30 Bv
    18:00 bv
    18:30 a 45 groente (125 gr)
    21:00 BV

Na 2 weken dat gedaan te hebben:
    11:00 fles
    14:30 fles
    18:00 avondhapje met een beetje yoghurt na
    19:00 / 19.30 bv en naar bed

En daarna langzaam wat brood introduceren vanaf 7 maanden en wat ander vocht:
    7.30 paar hapjes brood
    10:00 fruit en wat sap / thee / water
    11:00 fles (deze zal dan op termijn vervallen omdat ze goed fruit eet, sap drinkt en omdat ze om 12.00 uur brood gaat eten)
    12:00 paar hapjes brood en klein flesje na (langzaam brood opvoeren en melk minderen)
    15.00 rijstewafeltje en klein flesje of tzt wat anders aan vocht aanbieden
    18:00 avondhapje met een beetje yoghurt na
    19:00 / 19.30 bv en naar bed

Als ze de late avond nog een voeding vraagt, dan een bv. Kans is groot dat ze meer avondeten eet omdat niet vol zit door de bv. Ook krijgt ze een toetje. Dan schuif je de bv wat meer naar achteren (19.00 / 19.30 uur) en een grote kans dat ze die late voeding niet meer gaat vragen.

Succes!!

5. Dani84

Dani84 Niet meer actief

@ appeltje ontzetend bedankt! We gaan dit eens proberen. Jarno heeft om 13:00 een fles van 170 leeggedronken en vond het gelukkig lekker!

Ik geef nu 125 gr avond eten maar dit kan ik dus ook al wel ophogen of niet? Hij eet nl alles al op!

Groetjess

6. appeltje

appeltje Niet meer actief

Ja hoor, ik zou rustig ophogen... gewoon elke dag een beetje meer. En je zou de volgorde bv en eten ook om kunnen draaien. Zo bouw je wat natuurlijker af en kan je de bv later geven. Zoals ik al schreef is die laatste bv om 21.00 uur dan misschien niet meer nodig.

Deel Deze Pagina