hoeveel voorraad

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door lizzy29, 20 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lizzy29

lizzy29 Lid

25 jan 2011
    83
    0
    6
    NULL
    NULL
    hey dames
    even een paar vraagjes, ik ga volgende maand weer aan het werk nu ga ik beginnen met een voorraadje borstvoeding maar hoeveel hebben jullie aan voorraad?
    en als ik het uit de vriezer haal en in de koelkast zet voor de volgende dag hoe lang is het dan nog houdbaar, mijn dochter is nu 11weken hoeveel geven/gaven jullie aan een baby 11 weken, via de berekening kom ik uit op 140cc maar dat dronk ze een maand geleden ook al heb nu me eerste flesje in de vriezer staan van 160cc zou dat teveel zijn

2. lizzy29

lizzy29 Lid

25 jan 2011
    83
    0
    6
    NULL
    NULL
    nog even een ander vraagje, koken jullie elke keer na gebruik de flesjes en de onderdelen van de kolf uit?

3. Pindaatje

Pindaatje Niet meer actief

Hai Lizzy,

Ik had zelf een voorraad van zo'n 1500ml voordat ik weer ging werken. En dit is nu mn 3e werkweek maar het meeste staat nog in de vriezer! De eerste dagen heb ik wat uit de voorraad gehaald en meegegeven naar het kdv maar wat ik nu steeds op een werkdag kolf, geef ik de dag erna meteen mee. Ik kolf nu 3x per dag (zo'n 100/120cc per keer) en mn zoontje drinkt nu 2 flesjes van zo'n 150cc per fles. Heb aan het einde van een dag dus zelfs nog wat over, en dat vries ik in.

Nadat je melk uit je vriezer haalt, is het nog 24 uur houdbaar in de koelkast.
    Verse melk die je meteen in de koelkast zet, is daar nog 5 dagen houdbaar (ik zet bijv de melk die ik op vrijdag kolf gewoon in de koelkast, en geef ik op dinsdag mee naar het kdv, ik merk dat mijn zoontje melk die NIET ingevroren is geweest lekkerder vindt dan melk die wel ingevroren is geweest.

Qua hoeveelheid die je dochter drinkt, dat is een kwestie van uitproberen. Je kan in het begin beter teveel dan te weinig meegeven. Mijn zoontje is nu bijna 4 maanden en drinkt per keer 150cc op het kdv. Meer wil hij niet, maar merk dat als ik weer thuis ben, hij het een beetje inhaalt bij mij aan de borst.

Qua uitkoken, nee dat doe ik niet na ieder gebruik. Op mn werk spoel ik de kolfonderdelen om met koud water na iedere kolfbeurt en 's avonds was ik het grondig in een sopje met warm water. Ik kook alles 1x per week uit, maar dat is eigenlijk niet eens nodig.

Veel succes! Als je nog meer vragen hebt dan hoor ik het wel, ik zit er nu midden in dus kan mijn ervaring met je delen.

4. lizzy29

lizzy29 Lid

25 jan 2011
    83
    0
    6
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie, wat is de beste tijd om de melk uit de vriezer te halen want je moet het ontdooien in de koelkast toch, dat duurt toch ook een tijdje ik werk van 7tot half 4, is het als het helemaal ontdooid is nog 24uur houdbaar?

5. Pindaatje

Pindaatje Niet meer actief

Je kan de melk het beste 's avonds voordat je naar bed gaat uit de vriezer halen en in de koelkast zetten. Dan is het de volgende ochtend ontdooid. Vanaf het moment dat je het uit de vriezer haalt is het nog 24 uur houdbaar, lang genoeg dus op deze manier!

Deel Deze Pagina