Pijnlijke tepels door kolven

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door B en N, 1 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Als sinds onze kleine een maand is ben ik begonnen met een beetje te kolven voor een voorraadje in de vriezer, daar staat nu zo een 700 cc aan melk in kleine porties ingevroren.

Genoeg melk heb ik wel dat is niet het probleem.

Maar zodra ik gekolfd heb zijn mijn tepels helemaal blauw (de ene borst erger dan de andere). Ik let er goed op dat de tepel goed in de kolf zit en zet hem redelijk zacht aan.
    Ik heb al van alles geprobeerd, harder/zachter, 5minuten de 1 5 minuten de andere even een paar minuten rusten tussen door, andere kolf.

Allemaal zonder resultaat soms is het zo erg dat de tepels echt kapot gaan en beginnen te bloeden.

Nu kolf ik maar heel af en toe om de dag 1 keer ongeveer maar goed over 2 weekjes ga ik weer aan het werk en zal ik dus 3x daags gaan kolven ik ben alleen echt heel erg bang dat er dan helemaal niets van tepels over blijft en ik onze kleine meid straks niet meer kan voeden door de pijn.

Het voeden en mijn productie gaat helemaal super en ik zo het echt verschrikkelijk vinden als te pijnlijke tepels door het kolven straks een einde zou moeten betekenen aan een borstvoedings periode.

Wie heeft tips/ervaringen om mij te helpen?

Alvast bedankt!

2. Nemo

Nemo Niet meer actief

Heb je een goede maat borstschelp ?
    Hier wordt het uitgelegd.

3. appeltje

appeltje Niet meer actief

Ik kolf al tijden dus met een te groot schild zie ik.... Oeps....

4. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Hoi Nemo,

Ik heb even gekeken aan de hand van de plaatjes en uitleg maar de borstschild zou goed moeten zijn dus daar kan het niet aanliggen :(.

Heb jij dit probleem niet gehad op het begin?

Ik hoop nog steeds dat het komt omdat mijn tepels moeten wennen maar hopelijk is dit geen illusie....

Bedankt iniedergeval voor je reactie :)

5. Nemo

Nemo Niet meer actief

Wel pijn bij het voeden in het begin.
    En wel eens pijn bij het kolven, maar als ik de zuigkracht dan naar beneden draai dan is het weg.
    En dat had jij ook al geprobeerd las ik.
    Ik zou verder niet weten wat het zou kunnen zijn.

6. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Oke,

bedankt iniedergeval hopelijk heeft er iemand anders nog een idee/tip voor me

Deel Deze Pagina