Ik vertrouw zelf niet zo op die NUB theorie, mensen kunnen het soms fout zien. Ik had ooit hier een echo fotootje geplaats en een paar meiden zeiden dat ze een meid verwachtten. Maar we hebben toch wel 2x duidelijk het andere geslachtje gezien.
Nou vandaag op controle geweest, ik blijk ook een week verder te zijn, dus nu 15 weken en 3 dagen Van één kindje dacht ze het geslacht te zien, over de andere wou ze niks zeggen.... Het is dus nog niet allemaal zeker, maar goed, ben toch weer een klein stapje verder
Een echoscopiste die al 30 jaar in het vak zit, is toch wel wat anders dan een paar meiden die hier vertellen wat ze zien. Het was niet alleen a.d.h.v. de NUB-theorie, het was ook al duidelijk te zien, die mevrouw was heel ervaren en wist precies waar ze naar moest kijken en waar ze op moest letten. Het is later ook bij de geslachtsbepaling bevestigd en ook daar was het heel duidelijk wat het zou worden. @ Jizzy: Oeh spannend hoor! Mocht je je nieuwsgierigheid echt niet meer kunnen bedwingen: Er zijn best veel bureau's die een geslachtsbepaling vanaf 16 weken doen, soms zelfs nog iets eerder, dus dan hoef je niet lang meer te wachten! Voor zo'n 30 euro weet je het dan! Succes meid!
Ik heb gekeken op het internet maar hier in het hoge noorden zie ik geen één die geslachtsbepalingf onder de 18 weken doet.... plus dat de prijzen ook hoger liggen
Je zou het ook even telefonisch na kunnen vragen. Het echobureau waar wij geweest zijn geeft ook pas vanaf 18-20 weken aan op de site, maar toen ik belde voor een afspraak zei ze dat het vanaf 16 weken al kon. Als je dan aangeeft dat het enkel om een geslachtsbepaling gaat en verder geen medische check o.i.d. kost het toch vaak minder dan de prijzen die op de site staan aangeven, omdat het hooguit een kwartiertje duurt. Wie weet! Ik wens je veel succes en hopelijk heb je gauw een goed bureau gevonden!
Dr. Papa in Amsterdam IJburg (Echocentrum) kan het vanaf 15 weken zien. Marja Schouten (Purmerend) doet het vanaf 16 weken Ik heb via google gezocht op; - Echoscopie - Echocentrum - Echoscopist(e) - Pretecho - Babyecho etc. Er kwamen telkens wéér anderen uit. Dus dat kan ook wel helpen.
hier echo met 14weken toen dachten we het te zien, en pretecho met 17 weken en dat bleek hetzelfde als we dachten met 14 weken.
hier met 15 weken en duidelijk een jongen! Denk dat het er vooral toe doet of die kleine beetje meewerkt haha.
Hier bij 17 weken met de pretecho zei ze dat ze dacht te zien dat het een jongetje was. Maar ze was voorzichtig en waarschuwde ons dat het ook opgezette schaamlipjes konden zijn. Bij de 20-weken echo werd verteld dat het een jongetje was. En het was ook uiteindelijk een jongen.
Fijn dat er bij meerderen al zo vroeg wat te zien was en dat dit ook zo bleek te zijn! Ik heb zo wel het gevoel dat er een jongen bij zit alleen mijn man wil hier nog niks over horen totdat we het zeker weten.....
tja ligt ook aan je kindje. een vriendin van mij heeft heel lang moeten wachten voordat ze het wist. Haar zoon lag heel preuts met de benen bij elkaar bij elke echo! Dus tja het is afhankelijk!
Ja dat was bij onze dochter ook zo! Zijn 3x bij de pretecho teruggeweest omdat mevrouw zich niet tussen de benen liet kijken.... hoop dat ze dit later ook nog lang volhoud
Wat leuk dat je een tweeling krijgt! Blijft speciaal Wij wisten het bij zoonlief 100% zeker met 16weken en 5 dagen
hoi hoi ik wilde ookweten wanneer geslachtsbepaling mogelijk is, en ik dacht ook met 14 wkn, maar lees hier dus over het algemeen pas met 16 wkn! pffff das dus nog ffies wachten voor ons!! maar wij willen naar jan de koning in ochten? die schijnt het nog nooit fout te hebben gehad!!?? xxx
Wij hebben gisteren een pretecho laten maken ( 17 wk + 4d ) en we weten nu zo goed als zeker ( de echoscopiste zei geen twijfel mogelijk ) dat we 2 zoontjes krijgen @Sabsje, ik weet niet welk bureau dat is maar ik hoop voor je dat je zo snel mogelijk terecht kan!!
Bij m'n eerste zei de gyn. met 13 weken waarschijnlijk is het een meisje, dat werd bevestigd met 16 weken. Nu bij m'n tweede zei de gyn. (wel een andere) met 12 weken dat het waarschijnlijk een jongetje is, ik ben benieuwd, over een week zullen we het weten
Hier durfde de echoscopiste met 15w5d met 95% zekerheid te zeggen dat t een jongetje word. Bekijk bijlage 65819 Liefs mij