Wat is betrouwbaarder?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Jughi, 28 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jughi

Jughi Bekend lid

28 okt 2014
    710
    1
    0
    Hey dames!

Bij de groeiecho wordt gezegd dat onze kleine niet zo klein zal zijn... :D Hij wordt bijna 9 pond geschat.....
    Voelt de gyn van de week, en die zegt, vreemd op gevoel lijkt hij helemaal niet zo bijzonder groot voor je termijn.....

En omdat de groeiechos niet zo betrouwbaar lijken, tenminste lees ik dat hier vaak... Waar kan ik vanuit gaan? :(

Groetjes!

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik heb niets meer met groei-echo's sinds de ervaring met mijn oudste. Die zou veel en veel te klein zijn. Ik heb om die reden meerdere groei-echo's gehad.
    Onze vk legde haar handen rond m'n buik en zei: ' tussen de 3300 en 3400 gram'. Heel gemiddeld dus.
    En?... 3330 gram!

3. Jughi

Jughi Bekend lid

28 okt 2014
    710
    1
    0
    Jemig wat vreemd dat die echo's er dan zo naast zitten! Ben benieuwd of de gyn idd gelijk krijgt..

4. xprincess

xprincess Actief lid

21 apr 2013
    426
    2
    18
    Genieten van het leven is mijn motto, werk parttim
    Heb ik ook, tis dat bij ons bij de 20 weken echo naar voren kwam dat ons wondertje "te groot" was daardoor krijgen we nu groei echo's (maandag weer 1).
    Bij de laatste liepen we 3 weken voor, maar was afgelopen maandag bij de verloskundige en die zei je buik is eigenlijk voor het aantal weken dat je zwanger bent echt aan de kleine kant, zou eerder verwachten dat het kindje te klein is dan te groot..

Geen idee wat ik daar mee aan moet ook, ik denk dat ik maar af moet wachten tot de bevalling

5. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Hier bij de eerste twee veel groeiechos gehad en die klopte wel.

Eerste zou rond de vijf pond zijn en was 2560

Tweede rond de zes pond en was precies 3000

Derde zou een gemiddeld kindje worden en dus geen extra groeiechos gehad en daar hadden ze het niet goed.

Ze was 2690. Veel kleertjes bij moeten kopen

6. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Blijft zo wie zo gokken.

Mijn buik lag perfect op termijn maar ons meisje was toch echt te klein!
    Ze liep zo'n 2-3 weken achter.

Laatste groeiecho met 35 weken werd ze geschat op 2250 gram.
    Met 36+4 geboren en ze was 2200 gram.
    Dus klopte aardig.

7. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hier krijg ik ook weer groei echo's maar eerlijk gezegd heb ik daar niets meer mee, bij de vorige 2 zaten ze er ruim een kilo naast, waren volgens de echo's goed op groei rond de 3200 gram terwijl de jongste 2100 gram woog, de verloskundige had het op gevoel wel goed ;)

8. Jughi

Jughi Bekend lid

28 okt 2014
    710
    1
    0
    Geen van beide echt exacte wetenschap dus.. 😉

9. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Hier kleine buik en voelde niet aan als een groot kind maar volgens de echo's wel. Meneer kwam wat eerder maar was niet klein voor zo'n termijn en de groei echo's zouden dus wel geklopt hebben.

10. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Hier klopten de groeiecho's wel. Geschat gewicht 1148 gram, bij de geboorte rond de 1200 gram een aantal dagen later (pre- dysmatuur bij 32+6).

Deel Deze Pagina