Hoe vroeg op zoek naar een naam?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Snies, 5 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anoukskie

Anoukskie Fanatiek lid

18 okt 2016
    2.481
    885
    113
    Odin leuk.

Odin & Abel
    Odin & Axel
    Odin & Dion
    Odin & Ivar
    Odin & Milo
    Odin & Nilo
    Odin & Nino
    Odin & Roan
    Odin & Tibe
    Odin & Timo
    Odin & Vigo

Snies vindt dit leuk.
  2. Mel88

Mel88 Actief lid

3 mrt 2017
    456
    119
    43

Herkenbaar! Wat jij met jongensnamen hebt, heb ik met meisjesnamen. Ik heb echt niet snel wauw! Terwijl ik dat bij jongensnamen wel hebt. Willen jullie de tweedenaam ook als roepnaam gebruiken? Dat het een vormt met de eerste naam zegma?

3. Snies

Snies Fanatiek lid

22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113

Nee ze krijgen gewoon één naam wat ook direct hun roepnaam is.
    Als we dus rosalynn kiezen wordt dat ook direct de roepnaam en niet Rosa ofzo.

Mijn zoontje heeft wel meerdere namen (van zijn opa's) mijn man wilde graag dat hij naar zijn vader werd vernoemd. (daar is het gebruikelijk om bijvoorbeeld Piet dan de volgende Jan en de volgende weer Piet etc) Mijn man heeft officieel de naam van zijn opa maar heeft een andere roepnaam omdat zijn moeder dat niet mooi vond.

Ik wilde dus ook niet dat onze zoon dezelfde naam als zijn opa kreeg, dus zodoende is zijn eerste naam gewoon die wij hebben gekozen en ook direct zijn roepnaam is. De andere twee namen staan alleen op zijn id kaart.

Maar dat wil ik bij de volgende niet meer,
    Al hadden we toen afgesproken dat als de volgende een meisje werd de 2e en 3e naam de namen van haar oma's zou worden.
    Maar vind het zo raar staan dat twee van de drie kinderen dan meerdere namen hebben en de ander niet.

4. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.526
    13.809
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Over dat laatste: hier ook beide kindjes met hun 3e naam vernoemd naar hun opa's/oma's.
    Een evt. derde kindje wordt "vernoemd" naar grote broer& zus, in die zin dat de 3e naam dan een samenvoeging zal worden van een deel van hun voornamen. Het is meteen tevens de naam die ik op #1 had staan voor onze zoon :)
    Kortom: opties zijn er wel, maar je moet soms even wat creatiever zijn.
    Zelf had ik het overigens niet erg gevonden als kindje #3 niet vernoemd zou zijn, maar zou zeker wel 3 namen geven net zoals onze andere twee kinderen hebben. Genoeg mooie namen te vergeven hier gelukkig :)

5. Isabella2020

Isabella2020 Fanatiek lid

3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    In de trant van Odin, wellicht Olin of Owen, mocht je niet aan Odin kunnen 'wennen'.

6. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.381
    17.311
    113
    Een variatie van evelynn hier maar dat is toch al gauw eef/eefje. Al is het bij ons echt de ee-klank, bij evelynn meer een e-klank denk ik?

Edit: ik lees het al

7. Ninge

Ninge Bekend lid

27 jan 2016
    900
    123
    43
    Vrouw
    Odin vind ik leuk bij de naam van je oudste. En Quint, Quinn of Quinten er bij?
    Meisjes naam: Wij hebben een J.u.l.e. Wij hebben ook gedacht aan: Suze, Jette, Fiene, Nora, June, Jente, Feline, Pien en nog wat namen met een L.
    Wij vonden het bij een meisje ook heel moeilijk en heb echt tot 36 weken lopen twijfelen en zoeken. Bij jongen hadden we 2 namen en tijdens de bevalling nog overlegd over elke het nu definitief werd :) Hij kwam wel te vroeg.

Snies vindt dit leuk.
  8. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.029
    3.287
    113
    Als je twee meisjes krijgt, kan je ze allebei naar één van de oma's vernoemen.
    Bij een meisje en een jongen vernoem je het meisje naar één van de oma's, en geef je de jongen de jongensversie of een jongensvariant van de naam van de andere oma als tweede naam (Maria--> Marius/Marijn, Petra--> Peter/Pieter etc)
    En bij twee jongens doe je dat bij beide namen van de oma's.

9. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    Wij hadden Rodin nog op het lijstje. Net anders dan Odin.

Het maakt niet uit wanneer je begint met namen bedenken. Ik was er al langer mee bezig dan mijn man. Ik denk dat we samen rond de 16 weken gingen overleggen.

Ook wij moesten 2 jongens- en meisjesnamen en combi j/m bedenken. Redelijk uitgekomen. Uiteindelijk toch bij de 20wk echo om geslachten gevraagd; 2 meisjes. Toch de jongensnamen achter de hand gehouden; you never know ;)
    Succes met combinatie namen vinden!

10. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48

Deel Deze Pagina