Wij staan dan tussen half 7 en kwart voor 7 op. Meestal wijzelf half 7, kleden ons aan en dan kwart voor 7 de kinderen. Kleertjes leg ik de avond ervoor klaar, zodat ik daar geen tijd in hoef te steken. Ontbijten, tanden poetsen en naar het kdv (meestal kwart over 7). Is 10 minuten rijden, daarna rijd ik door naar mijn werk, ik begin om 8 uur. Nu gaat de oudste naar school, papa brengt haar daarheen en die werkt dan gewoon wat langer door.
6:00 uur ben ik zelf op (douchen en ontbijten) 6:30 uur wordt de oudste meestal zelf wakker en krijgt ontbijt Daarna de kindjes aankleden 7:20 uur de deur uit 7:30 uur bij KDV rond 8:15 uur op mijn werk Ik werk op 15 minuten fietsen van mijn werk. Ik breng de kinderen met de auto naar het KDV want die ligt niet op mijn werkroute, parkeer dan weer thuis en ga op de fiets naar het werk. Manlief haalt de kinderen 's-middags op. Die is al om 5:45 uur onderweg naar zijn werk.
Hier is het op werkdagen als volgt: 06.00 wekker, douchen, aankleden, etc 06.30 meisje uit bed, aankleden, borstvoeding 07.15 spulletjes klaarzetten 07.30 alles in de auto zetten en naar het kdv 07.45 op het kdv 07.55 naar het werk 08.15 op het werk Soms zijn we iets eerder, soms zijn we iets later! Voorheen sliep ze niet zo vast meer maar de laatste weken is ze echt nog in diepe slaap. Tot een paar maanden geleden begon onze dag standaard om 06.00 uur. Gaf ik haar later haar voeding, dan sliep ze 's avonds pas rond 23.00 uur. Dus kreeg ze om 06.00 ontbijt en sliep ze dan weer verder tot ca 10.00 en deed ze 's middags nog een slaapje. Tegenwoordig slaapt ze om vrije dagen tot ongeveer 08.00 uur en laat ik haar zelf wakker worden. Oh ja, mijn man is al 06.00 van huis dus die krijgt alle drukte niet mee Edit: om nog ff concreet antwoord te geven op je vraag Ja, vind 06.00 uur wel een normale tijd. Hier is ze iets later omdat ze tegenwoordig sneller drinkt maar voorheen was het dus standaard 06.00 uur. En als je kindje er verder overdag geen last van heeft zou ik het lekker zo laten. Persoonlijk vind ik samen 's avonds eten ook erg belangrijk.
Ik heb er straks 2 maar bij de oudste moeten we sinds de nieuwe baan van mijn man ook om 7uur weg. Vond het ook zo sneu, 7u weg ipv 8u! We staan zelf op rond 6.15, meestal slaapt meneer nog. Ik zet de avond ervoor alles al klaar. En we douchen ook altijd savonds. Rond half 7 wordt hij wakker van ons of hij wordt wakker gemaakt. We gebruiken op kdv-dag een wegwerpwashand, heel handig!! Eten staat klaar kwart voor 7 aan tafel en 7uur (wordt vaak 7.10) gaan we weg. Soms is hij nog niet helemaal klaar met eten en hapt hij de laatste stukken weg in de auto. Het scheelt wel dat we maar 1 kdv dag hebben de andere dag is oma er al om 7.15 en dag 3 hoef ik zelf pas 8u weg en komt andere oma. oja, ik haal(de) hem altijd om half 6 op, waren we kwart voor 6. soms wat later als ze nog buiten spelen en 18.15 zitten we nu aan tafel. Voorheen was papa vroeg en stond het eten vaak klaar om 17.45. Maar we zijn het nu gewend en eten elke dag rond 18.15 tot 18.45, nog even spelen en hij gaat dan rond half 8 naar bed.
Ik ga zelf om 5.20 mn bed uit. Lisa wordt zelf tussen 5.30 en 6 wakker. Lot maak ik om 6.15 wakker 7 uur gaan we de deur uit 7.30 staan we voor dr deur vh KDV. Maar hoelaat ben je nu dan savonds weer thuis? Wij om 18.00 uur. Ik zorg altijd dat ik een gezonde maaltijd in de vriezer heb liggen dan ben ik savonds zo klaar en kunnen we samen eten.
ik ben om 6u weer thuis. Mijn man gaat sochtends om half 7 de deur uit en is dan smiddags om half 6 weer thuis met ons kindje. Hij begint dan alvast aan het eten zodat we stipt om 6u kunnen eten. Mijn zoontje is dan heel moe en verschrikkelijke hongerig, hij kan dan echt niet nog langer wachten! Maar wel fijn om te lezen dat er meer kindjes zo vroeg op moeten.
Phoe vroeg idd!! Dit waren mijn tijden voor mn verlof en met alleen mijn dochter: 07.00 wekker, zelf douchen en aankleden 07.30 Benthe wakker maken en aankleden + papfles 07.55 de deur uit en naar kdv 08.05 op kdv 08.15 opweg naar werk, ontbijten doe ik in de auto, broodjes smeer ik avond van tevoren 09.00 start werkdag straks met 2 kids zal t wat drukker zijn, en zal dus iets eerder opstaan
Mijn oudste wordt om zeven uur wakker, de jongste slaapt soms nog iets langer door. Soms moet ik die om half acht wakker maken. Om acht uur gaan ze naar het kdv, 5 minuten lopen hiervandaan. Dan ben ik om kwart voor negen op mijn werk, werk ik tot vijf uur en haal ze om kwart voor zes weer op. Ze gaan 's avonds om acht uur op bed, dus hebben nog genoeg tijd met elkaar om samen te eten en nog even tijd door te brengen.
Ik begin meestal tussen 8.30 en 9.00u afhankelijk waar ik moet werken en wat het gezin wil. Hier meestal zoiets: 7.00u zelf opstaan, douchen, ontbijten 7.30/7.40u dochter wakker maken of wordt zelf wakker, aankleden. 7.50/8.00u in de auto naar de oppas. 8.00/8.15u ik vertrek richting werk Heel soms moet ik om half 8 al weg. Dan moet alles vroeger maar meestal kan ik dus lekker rustig aan doen en ze eet hier bij de oppas. Wel heeft ze dan vaak 's morgens vroeg bv gehad.
Hier gaan de kindjes op dinsdag en vrijdag naar het kdv, een half uurtje rijden. Mijn zusje werkt daar en die woont bij ons in het dorp, dus die haalt ze 's ochtends altijd op. Op dinsdag komt ze om 07:15, dan staan we om 06:15 op en op vrijdag komt ze om 07:45, dan staan we om 06:45 op (als ze nog niet eerder wakker zijn ).
Wij zijn ook vroeg: 6:00 uur staan we zelf op 6.30 halen we simone uit bed 7.00 zitten we in de auto. man brengt haar naar de gastouder 8.00 beginnen we met werken we werken dan tot half 5, ik haal Simone, man gaat vast koken en om 6 uur kunnen we eten. om 7 uur gaat Simone naar bed. Dit doen we 3 dagen in de week.
Ik werk 2 halve en 1 hele dag.. Twee keer moeten wij 's morgens 'op tijd op'. Omdat we zelf ook nogal slapers zijn, hebben wij een 'taakverdeling'.. Zo kunnen we iets langer in bed liggen.. Om 7 uur staan we op, wassen en kleden we ons aan. Hierna haalt mijn man de kleine uit bed, wast hem met een washandje en kleed hem aan. Ik maak ondertussen het ontbijt voor Mick en geef hem de fles. Mijn man maakt zijn ontbijt en laat de hond uit. Half 8, kwart voor 8 zijn we allemaal klaar en vertrekken we..
hier wel relaxed, ik heb mn eigen wekker om 7 uur staan, soms is zoon al wakker, soms nog niet, dan maak ik hem uiterlijk om 730 wakker. Ik breng hem rond 8 uur naar de opvang en rij door naar mn werk waar ik rond half 9 begin. als je een uurtje later begint met werken, hoezo kan je dan niet samen eten? Hoelaat ben je dan thuis? Ik moet wel zeggen dat ik op mijn werkdagen altijd vrij simpel eet of goed voorbereid. Bijvoorbeeld een snelle pasta. Of zoals vandaag, gewoon stukje vlees met wortels en gebakken aardappels. Die aardappels had ik gisteren al gekookt, hoefte ik ze alleen even op te bakken. Als je kindje ouder wordt, dan zijn ze minder snel moe in de avond dus kan je kindje ook wat makkelijker opblijven om mee te eten.
dus jij werkt van 8-17 uur? Ik tel dan echt 9 uur totaal. Acht uurtjes werk is van 8-16 uur? Ik snap dit niet. Ik ben en was altijd ook pas om half 6 thuis. Dan at mijn man alvast dus maar met de kleine. Uiteindelijk als ze iets ouder zijn kan je gewoon om 18 uur eten of iets later.
Hier verschilt het met hoe laat ik moet beginnen De ene keer staan we op om 8 uur en is ze om 9 uur op het kdv En de andere keer staan we om 7 uur op en dan is ze om 8 uur op het kdv Op woensdag staan we om 6 uur op en dan is ze om 7 uur bij oma
Ik sta op om 5.30 uur en haal om 6 uur de kleine dame uit bed. Die lsaapt dan inderdaad nog heerlijk en vind het absoluut niet leuk dat ze eruit moet. Om 7 uur zijn we op het KDV, want om 7.30 uur begin ik met werken. Nu werk ik 9 uur per dag, dus ik heb weinig keus. ik werk tot 5 uur en afhankelijk van mijn werkplek die dag ben ik soms pas om 17.45 uur weer op het KDV. Die gaat om 6 uur dicht, dus later beginnen is ook geen optie voor mij.
Wij staan rond 7 uur op, gaan op ons gemakje ontbijten, rond een uurtje of 8 kleed ik haar aan en gaan we rond half 9 op ons gemak naar het kdv ben ik wel blij om dat ik me niet hoef te haasten 's ochtends. Ik begin op beide dagen pas laat.