Ik kan niet meer wachten!

Discussion in 'Eerste symptomen' started by lolamanga, Jun 14, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lolamanga

lolamanga Nieuw lid

Jun 14, 2008
    2
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik zal me even voorstellen, ben 24 jaar mijn vriend is 29 jaar. We zouden graag een kindje willen... Dus heb jullie advies een beetje nodig want ik kan geen week meer wachten!

Ik heb nu 1 week en 2 dagen geleden mijn mirena spiraal eruit laten halen en ik voelde/dacht dat ik zaterdag avond een eisprong had! Dus daar hadden we meteen maar even gebruik van gemaakt :p

Voel me deze week anders dan normaal, of ik verbeeld het me... Maar ik ben erg moe en afgelopen vrijdag heb ik roze afscheiding gehad(misschien de innesteling?). Dus zou het nu al zo snel zijn? Of zou de roze afscheiding komen omdat ik geen spiraal meer heb en dat mijn lichaam er aan moet wennen? OF wat denken jullie?

Groetjes Lola

2. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

Mar 26, 2008
    2,894
    1
    0
    Multitasker
    Hoi Lola,

Welkom op het forum! Het is heel begrijpelijk dat je eigenlijk geen week meer kunt wachten, dat gevoel kennen we hier allemaal. Helaas moeten we toch realistisch blijven, en in de meeste gevallen geduld hebben.

Wat ik nu ga zeggen bedoel ik helemaal niet negatief of vervelend, maar ik wil je even met beide benen op de grond zetten.
    Het Mirena spiraal is een anticonceptiemiddel dat hormonen aan je lichaam afgeeft. Je lichaam is hieraan gewend geraakt. Je eigen hormonen werden onderdrukt en je lichaam hoefde zelf geen eisprong te 'veroorzaken'. Als je stopt met een dergelijk anticonceptiemiddel, moet je lichaam dit weer oppakken. Hierdoor kun je rare verschijnselen krijgen die lijken op zwangerschapsverschijnselen.
    Het kán echt zo zijn dat je nu al zwanger bent. Maar dan zou je een uitzondering zijn, want het gebeurt maar heel zelden dat iemand zo snel zwanger raakt na gebruik van de pil, Implanon, spiraal o.i.d.

Mocht het niet zo zijn dat je nu al zwanger bent (en helaas is die kans erg groot), dan kun je in de komende ronde(s) misschien gaan temperaturen, cervix slijm observeren en eventueel ovulatietesten. Zo leer je je lichaam en je cyclus kennen, en kun je je meest vruchtbare dagen opsporen, en zo dus de kans op een zwangerschap vergroten. Hier op het forum kun je alles lezen over deze methodes.
    Heel veel succes!

Liefs,
    Iloiza

3. lolamanga

lolamanga Nieuw lid

Jun 14, 2008
    2
    0
    0
    Hee Eloiza,

Dankjewel voor je antwoord.
    Ja het zal ook wel niet, maar we wachten nog wel een paar dagen af.. hihi
    Ben ook nog jong dus tijd genoeg laten we maar zeggen.

Liefs Lola

4. lexy4

lexy4 Fanatiek lid

Jun 17, 2008
    1,107
    0
    0
    Hallo dames,

Ik ben ook nieuw op dit forum. Ik heb een tijd lang een koperspiraal gehad en heb deze een maand geleden verwijderd. Nu zit er in mijn spiraal geen hormonen, dus ben ik gelijk vruchtbaar (als ik alle andere verhalen mag geloven). Mijn vriend en ik zijn er nog niet heel erg bewust mee bezig, maar doen het wel onveilig. Mijn vriend denkt nog meer aan de financiele zaken, ik denk dat dit wel goed komt en van mij mag het kindje dan ook wel komen! Van mijn vriend ook wel hoor, maar als het nog even uitgesteld wordt, vindt hij dat ook niet erg.
    Ik heb tijdens mijn spiraal wel een redelijk normale ciclus gehad, dus ben hier met het berekenen ook vanuit gegaan. Ik ben nu twee dagen over tijd en kan niet wachten tot ik kan gaan testen. Ik slaap er zelfs nauwelijks van! Ben er continue mee bezig. Ook denk ik steeds vaker dingen te voelen, maar dit kan ook zo zijn omdat ik ze graag zou willen voelen. Ik heb wel op mijn vruchtbaarste dag geklust, dus zal het dan mogelijk kunnen zijn dat het dan wel zo is? Of is dit teveel gevraagd van het goede, moet ik niet zo snel hopen en langer afwachten?

Groetjes

Share This Page