Bloedverlies tijdens utrogestan

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door laney, 29 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laney

laney Actief lid

2 okt 2009
    335
    72
    28
    Hoi meiden,

Ik ben nu in mijn 2e wachtweek na de cryo terugplaatsing.
    Vandaag is dag 14 na TP en zojuist had ik wat bloed op het hulpstuk waarmee ik de utrogestanbollen inbreng. Ik zag ook een klein beetje bloed in mijn ondergoed.

Het is niet helderrood bloed maar meer roze/roodachtig vermengd met die vieze bollen (sorry voor de omschrijving).

Ik weet nu niet of ik dit als menstruatie moet zien en dus moet stoppen met de medicatie (progynova+utrogestan).
    Ik heb trouwens nog nooit een bloeding gehad wanneer ik utrogestan gebruikte.

Heeft iemand hier wel eens van gehoord of ervaren? En wat betekende dit voor jullie? Ik snap er niets meer van.:(

2. iniegirl

iniegirl Actief lid

5 sep 2013
    161
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    ik ben bij mijn eerste icsi poging op dag 12 gewoon ongesteld geworden door de bolletjes heen.

maar mag je nu niet al testen dan?

3. laney

laney Actief lid

2 okt 2009
    335
    72
    28
    Ja bij mijn verse embryo had ik dat ook maar wanneer je utrogestan icm progynova neemt hoort dit eigenlijk niet te gebeuren.

Ik mag donderdag pas testen.
    Ik wacht maar even af of het door gaat zetten en als het echt helder bloed is, stop ik denk ik met de medicatie.

Maar vroeg me af of iemand anders dit ook heeft gehad en wat dit toen betekende.

4. babycomp

babycomp Actief lid

10 aug 2010
    311
    0
    16
    NULL
    NULL
    hoi ik kan je geen antwoord geven omdat ik geen bloed na de utrogestan heb.

maar 1 ding weet ik heel zeker dat je niet zomaar moet stoppen met de medicatie. een klein beetje bloed hoeft niks fouts te betekenen. (ik kan dat soms ook niet geloven hoor)
    maar ik zou echt niet stoppen met de medicatie. misschien stoot je wel met dat inbreng ding ergens tegen. probeer het eens een keer met je handen te doen misschien dat je dan niet bloed.

succes

5. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Ik heb was roze bloed verloren met 6,3 weken, na het inbrengen van utrogestan bolletje, ik denk dat ik een vaatje had geraakt. Misschien is dat het bij jou ook? Ik weet niet hoe het zit met die combi aan medicijnen, maar ik weet wel dat veel meiden gewoon ongesteld worden er doorheen... ik zou zeker doorgaan en stiekem morgen al een testje wagen ;). Succes!

6. Sifra

Sifra Niet meer actief

Hier ook ongesteld geworden tijdens gebruik utrogestan.
    Maar dat was wel duidelijk een menstruatie met veel helder rood bloedverlies.
    Zolang het hier bij blijft en je nog niet negatief hebt getest wel door gaan met de utrogestan hoor.
    Sterkte!

7. curl

curl Lid

18 jan 2011
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb sinds vrijdag gehoord dat ik zwanger ben maar ook ik heb vrijdag avond licht bloedverlies gehad. Maandag zh gebeld en die zeiden dat het afwachten is en dat je nooit zomaar ineens moet stoppen voordat het zh het heeft gezegd!!!

Ik ben nu ook super onzeker ook omdat ik wel regelmatig lichte krampjes heb..... Het is en blijft een zenuwslopend traject!
    Sterkte!!!

8. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    Hallo iedereen,

Laney, ook al wordt het helder rood bloed, nooit stoppen met die medicijnen hoor, tot de arts het zegt. Ik was na cryo tp zwanger, helaas eindigde dit met bijna 6 weken in een miskraam. Het bloed kwam er gewoon doorheen, ondanks de progynova en de utro bollen. Toch bleef ik de bollen gebruiken, vu zei ook dat stoppen pas mocht als hun het zeiden, of na de bloedtest, hcg test die niet goed zou zijn.

Ik hoop dat je gewoon zwanger bent, veel succes en sterkte met afwachten.

9. laney

laney Actief lid

2 okt 2009
    335
    72
    28
    Hoi meiden, lief dat jullie allemaal reageren.
    Ik heb de ivf afdeling van mijn zkh al een mail gestuurd dus die zullen mij morgenochtend waarschijnlijk bellen.
    Ik begin nu ook wat last van mn buik te krijgen dus ik zie het somber in.
    Het bloed is erg apart. Het is wel wat meer en helderder maar roze en geen enkele stolsel.
    Afwachten maar... Daar zijn we inmiddels erg goed in.

10. laney

laney Actief lid

2 okt 2009
    335
    72
    28
    Nou het bloedverlies is wat afgenomen.
    Het ging gister van lichtroze naar lichtrood en nu is het bruinig.
    Het is nog wel bloedverlies maar niet te vergelijken met mijn menstruatie. Ik ben namelijk altijd erg heftig ongesteld.

Ziekenhuis heeft nog niet gebeld, dus ik wacht het maar ff af.

11. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Hier werd ik pas ongesteld toen ik met de Utrogestan was gestopt. Rond mijn NOD begon het bruinverlies, maar het zette niet door. Twee keer een test gedaan, met een paar dagen ertussen. Toen de tweede ook negatief was, mocht ik stoppen met de Progynova en de bolletjes. Daarna kwam mijn menstruatie op gang. Het kan zijn dat de Utrogestan het deels tegenhoudt.

Waarom doe je geen zwangerschapstest? Succes!

12. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    Ik zou ook zeker een testje doen nu hoor. Ik teste na cryo tp na 6 dagen al duidelijk positief. Helaas eindigde het wel in een miskraam met bijna 6 weken. Maar dat terzijde. Heel vel succes en ik blijf duimen voor je!

13. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Ik heb bij ICSI 3 ook bloedverlies gehad door de utrobolletjes. Nu ik er over nadenk heb ik het bij IVF 2 ook een keer gehad toen ik een cryo TP, met ondersteuning van utrogestan.
    Het is een goed doorbloed gebied en je zit er toch, met die bollen, in rond te rommelen. Goed mogelijk dat je een wondje of iets hebt daar binnen in en een beetje bloed maakt vermengt met die bolletjes al snel roze afscheiding.
    Ik hoop dat dit het 'probleem' is.
    Heel veel succes met het verdere traject.

Ps: Wat betreft helder rood bloedverlies... Het bewijs dat het niet altijd slecht nieuws hoeft te zijn loopt hier in huis ;)

Deel Deze Pagina