Hoi dames! we hebben een geweldig lief zoontje van 16 weken. Hij is echt totaal geen huilbaby, maar de laatste drie dagen huilt hij erg veel. Of ik hem dan neerleg, vasthoud (liggend/rechtop), in de draagzak heb, maakt allemaal niet uit. Hij kan echt helemaal hysterisch worden. Normaal leg ik hem aan de borst als hij verdrietig is, maar hij heeft daar nu geen enkele interesse in. Hij wordt ook opeens weer een paar keer wakker 's nachts, terwijl hij normaal doorsliep. In de kinderwagen rijden wordt hij wel rustiger van, maar ik kan moeilijk de hele dag rondlopen. Is dit het gevreesde 19-weken sprongetje? Kunnen ze daar ook echt ontroostbaar door zijn? Of kan hij nog last hebben van zijn reflux (helpt zijn Zantac misschien niet meer?) Ik vind het zo moeilijk!
Hier was het best een heftige sprong, zou rond die tijd al best kunnen hoor. Lastig he als ze dan in eens zo anders zijn. Probeer er maar gewoon een beetje in mee te gaan. Voor je het weet is het weer voorbij en kan je baby vaak weer iets nieuws!
Heb je het idee dat hij pijn heeft of ziek is? Anders even langs de huisarts. Als je twijfelt over zijn medicatie dan zou ik ook even langs de huisarts voor medisch advies Sterkte mommy!
Kan van alles zijn, niet willen drinken was hier altijd wel extreem opvallend dat t niet lekker ging want ze liet geen fles verloren gaan. Zantax is alleen een remmer, t lost in hoofdfunctie de reflux niet op, het kan er wel minder door worden maar dat is bijwerking begreep ik altijd. Als je de leefregels van reflux verder aanhoud zou je die volgens mij eigenlijk uit kunnen sluiten tenzij je toch verdere verschijnselen ziet.(hikken en slikken buitenom de voedingen en bijna klokslag om de 2 uur willen eten waren bij ons de voornaamste signalen). Die van ons was echt een luchtalarm vanwege reflux en lactose intolerantie de eerste 6 weken, dus nadat dat voor een heel groot deel onder controle was door andere voeding, leefregels en jhbpm kon ik de shit die erna kwam prima hebben, t klonk bij lange na niet zo afgrijselijk als die 15-21 uur die we in de eerste weken hadden. Dus echt veel van huilen door sprongen heb ik eigenlijk niet meer geregistreerd. Kan me overigens wel goed voorstellen dat als je met een zoete baby begint en dan in diezelfde sprong komt dat je denkt dat er iets totaal mis is omdat je referentiekader totaal anders is. Ik zou zeggen, kijk even naar de signalen tussen twee voedingen in, je hebt er nog de nodige op een dag dus dat kan je redelijk snel zien, kijk of er tekenen van spruw zijn, kan ook verdraaide zeer doen, bij keelpijn (is wat lastig te zien voor ons) kan je een koelere voeding proberen gewoon paar graden koeler dan normaal, dus niet uit de koelkast want dan heb je weer een kramprisico. Meestal als onze dochter keelpijn had en wat snotterig dan liet ze warme flessen staan en gingen de koelere achter elkaar leeg. Hoef dr ook geen warme prak te geven dan die gaat direct van tafel.
Volgens mijn oei ik groei app zit daar inderdaad een sprong die duurt van 14.5 week tot 19.5 week. Mijn zoontje loopt precies gelijk met die app. Dus zou heel goed kunnen dat hij daar last van heeft