2 weken geleden heb ik een Laparoscopie gehad. Vandaag heb ik de uitslag gekregen. Ik wist al dat ik endometriose heb en mijn linker eierstok is dus helemaal schoongemaakt. helaas is er aan de rechter niets meer te doen en moet ik dus met 1 eierstok verder. zijn er mensen die dit ook hebben of iemand in hun omgeving? ben namelijk erg benieuwd hierna
hallo.... toen ik 26 was zijn er bij mij ook een eierstok en eileider weg gehaald... Ben nu bijna 34 en zit inmiddels in ronde 6... Volgens de geleerden zou het helemaal niets uitmaken! De gyn heeft mij voor berekend dat ik meer dan genoeg eitjes heb en dat mijn eierstok! Al het werk doet voor 2! Wel is het aantal % iets minder om zwanger te worden maar niet iets om je druk over te maken. Wel is het zo dat ik na de operatie geestelijk heel onstabiel ben geweest... Hormonen.. die het ff allemaal niet meer weten. Ik hoop voor jou dat dit allemaal zal mee vallen. Er schijnt medicatie voor te zijn. Helaas wist ik dit pas jaren later... Ik wens je heel veel sterkte met herstellen, en een positieve zwangerschap voor de toekomst!
Mijn collega heeft een eierstok weg moeten laten halen omdat ze een bbz had, ze heeft nu een lief mannetje van 1 rondlopen. Hopelijk voor jou ook snel raak!
Mijn moeder liep een lange tijd rond met enorm veel pijn, de dokter zei dat ze wat rustig aan moest doen.. uiteindelijk is ze 's nachts met spoed opgenomen in het ziekenhuis omdat haar eierstok was geklapt door een bbz. maar ze heeft mij ook nog kunnen krijgen en ben helemaal gezond ze is wel met ovulatietesten bezig geweest..
we moeten nog een half jaar proberen zo zwanger te worden anders gaan ze starten met iui behandelingen. de kans is er dus wel maar maak me gewoon druk dat die andere het ook een keer af laat weten.
hallo vlinder, Ik snap je twijfels helemaal! zit nl. in hetzelfde schuitje.... pfff het is om gek van te worden. ik moet ook noch een half jaar wachten voor dat er actie wordt ondernomen... Probeer een beetje rustig te blijven.. ehum.. lukt mij ook niet altijd! fijn dat er mensen zijn bij wie het wel allemaal lukt geeft toch weer wat hoop!
Hoi Vlinder, Ik heb zo`n beetje het zelfde. Laprascopisch geopereerd ivm 2 afsluitende cystes in beide eierstokken. ( endometriose ) Rechts geheel verwijders en links niet helemaal goed gegaan. Waarschijnlijk gaat links niks doen en rechts wel. Nu nog aan de pil ivm het bereiken van juiste BMI. Vanaf mei mogen we het gaan proberen. Ben erg benieuwd hoe het zal gaan. Vorige week echo gehad en geen endo rechts te zien, links was vaag en konden ze niet een goed beeld van krijgen. Succes voor jullie in elkgeval!! Ik zal je blijven volgen. Groetjes Gemma
je wordt er zo onzeker van. eerst die endometriose nu 1 eierstok die niet meer werkt. soms vind ik het erg moeilijk om positief te blijven. is nu 2 weken geleden die kijkoperatie maar blijf zoveel pijn houden en dat maakt me weer onzeker. wordt er gek van
pff jah die pijn... Ik weet niet of het je een beetje geruststelt, maar ik weet nog dat ik wel een heel aantal weken als een oud omaatje er bij heb gelopen. Zelfs lachen was pijnlijk! Hoef je dus niet onzeker van te worden!! Zet em op meid!!
Mijn verhaal is wel anders als die van jou maar bewijst wel dat 1 eierstok voor 2 kan gaan werken. Door Endometriose was mijn linker eilijder gaan verkleven en in het afgesloten gedeelte is vochtgaan staan wat terug liep mijn baarmoeder in. Hier door was een zwangerschap niet mogelijk.......maar nu komt het Mijn rechter zet is compleet eilijder en eierstok is niks mis mee maaaaaar door de problemen links heeft hij zichzelf "uit" gezet voor een periode Ik wist ook niet dat dit kon hoor. Maar tijdens alle echo's die ik gehad heb had ik steeds een eisprong links! Die kant ging door als of er niks aan de hand was. Pas toen het probleem van de eilijder opgelost was ging mijn rechtereilijder ook weer fuctioneren. Het is dus heel goed mogelijk om met 1 eierstok zwanger te worden en de kansen hoeven echt niet minder te zijn al met 2eierstokken Die ene neemt de functie van de andere over en je zal waarschijnlijk elke maand toch een eisprong hebben. De natuur zit heel grappig in elkaar toch??
ik heb nog veel buikpijn na 2 weken en ook een opgezette buik. ook ben ik steeds erg duizelig. komt dit bekend voor?
Ja zeker komt me dat bekent voor. Ik heb 3 keer een laparoscopie en bij die laatste in mij eilijder verwijderd. Die was een redelijk grote operatie en ik heb best lang een opgezette buik gehad. Duizelig was ik niet maar ik voelde me niet top fit. Die duizeligheid zou je even kunnen na vragen bij je gyn of dit normaal is. Ik hoop dat je snel opgeknapt bent!
maar waarom blijft je buik zo opgezet dan. ik maak me elke keer zo druk. ja wil morgen even terug bellen
Die op gezette buik kan echt wel een paar weken duren hoor. Het is natuurlijk ook geen kleine ingreep geweest. Maar ik zou als ik jou was gewoon bellen, ze kunnen je altijd gerust stellen.
Hoi, Ik weet niet of het je helpt, maar mijn zus is als baby opgenomen... ze had een liesbreuk en een van haar eierstokken moest daarom worden verwijderd... (dat was in de periode rond 1976) De artsen hebben altijd verteld dat de overige eierstok het werk voor 2 zou doen. Zij heeft nooit problemen gehad met haar menstruatie en is inmiddels 35 jaar en heeft 2 gezonde dochters rondlopen van 5 en 7. Het heeft haar totaal geen problemen bezorgd om zwanger te worden! Succes! Groetjes, Irmima
hallo, Hopelijk gaan de narcose bijwerkingen snel over. Ik heb toen ook heel erg lang een dikke buik gehad. duurt echt wel x aantal weken... sterkte!