iemand een idee hoe en waarom ze dit deden bij mijn bevalling?

Discussion in 'De bevalling' started by Antares, Jan 18, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    Ik ga niet mijn hele verhaal opschrijven, teveel sensatie om te lezen :D

Maar nadat mijn vliezen gebroken waren bleek boyke het niet fijn te vinden.

Als oplossing hebben ze toen twee warme grote zakken infuus vloeistof (water) met een slang in mijn baarmoeder gespoten......

Dit om de druk te verminderen van mijn weeen. Maar hoe noem je dit? Komt het vaker voor? Is het iets medisch of iets wat mijn gynaecoloog bedacht?

Zat een bevallingsprogramma te kijken waarin het een beetje hetzelfde verliep als bij mijzelf....en vroeg me dat dus af.

Groetjes!

2. mamavanrosalie

Apr 8, 2014
    99
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet niet hoe ze het noemen maar het is volgens mij wel een medische handeling, ik was bij de bevalling van mijn nicht, en daar werd die techniek ook toegepast omdat de kleine het moeilijk had. Volgens doen ze dat zodat de baby Door het water wat ontspant en daardoor de hartslag normaliseert?? helemaal zeker weten doe ik het niet, behalve dat het wel een medisch bestaande handeling is;)

3. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    Ja was idd de bedoeling dat hij zich beter ging voelen. Kreeg beetje mee dat hij het krampen niet fijn vond en zo zou hij wat meer ruimte krijgen.

Had natuurlijk weeen...dus weet niet zo goed meer. En er waren ineens 8 personen op mijn kamer, mijn man was er nog niet dus daar kan ik het niet aan vragen.

Maar het gebeurd dus vaker hihi, als ik erover vertel kijkt iedereen me aan alsof ik ze voor de gek hou en aan het hallucineren was......haha

4. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    Gynaecoloog noemde het zijn vruchtwater terug geven. ..... Misschien kijken ze me daarom wel gek aan als ik het zo noem haha.

5. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    Zijn er hier geen mensen die het ook mee maakten?

6. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,059
    2,201
    113
    Brabant
    Je kunt t hier bij de vk vragen. Die weet t wrs wel.
    klinkt wel als een bestaande handeling:)

7. mamsam

mamsam Bekend lid

Mar 25, 2013
    649
    0
    0
    NULL
    NULL
    bij mijn eerste bevalling is dit ook gedaan. kleine had het inderdaad moeilijk. door water terug te laten lopen hoopte ze dat hij de weeen beter zou kunnen verdragen. der eerste was ook aardig droog toen hij uiteindelijk via een ks geboren werd. bij de tweede geen vocht meer terug gehad maar hij trok de weeen veel beter.

Share This Page