Hoe vul je het bevalbad met warm water?

Discussie in 'De bevalling' gestart door milou1991, 12 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. milou1991

milou1991 Fanatiek lid

12 aug 2014
    1.318
    460
    83
    Vrouw
    Tbm
    Help! Na een traumatische ervaring bij de eerste bevalling (inleiding) gaan we nu vol voor een thuisbevalling in bad. Maar... Wij hebben beneden geen warm water. Tenminste, we hebben een boilertje onderin het gootsteenkastje om zo energie te besparen. We hebben dus wel heet water, maar dat is maar 10 liter. Daarna duurt het weer een kwartiertje tot het water in de boiler heet is.

Boven hebben we zogenaamde "watervalkranen" en is er dus geen slang aan te sluiten op een kraan boven.

Ik zie mijn badbevalling een beetje in het water vallen. Mijn vriend heeft het allemaal voor me over, maar vindt het wel een hoop gedoe. Ik wil het voor hem daarom ook niet onnodig moeilijk maken (al ben ik natuurlijk degene die moet bevallen, dus mijn wil is wet. Sorry schat! ;) )

Heb meerdere sites bezocht waar je baden kunt huren/kopen en daar staat het steeds maar kort aangestipt: "vul het bad met warm water." En ook op instructiefilmpjes zie ik dat.

Wie kan mij vertellen hoe zo'n bad gevuld wordt? Welke mogelijkheden zijn er?

P.s. Ik zat ook al te denken om t bad te vullen met lauw-koud water uit de kraan beneden en dan steeds grote pannen gekookt water toevoegen tot het bad de juiste temperatuur heeft. Maar dat duurt vast heel lang?

2. Lafayette

Lafayette Fanatiek lid

13 okt 2012
    1.385
    1.568
    113
    Heb je boven niet ook een douche? Ik heb de douchekop er af gedraaid namelijk en daar de slang op aangesloten. Kan de badbevalling trouwens aanraden... Heel anders dan een inleiding ja!

3. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Grappig ik lees dit net ook op fb ;)

Daar heb je volgens mij veel antwoorden gekregen :)

4. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Gewoon met het slangenpakket wat erbij zat.
    Docuheslang eraf, koppelstukken zaten erbij, slang erop en douche aan. Eitje.
    Om hem leeg te laten lopen zat er een dompelpomp bij met een andere slang, zo hou je de schone slang schoon en de andere slang voor het vieze water.

Wij hadden het bad trouwens op de slaapkamer.

5. Emsy

Emsy Fanatiek lid

29 jan 2015
    1.872
    1.681
    113
    Vrouw
    Ik volg, beneden past er op onze kraan geen slang.
    Dat van die douche is een goeie, ons bad moet alleen echt beneden staan. Boven geen ruimte.

Waar hebben jullie het bad besteld?

6. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Een draagconsulent bij ons in de buurt verhuurt twee baden, daar had ik er eentje van.
    Zat alles verder bij, dus hoefde niks zelf meer te regelen.

7. Korenbloem86

Korenbloem86 Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.835
    1.343
    113
    Wij hebben ook de doucheslang eraf gedraaid en de "tuinslang" voor het bevalbad erop gezet, ging goed. Vervolgens de slang via trapbalustrade (heet dat zo?) naar beneden laten vallen. Ik was bang dat de slang tekort zou zijn, maar we hadden echt nog heel veel over.
    De meeste slangen die bij een bevalbad zitten, zijn 10 meter lang.

Ik heb een bad gekocht van een bedrijf dat er mee stopte. De wegwerphoes bestel ik bij een ander bedrijf.

Deel Deze Pagina