Midweek weg.....

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door mamavanmimi, 14 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Ik twijfel enorm....

We zaten te denken in de voorjaarsvakantie een korte vakantie te boeken naarde kust, vooral om lekker uit te waaien op het strand. Verder zou het eigenlijk net als thuis gezien alles dicht is. Het komt dus neer op een paar dagen in een ander huis luieren en relaxen ipv thuis. Maar ik twijfel enorm gezien alles op dit moment. Dit is iets wat we elk jaar doen trouwens

Mijn man zegt, lekker boeken, is gewoon ff lekkerweg en een andere omgeving dan thuis. Ik aan de andere kant denk, het is niet noodzakelijk dat we gaan, wel lekker maar het hoeft niet. Dat alles op het park dicht is boeit me niet zo, zoals gezegd het is gewoon hetzelfde als thuis maar in een andere omgeving. Ik wilde zws nog even wachten met boeken, je weet niet wat er komt aan misschien strengere maatregelen of misschien versoepelingen? Dat laatste betwijfel ik trouwens......
    Eigenlijk vind ik het een beetje asociaal om te gaan. Ik werk in de zorg en weet hoe het is op dit moment. Maar ja, in het hoofd wil je soms ook een beetje rust en vakantie......

Dus wat nu?

2. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.844
    4.103
    113
    Ik snap je overweging. Maar je kan het ook zien misschien als even opladen, om vervolgens weer door te knallen. Dat heb je ook nodig.
    Noodzakelijk is het misschien niet, maar als je gewoon in je huisje verblijft en verder zoals thuis drukte vermijd (en dat zal best lukken op het strand) zie ik het probleem niet.
    Zou je naar het buitenland gaan, dan zou ik een andere mening hebben

3. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.502
    8.424
    113
    Eerlijk? Ik snap niet dat er überhaupt nog vakantieparken open mogen zijn :oops:

Maar ik snap je helemaal hoor, dat je er graag even tussenuit wilt! En ja, het mag... Dus tja ... Dan mag het he!

Baileyy, 1991Mamavanvier en Sado vinden dit leuk.
  4. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja gewoon gaan. Wij gaan over 3 weken een weekendje samen weg. Zo aan toe; juist nu. We gaan lekker wandelen, laten eten bezorgen en boeken een huisje met een sauna.

5. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.844
    4.103
    113
    Ik zie niet in waarom een vakantiepark dicht zou moeten zijn, mits degenen die er naar toe gaan ook gewoon de regels naleven. Dus gewoon met je eigen huishouden en niet met halve families en vriendengroepen samen. Misschien voor mensen die klein behuisd zijn oid even een goede mogelijkheid om bij te tanken in een andere omgeving dan hun thuiskantoor. Hier werkt mijn man al sinds maart thuis en hij is heel blij dat hij op een aparte kamer kan zitten en 's avonds de deur dicht kan trekken daar. Maar er zijn genoeg mensen die 's avonds hun laptop dicht klappen en vervolgens aan dezelfde tafel eten en in dezelfde kamer zitten de rest van de dag.

Nellie4, Eikeboompje, Jippie en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Gewoon boeken, je kunt toch niks anders dan dat je thuis doet. Niks is open.
    Ik ben aan het overwegen om voor volgende week een last minute midweekje te boeken. Even een andere omgeving, kinderen kunnen ook op een andere plek online les volgen.

7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.191
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Lekker doen. Wij gaan in de voorjaarsvakantie ook een midweek weg. In november al geboekt. Heerlijk om even weg te zijn.

8. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.023
    14.679
    113
    Vrouw
    Ik snap je twijfel, maar volgens mij kun je het gerust doen. Als je je gewoon aan alle maatregels houd is er volgens mij niks aan de hand.
    Even een andere omgeving lijkt mij ook heerlijk!! Ook voor de kinderen.

Hoe doe je dat dan?
    Mijn ervaring met wifi op vakantieparken is niet heel geweldig. Dus livestream les volgen lijkt me daarmee niet haalbaar.

9. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Die ervaring heb ik eigenlijk niet en anders kunnen we nog altijd de mobiele hotspot aan doen.

Zxcvb vindt dit leuk.
  10. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.269
    25.737
    113
    Ik zou dat wel doen. Of je nou thuis geen mens ziet of op een vakantiepark maakt niet zoveel uit, lijkt mij. Heerlijk hoor, er even tussen uit!

In mei en november ben ik een weekend weg geweest (zonder man en kinderen), en toen was ook alles dicht. Normaal doe ik dat ook altijd en nu vond ik dat het nog steeds wel kon. Het was alleen iets soberder qua activiteiten (dus geen bios, dierentuin, uiteten, e.d.) Ik ben vooral gaan wandelen in lege bossen, eten afgehaald en besteld (Landal bezorgt ook bij het huisje), lekker chillen (netflixen/lezen, e.d). Ik heb daar nauwelijks iemand gezien. Hooguit de 1x receptie om mijn sleutel af te halen en een keer naar het winkeltje voor verse croissantjes.

11. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Lekker gaan hoor!!
    Wat ontspanning op een andere plek kan wonderen doen! ;)

12. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    O wat lijkt me dat heerlijk een weekendje alleen er tussen uit, ben een beetje jaloers geloof ik :oops:

Maar dat is het wel ee beetje, of je thuis nou niemand ziet of ergens anders. We vinden het vooral lekker om gewoon even in een andere omgeving te zijn, beetje uitwaaien. Voor de oudste maakt het ook niet veel uit of we haar thuis niet zien of ergens anders.... ze zit toch de hele tijd op haar kamer te hangen, en de jongste vind het juist heerlijk om lekker uit te waaien.
    Het zou dan om een roompotpark gaan. Ik zag wel dat zij alleen op maandag en vrijdag eten bezorgen of afhalen(aankomstdagen) dus dat is het enige nadeel. Normaal gaan we altijd naar Landal idd, maar een keer iets anders is ook wel leuk

Adje vindt dit leuk.
  13. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.269
    25.737
    113
    Ik kan het je ook echt aanraden hoor! De eerste keer vond ik het nog best spannend en voelde het een beetje gek, maar dat was snel over. En sindsdien was mijn plan om het ieder half jaar in te plannen.

Roompot is toch ook prima. De dagen dat ze niet bezorgen kan je altijd nog wel ergens eten afhalen als je niet zelf wil koken. Ik zou zeggen: geniet ervan!

14. Smurf79

Smurf79 Actief lid

5 mrt 2015
    163
    54
    28
    Wij zijn net terug van midweekje Beekse Bergen! Was top vriend werken en zoon school. In de middag gewoon kind zijn, spelen in de speeltuin, schaatsbaan, speurtocht, knutselwerkjes, midgetgolf en genoeg dieren. Eten kon je laten bezorgen

YaelStone, Dubbelgeluk, Syane en 5 anderen vinden dit leuk.
  15. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.957
    15.002
    113
    Ik overweeg het hier ook hoor. Merk dat mn dochter de muren beu is en steeds dezelfde speeltuintjes behaagd ook niet meer.

Denk andere omgeving, allicht iets boeiendere buitenspeeltuin voor haar ook wel wat is. Misschien bosgebied, misschien juist zee (strand is ze nog niet geweest)

Aan de andere kant is mn dochter serieus een hyperactief projectiel, tis net een confettibom die de hele dag door afgaat. Hier heb je dan nog de ruimte dat je even uit die "overload" te stappen om en om. :roflmao:

Hoogste tijd voor 28 mede kleuters...Zou dr voor geen goud willen missen maar jemig wat keek en kijk ik uit naar die basisschool!

16. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Ben je in real life ook zo positief ingesteld? :rolleyes:

@mamavanmimi gewoon doen hoor! Verandering van omgeving is zó goed voor de mens, en zolang je je aan de regels houdt is er helemaal niets aan de hand toch?

Shay25 en Anouk2005 vinden dit leuk.
  17. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik vind het best schokkend hoeveel mensen dit toejuichen terwijl we midden in een lockdown zitten. Het is toch de bedoeling geen niet noodzakelijke uitstapjes te maken? Door naar een andere omgeving te gaan kom je in aanraking met mensen waar je anders nooit in contact mee zou zijn gekomen. Als jij iets onder de leden hebt zonder het te weten, introduceer je dat in die nieuwe omgeving.

dreames, Aegyo, Felice en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

TS heeft het over de voorjaarsvakantie... Ik vind het best schokkend hoeveel mensen het blijkbaar wel heel normaal vinden dat we alweer bijna een jaar dermate in onze vrijheid beperkt zijn dat zelfs een bescheiden uitstapje naar een huisje niet meer in het verschiet mag liggen...

Roosje35, tuc, nelta en 3 anderen vinden dit leuk.
  19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wie zegt er dat ze in contact komt met mensen? Wij zijn in oktober een weekend weggeweest en hebben geen contact gehad met mensen. Dat kan tegenwoordig heel goed. We gaan in april waarschijnlijk ook een midweek naar Texel (hebben dit al 2 keer omgeboekt).

Cin85, cowgirl80 en Whysteria vinden dit leuk.
  20. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.635
    5.661
    113
    Absoluut doen! Even weg uit het gewone. Op een andere manier tijd voor elkaar hebben.

Deel Deze Pagina