brutale opmerking in sollicitatiebrief

Discussie in 'De lounge' gestart door Tess11, 6 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tess11

Tess11 Actief lid

12 jul 2008
    317
    1
    0
    Hoi,

ik heb een sollicitatie brief geschreven voor de functie van communicatie medewerker. Nu is het belangrijk dat je accuraat bent..Ik heb op de site van monsterboard gezien dat ze zelf een spelfout hebben gemaakt in de functieomschrijving. NL communicatie medewerler..Ik had dus bedacht om als ps toe te voegen..

PS: op www.monsterboard.nl staat de functieomschrijving verkeerd gespeld.

Meer bedoeld als grapje (om er uit te springen) en om aan te tonen dat ik het gezien heb (wat belangrijk is voor mijn functie).

Is dit te brutaal vinden jullie? Dadelijk heeft de HR manager bij voorbaat al een hekel aan mij :)

2. mila2008

mila2008 Bekend lid

12 jun 2009
    628
    0
    0
    ik zou het niet doen, ik vind het eerder bijdehand als brutaal. kan ook irritatie opleveren

3. mona23

mona23 Niet meer actief

ik zou het niet doen, misschien is het wel een foutje van monsterboard.

4. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Dat zou een actie voor mij kunnen zijn!

Misschien zou je de tekst iets subtieler kunnen zeggen?

5. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    hahaha ik vind hem wel goed eigenlijk :)
    En ik denk dat ik het ook iets brutaler had geschreven zelf ;)
    Maar ik denk dat het wel kan hoor.
    Als de HR manager hierdoor een hekel aan je krijgt (het is een hele nette opmerking op een waarheid) zou ik er persoonlijk al niet willen werken.

6. tulip

tulip Niet meer actief

ik snap je bedoeling en vind het eigenlijk wel grappig, maar zou het toch niet doen. Voor het zelfde geldt maakt piet sjacherijn die brief open. Ik zou zulke grappige opmerkingen pas in het gesprek maken als je proeft dat de sfeer er naar is.

7. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik vind het, in ieder geval op deze manier, echt niet netjes.
    Als je toch wilt laten zien dat je de spelfout opgemerkt hebt, kun je misschien iets zeggen als "mijn kwaliteiten zijn bla bla en het foutloos schrijven van rapportages en artikelen" ofzo.

Maar eigelijk zou ik er helemaal niet over beginnen.

8. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    ik zou er wel wat van zeggen, alleen op een andere manier.

9. Jel

Jel Niet meer actief

Waarom zou je dat doen? Ik zou het dus niet doen. Straks word je er om die reden al niet uit gekozen.

10. Ik zou doen:

Mag ik u erop wijzen dat er op Monsterboard een typfout in de functieomschrijving staat. Wellicht heeft u dit zelf al opgemerkt, maar ik wilde dit toch even melden.

11. Muisje1992

Muisje1992 Actief lid

15 aug 2011
    436
    0
    0
    Breien
    Zuid Holland
    Ik zou ook sowieso geen P.S gebruiken ;)

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    goede!

13. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik snap niet zo goed wat de reden is dat je dit wilt vermelden. Wil je een grapje maken? Wil je ze op hun fout wijzen? Volgens mij moet je dat helemaal niet doen joh, je loopt alleen maar het risico dat ze je een betweter vinden.

14. Tess11

Tess11 Actief lid

12 jul 2008
    317
    1
    0
    Nu komt het ook wel erg bitschie over als ik het zo teruglees hier.

Maar je moet het in de context zien met mijn brief, die is gewoon professioneel en het bedrijf waar het om gaat lijkt mij best wel informeel (ga ik hier niet toelichten verder..). Ze verwachten een zelfstandig, standvastig persoon met een uitstekende beheersing van de nederlandse taal..hier typ ik altijd heel erg snel dus kan best een taalfout tussen zitten..voordat ik opmerkingen ga krijgen ofzo..
    maar daarom leek het me wel een manier om op te vallen tussen alle standaard brieven. Maar misschien is het toch beter om het in het gesprek te melden..op een leuke manier..ik twijfel nog..

15. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Ik vind de opmerking van Bloempje wel een goede! Zo laat je zien dat je het gezien hebt en het komt niet brutaal over..

16. Tess11

Tess11 Actief lid

12 jul 2008
    317
    1
    0
    De meningen verschillen zie ik..

Ik durf best wel een gokje te wagen..heb een leuke baan en dit is een nieuwe uitdaging. Wie niet waagt die niet wint..

Ok en als ik het toch doe zal ik het wel in een betere zin gaan verpakken..bedankt voor het advies!

17. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    het is ws een typfout en geen spelfout.
    en nee, ik zou het niet vermelden in je sollicitatiebrief.

18. Vriesje

Vriesje Bekend lid

21 dec 2008
    784
    0
    0
    Officemanager
    Amsterdam
    De zin die bloempje gebruikt zou ik doen. En er misschien iets voor zetten dat je accuraat ben en de nederlandsche taal uitstekenend heheerst. en dat je om dat aan te tonen ze wil wijzen op onderstaande fout op monsterboard.

Ik zou het zeker waarderen. Ik werk op het directiesecetariaat van P&O en bij ons zou het zeker opvallen. en dan onthoud je iemand. Overigens is, als het een wat groter bedrijf is) diegene die de brief het eerste niet perse diegene die beoordeeld.

19. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Als ik de brief van jou zou lezen waarin je dat neerzet zou ik je zeker uitnodigen. Ik houd daar persoonlijk wel van.

Toont lef!

20. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ik zou het niet doen.
    Denk dat ik het zou vermelden in een eventuele gesprek.

Deel Deze Pagina