vooroordelen

Discussie in 'De lounge' gestart door Sientje, 5 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sientje

Sientje Fanatiek lid

4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Af en toe word ik er zo moe van, die eeuwige vooroordelen!
    Wij wonen in een vrij klein dorpje, het ons kent ons gevoel, vaak heel gezellig, maar af en toe ook vrij benauwend, want iedereen weet alles van elkaar.

Vanmiddag ook weer, sta ik met Valentino bij de kassa, laat een vrouw voor mij 10euro vallen, ik zie het pak het op en geef het haar terug, zij helemaal blij en bedankt me uitbundig.
    We komen nog even aan de praat en uiteindelijk zegt ze, goh je bent harstikke aardig :rolleyes:
    Toen ik haar vroeg waarom ik dat niet zou zijn, kwam er toch wel een beetje hakkelend uit dat ze een ander beeld van ons had.
    Tja, zegt ze al die motoren en al die getatoeerde mannen van die motorclubs die zo vaak bij jullie komen...
    Ik heb haar netjes gedag gezegd, en ben met Valentino naar huis gelopen, maar wat baalde ik!

Punt 1 baalde ik dat schijnbaar iedereen weet wie wij op visite krijgen.
    maar ook baal ik er van dat ik iedere keer bij voorbaat al dat label opgeplakt krijg, en als ik dat label al heb, ondervindt Valentino daar straks ook de gevolgen van?

Wat is dat toch met mensen, leer toch eerst eens iemand kennen alvorens je mening klaar te hebben.

Sorry, hoor maar ik moet even spuien :evil:

2. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    :confused: noh! sommige mensen he?
    Pfffff kan daar slecht tegen zeg!

3. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    sommige mensen die moeten eerst leren naar hun zelf te kijken en dan pas naar een ander, voor dat ze commetaar en/of vooroordelen hebben.
    Moedeloos word je er van!
    Snap je punt helemaal, goed van je dat je de eer aan je zelf hebt gehouden en haar netjes gedag heb gezegt!

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nou, ik vind dus ook dat je dat keurig hebt opgelost!
    Alsof je als Harleyfan + tattoo niet aardig kan zijn zeg....flauwekul!

5. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Bij mij op mijn werk, een instelling voor gehandicapten komen ieder jaar een man of 100 harley mannen en vrouwen op de motor. Zo onwijs gaaf en lieve mensen. hihihi
    Eerst de mensen leren kennen dan pas oordelen denk ik dan maar.

6. mvamberenkeenan

mvamberenkeenan Fanatiek lid

29 mrt 2007
    3.135
    0
    0
    Assistent-aangiftemedewerkster
    Assendelft
    Inderdaad jammer dat er zo over jullie gedacht wordt... Vindt het dan ook nergens op slaan !

Ikzelf heb schuin tegenover me een jongen wonen die bij de Hells Angels zit. Ook onder de tattoos, een onwijs brede beer met een kale kop, maar een schat van een jongen, onwijs lief voor mijn dochtertje, die is stapelgek met hem....

7. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Herkenbaar! Ik ben christen en heb al zo vaak gehad dat mensen tijdens een gesprek tegen me zeiden: Goh, jij bent eigenlijk best normaal!

Ik ben dan elke keer weer verbaasd dat mensen echt niet verder kijken dan hun neus lang is.

Als je christen bent mag je niks en ben je wereldvreemd
    Als je tatoeages hebt ben je asociaal
    Als je moslim bent ben je een terrorist.

Tja... het bekende hokjes-probleem he.

8. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Verhaal van Lilith is voor mij herkenbaar.

Probleem is dat mensen het beeld van een bepaalde subgroep afleiden van één groep mensen die iets doen wat niet goed is. Dát komt in de krant, maar al die anderen die gewoon normaal doen, die komen niet in de krant, maar krijgen wel het stempel van de rest. Dat kan je natuurlijk doortrekken naar reclame, gesprekken, enz. Allemaal van die dingen waardoor mensen vooroordelen kunnen krijgen.
    Ik moet zeggen dat ik er zelf ook niet helemaal vrij van ben :$ Maar ik doe mij best mensen persoonlijk aan te kijken en niet via iemand anders die toevallig bij dezelfde subgroep hoort.

9. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Volgens mij heeft iedereen vooroordelen, ook de mensen die heel hard roepen dat mensen eerst moeten nadenken vóór ze iets zeggen.
    De kunst is om daar iets mee te doen, om juist die vooroordelen te ontkrachten.

10. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    :confused: WAT? Zijn jullie nórmaal dan? ;) Ja, ik ken ook een hele hoop mensen die mij niet goed kennen (dah.. hihi) en denken dat ik een koele, onvriendelijke meid ben. Maar als je me beter kent heb ik t katje uit de boom gekeken en ben ik hartstikke lief.. :( :)

11. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Mijn man zijn naam is niet nl en mijn meisjesnaam wel. Ik merk aan de telefoon verschil als ik mijn getrouwde naam of mijn meisjesnaam gebruik.
    Zo belachelijk!

12. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    voor jou komt dit nu stom over, en het is eigenlijk ook stom, maar ik denk dat als je eerlijk bij jezelf te raden gaat jij ook wel eens vooroordelen hebt gehad over mensen....

mijn man heeft niks, maar ik heb wel (redelijk grote) tattoo's plus dat ik veel gouden kettingen-armbanden en oorbellen om en in heb wil nog wel eens de verwarring zaaien dat ik van het woonwagenkamp af kom (heb er wel ex-schoonfamilie wonen, en mijn neefje gaat weer terug naar het kamp)...maar ikzelf heb er totaal niets mee, ik praat niet zo en kom gewoon simpelweg niet van het kamp..

maar doordat men dat wel eens denkt en soms uitspreekt en raar staan te kijken dat je "normaal" praat en gewoon een gezellig niet asociaal persoon bent is dat wel eens vervelend....maar ach, zo is het aard van het beestje moet je maar denken...

als er bij ons weer een huis in de buurt leeg staat en er komen "weer eens" mensen van buitenlandse komaf in, denk ik pfff wat zal dat weer voor gezin zijn terwijl ik niet van alle gezinnen hier in de buurt last heb....

dus tja vooroordelen zul je altijd wel houden en zelf ook doen denk ik.... :D

13. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    klopt ook wat jij zegt, ik heb het zelf ook, maar dan op een andere manier....

mijn meisjesnaam is een heel bekende bij ons en het ligt er maar net met welke reden ik ergens naartoe telefooneer, en de ene keer gebruik ik die "veilige" van mijn man, de andere keer (als het uitkomt) die van mijn vader.....

waarom omdat ik weet dat als ik ergens heen bel met mijn meisjesnaam ik bij de 1 anders te woord gestaan zal worden, terwijl ik in het andere (voor mij voordelige) geval weer "bekender" te woord wordt gestaan en dan soms ook wel weer "privileges" geniet... :)

14. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    balen is dat he?
    maar je doet er zo weinig aan....
    meetse mensen hebben hun oordeel al klaar voordat je ze kent.

wij hadden het eerlijk gezegt ook hoor toen ik onze nieuwe buren voor het eerst zag.
    heb aan allebei de kanten 2 bonken van een kerels wonen met hun hele armen en benen onder de tatoo's, ik dacht echt wat gaan we nu weer beleven :oops: maar ze zijn echt super gaaf! hihihi. (werken allebei in de bajes).

heeft niet iedereen hier wel eens last van gehad?

15. Sientje

Sientje Fanatiek lid

4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Absoluut wel, ik ben ook niet vrij van vooroordelen, en ik snap het soms ook best wel, een groep bikers kan ook heel intimiderend zijn..
    Achja, ik wilde het even kwijt, het is niet dat ik er vannacht niet van slaap hoor ;)

16. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.071
    3.862
    113
    Tja, inderdaad, iedereen heeft volgens mij wel eens vooroordelen. Ik heb me ook wel eens aardig in mensen vergist.
    Eerlijk gezegd was het vaak nog dat ik bijv. bij een nieuwe collega ofzo dacht van 'hellup, moet ik daar mee samenwerken' of klanten heb die tanden missen, onder de tattoo's zitten, ongeschoren etc., maar dat blijken dan vaak nog de leukste personen te zijn ook.
    Dan betrap ik mezelf er ook op dat ik toch wel even mijn bedenkingen had in het begin en schaam me dan wel een beetje.

17. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik denk dat je daar niet aan ontkomt, mensen met Tattoos en motors worden al snel verward met hells angels. Tenminste, dat is het eerste waar ik aan denk. En ik moet toegeven dat ik ook wel eens bevooroordeeld ben.

18. Sientje

Sientje Fanatiek lid

4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama

19. Elmo

Elmo Niet meer actief

En ik was zo super blij met mijn nieuwe buurtjes...leken helemaal top.
    Voel je hem aankomen....baal nu als een stekker van die lui!
    Dus tjah...aldoende leert men ;)

20. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Maar een vraagje: ben je er ook 1 dan?

en ja je hebt overal schatjes toch?

Deel Deze Pagina