Mijn dochter maakt zóveel tekeningen dat ik een doorvoer systeem heb: Tekeningen van school gaan op de deuren (trapkast en woonkamerdeur) Daarna doe ik ze in een grote tekenmap en na een tijdje ga ik er voor zitten en kies ik de mooiste uit en plak ik in een plakboek. Wel een tip: Ik schrijf altijd de datum op de tekeningen, het is zo leuk om na 10 jaar de tekening terug te zien en te weten hoe oud je daar precies was, zo heb ik mijn eigen tekeningen met die van mijn dochter op precies dezelfde leeftijd kunnen vergelijken. Maar de vraag was waar hangen ze: Je kunt misschien ook, als je plek hebt op de muur, een stuk beschilderen met magneetverf en daarna kun je er ook nog met schoolbordverf overheen. Dan heb je én een magneetbord én een krijtbord, succes!
Ik hang elke keer iets nieuws van haar op de koelkast en de oudere werkjes heb ik allemaal in een map zitten. Tekeningen bewaar ik niet altijd omdat ze er wel 10 per dag maakt maar werkjes heb ik nog allemaal van de eerste tot de laatste van de peuterschool en ook van de basisschool! Erg leuk!
Ik plak ze aan de keuken kastjes ... (Hele oude keuken) Als we een nieuwe krijgen vind ik dat 'leah's artwork' wel leuk!
M heeft een grote doos en map met oude tekeningen. In de huiskamer hebben ze een knutseltafel met daarboven een geverfd prikbord. Aan de schouw hangt wat knutselwerk. In hun kamer. En op de wc. Allemaal wisselexpositie. T tekent zelden dus bij hem hangt bijna alles. M produceert 1 tot heel veel tekeningen en andere kunstigheden. Bij haar kies ik de mooie er uit.
Bedankt voor de reacties Ik ben er nog niet uit wat ik wil. Mijn man kwam gister ook nog wel met een leuk idee. Stuk mdf hout door de kinderen laten versieren. Daarop houten knijpers met een figuur van hout op. Ook versierd/geverfd door de kinderen> En dan dus die knijpers gebruiken om de tekeningen aan te hangen.
Articulate Gallery - Lijst Kindertekening Wit - A4 | Acaza Dit lijkt ons super gaaf. Ligt in de planning...alleen die prijs....pffff
Bij ons krijgen ze vaak pas iets mee van school nadat een project/onderwerp is afgelopen. Dan hang ik het vaak op de keukendeur, koelkast en voorraad kast in de keuken! En zo wissel ik steeds de tekeningen af. De oude gaan in een plakboek.
Ik plak alles op onze inbouwkasten. Dat zijn 2 deuren. Als die vol zijn en we hebben meer tekeningen haal ik de kasten leeg en stop ik de oude tekeningen in mappen.
Je kan als alternatief natuurlijk ook gewoon wissellijstjes bij de Ikea halen. Die zijn helemaal niet zo duur en je hebt ze vaak in verschillende kleurtjes en formaten. Zelfde idee, maar een stuk vriendelijker voor de portomonnee.
Maar in 'mijn optie' schuif je de tekeningen er zo in. Ongeacht of er wat dikkers op zit of niet....dat leek me zo handig...
Handig ophangsysteem voor kindertekeningen. Door Mara Hier nog een leuke optie. Ik vind het ophangsysteem persoonlijk te ver van de muur hangen....maar het ziet er wel leuk uit!