voor ons nieuwe huis gaan wij toch ipv voor spack kiezen voor glad gestuucte wanden, daarna moeten we dus nog sauzen iemand ervaring? bevalt het?
Ja hier ervaring alle kamers zijn glad gestuukt en de gang en trap spachtelputz. Het is kwetsbaarder maar wel makkelijk schoon te maken. Als je met schilderen een tex gebruikt voor buiten (kom even niet op de naam in ieder geval van een verf winkel) dan kan je je muren met een sopje afnemen makkelijk met kinderhandjes, maar het scheelt ook dat je pas later weer overnieuw moet sausen. voordat je gaat schilderen eerst de muur voorbehandelen en goed stofvrij maken.
Hier ook tevreden over gladgestuukte muren. Vind het mooi en strak. Zou het in een eventueel volgend huis ook wel weer willen.
Mijn ouders hebben het, het is wel mooi, maar je ziet elke mini beschadiging. Wij hebben sierpleister, staat ook wat gezelliger vind ik.
Een vriendin van mij heeft het. Het is wat inrichting betreft strak/modern, dus die gladde muren zien er echt heel mooi uit daarbij. Maar je ziet er echt alles op (beschadigingen en viezigheid).
ik heb strak gestuckte muren, ik vind het mooi, maar je ziet werkelijk elke bluts, kras en deukje.. volgend jaar wil ik alles laten spackspuiten met hele fijne korrel;
Sinds we de zolder verbouwd hebben, hebben we de zolderkamer strak laten stuccen. Is heel mooi geworden, maar net wat de rest ook aangeeft, je ziet er elke oneffenheid op. Daarom denk ik niet dat we het in de woonkamer gaan doen.
Wij hebben het ook laten doen en het is echt heel mooi vind ik, het toont strak, licht en ruim. We hebben ook niet zelf geverfd maar het laten spuiten door een professional, ziet er heel mooi uit. Maar inderdaad, het is enorm besmettelijk en kwetsbaar, dat is wel een nadeel.
ohw sorry, hierbij alsnog de reactie volgens mij hebben wij strak gestucte muren, we hebben iig geen spachtelputz. Je ziet elke beschadiging heel goed zitten en de muren zijn kwetsbaar, maar het is wel heel mooi. we hebben alle muren wit en 1 muur knalpaars. We hebben ze eerst behandeld met aangelengde latex en daarna met goede tex (van histor geloof ik, hele dikke iig) en ze zien er super strak uit. (als je even wegdenkt dat mijn man het plafond heeft getext en geen enkele spetter/druppel er meteen af heeft gehaald, dus de muren zitten onder de druipers...)
thn xvoor de reacties! blijf nog wel dubben hoewel strak wel echt onze smaak is, beschadigen, komen denk ik vooral rondom deuren voor of niet? als je er met iets langs gaat want op andere plekken heb je toch niet snel beschadigingen lijkt mij
@linda, denk even aan kindjes met speelgoed hier gaat ze nog regelmatig "bobdebouweren" op de muren, mag niet, maar goed, het gebeurt wel eens. fietsjes, krukjes, stoeltjes, het botst allemaal wel eens tegen de muren. maar ach, er mag geleegd worden he?
ja precies dat heb ik ook wel, en het is ook een kostenafweging stucen én spacken wordt wel duur nu willen we zelf gaan verven
wij hadden altijd een grove korrel wat muur betreft, mijn man heeft alles glad gestuct en ik ben zeer tevreden, maar idd je ziet er wel alles op, maar ja als je wat van de muurkleur bewaart dan kan je die plekjes ook weer wegwerken. Putjes ook gewoon eerst vullen met muurvuller en er met de kleur weer overheen.
Wij hebben het glad laten stucen, en hebben er een structuurverf met een hele fijne korrel over heen gedaan. Superrr resultaat. Zou het zo weer doen.
Tja het is heeel mooi, wij hebben het o.a. in de woonkamer. Maar ik zou het een volgende keer niet weer doen. We wonen hier nog geen jaar maar er zitten al flink wat beschadigingen, niet gek met 2 peuters... Ik zou voor iets gaan wat niet zo kwetsbaar is. Dus bijv eeerst glasvliesbhang er tegenaan. Minder straks maar wel praktischer.
In ons vorige huis (nieuwbouw) waren de muren gespackt (?). Ik vond het echt lelijk. Nu (oud huis) zijn de muren heel strak gestuct (?). Moooooiiii! Geen idee of het gaat bevallen, we wonen er net. Maar ik vind het echt 100x mooier Ik hou dan ook van strak.
Linda, Ga je in een nieuwbouwhuis wonen of een bestaand huis? Want in een nieuwbouwhuis ga je gegarandeerd scheuren krijgen en kun je beter de eerste paar jaar niet te veel aan je muren doen. Wij zijn toevallig met een nieuwbouwhuis bezig en wij gaan beneden alles verven met een structuurverf. Zo is het wel vrij strak, maar niet heel erg glad, dus zie je er hopelijk niet elke krasje en deukje in. En boven gaan we voor een mooi behang. Succes met je keuze!