Wat er verandert er nou precies rond de 6 maanden? Moet ik alle fopspenen weg doen en vervangen voor die van 6 maanden? Opvolgmelk? Moet ze een andere speen op de fles? Is 800cc melk op een dag wel genoeg als ze een beetje fruit en groente eet ( niet veel hoor)? Mag ze in de nacht 12 uur zonder voeding (dus slapen van 19.30 tot 07.30)? Hoeveel moet ze overdag nou nog slapen? Mag ze brood, rijstewafel, bambix? Bedankt!
Fopspeen gewoon tot wanneer jij denkt dat het genoeg is. Andere speen op de fles hoeft niet. Opvolg melk stap je pas op over als je kindje niet meer dan 800 cc nodig heeft naast de vaste voeding, dus als hij genoeg groente en fruit eet. 12 uur zonder voeding kan gewoon. Lekker laten slapen tot ie wakker wordt. Overdag slapen naar behoefte. Brood vanaf een maand of 7, rijstwafel mag en bambix ook (vanaf 6 maanden)
moeilijk is het allemaal he? ik zit met dezelfde dilemma's... en geen een baby reageert hetzelfde, je moet het allemaal zelf uitvogelen.
Onze kleine is net 6 maanden geweest en bij ons heeft het consultatieburo wat tips gegeven. We geven haar om 7, 11 en 16 uur flesvoeding Friso 2 comfort 210/7. Om 21 uur 210/5 met twee eetlepels Nutrix rijstpap. Dan gaat ze slapen. Overdag krijgt ze om 10 uur Liga met geperst mandarijnsap. Tussen de middag wat lichtbruin brood. Begin van de middag een fruithapje en rond 18 uur groentehapje. Ze slaapt nog twee keer een uur of soms twee uur.
Met fopspenen heb ik geen ervaring, dus daarmee kan ik je niet helpen. Andere speen op de fles hoeft niet. Opvolgmelk vult meer dan melk nr. 1, dus dan hebben ze aan 800 ml echt genoeg. Mijn zoontje dronk ongeveer 700 ml met 6 maanden. Mijn zoontje slaapt vanaf 5,5 maanden 12 uur door, dat is geen probleem. Overdag slapen als ze slaap heeft , mijn zoontje had nog 3 slaapjes met 6 maanden. Brood geven vanaf 7 maanden, rijstewafel (zonder zout) mag en bambix pap ook.
Speentjes kun je het beste 1 voor 1 vervangen. Jelle had even nodig om te wennen aan een grotere. Het is dat ik toch nieuwe moest hebben, anders had ik nog even gewacht. Je mag nu opvolgmelk gaan geven, maar dat hoeft niet meteen op de dag dat ze 6 mnd is, hoor.. Je kunt het pak dat je hebt nog gerust leegmaken en daarna overstappen. Soms heb je een andere flessenspeen nodig, de nutrilon 2 is veel dikker dan de 1 en kon dus niet goed door de gewone Avent speen. Ik ben toen de 123 speen gaan gebruiken op stand 1. De andere (3) speen gebruik ik nu voor thee en water. 800cc is geloof ik het maximum wat ze mogen hebben van de opvolgmelk, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Wat betreft het slapen, bij Jelle was er geen kaas van te maken, dus daar kan ik je niet mee helpen. De enige zekerheid zie ik had was dat hij van 19.00 tot 4.00 doorsliep, de rest was elke keer en verassing... Brood, rijstwafels enz: Wat Vonneg zegt.. Succes!
Ook bij ons was het even zoeken, Maar dit is nu het schema: 210 papfles 7.00 uur fruit + kwart liga in haar handje 9.00 uur 210 melk 11.30 uur groente + 120 melk 15.00 uur 210 pap 19.00 uur Ze slaapt nog drie keer. Ik moet vanmiddag naar het cb ben benieuwd wat ze ervan vinden....zal wel aan het brood moeten denk ik.... gr
ja, ik lees ook mee! Na die lange tijd van 'alleen maar melk' opent zich wel een nieuwe wereld van fruit, groente, liga's, rijstwafels en Bambix! Met groente en fruit ben ik al een tijdje bezig, maar gisteren heb ik ook de liga's etc. gekocht. Nu wil ik rustig 1 voor 1 dingen introduceren. Dus niet alles tegelijk. Moet zeggen, het gaat best snel. Ze nam van haar eerste fruithapje maar drie likjes, maar een paar dagen later smulde ze er al erg van! Heb voor de 'handig' voldoende potjes ingeslagen, maar ga vanaf vandaag met de Babycook aan de slag. Ben benieuwd hoe ze op verse bloemkool reageert! Vonneg, bedankt voor jouw tips, ik zal ook maar even wachten met die rijstwafeltjes.
De speen hebben we bij 6 maanden omgewisselt. En voor het slapen gaan wilde C direct alleen nog maar de grote spenen. Overdag krijgt hij amper de speen, en dan dus een kleine.. Moet niet te makkelijk worden (maar dat gebeurd misschien 1a2 keer per week) Opvolgmelk wordt hier aangeraden bij 3 flessen. Wij hebben de 210/7 nr 1 zo omgewisseld voor 180/6 nr 2 zonder problemen. Het 4e flesje in vervangen door brood... Wij geven dus al brood (C heeft dat gewoon nodig en eet het met smaak). Ook rijstewafels gaan erin. Voor de 1e en laatste fles gebruik ik nog steeds rijstebloem (vanaf 4mnd). Hij hoeft niet teveel verwend te worden met lekkere bambix smaakjes etc.. Krijgt genoeg zoetigheid via brood, flesje verdunde diksap naar brood, en een incidenteel rijstewafeltje..