hehe, heeft even geduurd, maar thijs zit nu niet meer stil op zn kontje. tot een week geleden kon ik m neerzetten en hij bleef gewoon zitten, vond het wel best. kruipen doet ie dan ook nog niet. nee het is een laat ventje. wie heeft nog meer een lui kindje?
Super!! Je zal zien dat het nu hard gaat. Misschien gaat hij niet kruipen en begint hij straks meteen met lopen. Mijn zoontje was 13,5 maand toen hij ging kruipen en 16 maanden toen hij ging lopen. Dus hij was ook een slome maar toen hij eenmaal kroop ging het weer heel snel.
Hier ook zo één. Hij schuivt nu zo`n maand op zijn billen, maar maakt verder nog niet echt aanstalte om zich op te trekken, laat staan lopen Ach we zien wel.
Ja, hier nog eentje die het wel best vindt . Ik plant haar ergens neer met speelgoed en ze blijft gewoon zitten. Kruipen doet ze niet en gaat ze volgens mij ook niet meer doen en kontschuiven doet ze vooralsnog ook nog niet. Maar ach, ze ging ook pas met 9 maanden omrollen van rug naar buik, dus tja, ze is gewoon wat langzamer dan gemiddeld.
Ons zoontje schuift vanaf 11 maanden rond op z'n billen en daar ben ik dus totaal niet gelukkig mee. Hij schuift nu nog steeds rond en we krijgen nu fysio omdat hij nog steeds geen aanstalte maakt om zich op te trekken. Is ook wel iets lastiger natuurlijk als je plat op je gat zit. Als je kindje kruipt kan hij zich makkelijker aan een tafel bv. optrekken, want dan kan hij zo op z'n knietjes gaan zitten en eventueel verder optrekken tot staan. Omdat ons zoontje dus al die tijd op z'n billen rond schuift is hij gewend geraakt aan een breed draagvlak, en als ze staan/ op knieen zitten is dat draagvlak heel smal en vindt hij het dus doodeng. Ik hoop dat je zoontje dus niet al te lang op z'n billen blijft schuiven.
Leuk zicht he! En ze kunnen er snel mee vooruit komen hoor! Mijn zoontje schoof vanaf een maand of 6-7 op zijn billen rond, daar was hij dus wel snel in. 1 maand geleden ongeveer (13 maand) begon hij zich recht te trekken, daarna kruipen (af en toe) en sinds 1,5 week loopt hij los! Kan plots snel gaan, want dacht echt dat hij pas zou lopen met zijn 2 jaar of zo.
Nils was ook een billenschuiver en loopt nu net 2 maanden. Wél na tussenkomst van de fysio. Het kruipen is niet belangrijk 'om het kruipen' maar ook voor bepaalde rotaties en de algehele motorische ontwikkeling. Doordat Nils dat kruipen nooit gedaan heeft (en wij pas 'laat' bij de fysio kwamen), miste hij bepaalde capaciteiten om te kunnen gaan zitten, staan en lopen. Hij wist wel dat hij het wilde, maar hoe moest hij daar nu komen?! Ik zou persoonlijk wel een keer de kinderfysio raadplegen. Uit ervaring weet ik dat het namelijk op een gegeven moment tot flinke frustraties kan leiden als je kleintje alleen maar kan billenschuiven. Man, wat was Nils soms chago en boos!!! Succes met je kleintje!! Enne... Ik ben het er wel mee eens dat het er superschattig uitziet
Ik lees hier al de bovenstaande berichtjes en ben eerlijk gezegd blij dat er mensen zijn die dit kennen. Ze is nu 12 maanden en vanaf 11,5 maand ging ze eindelijk billen schuiven en ze had ook nog nooit gekropen. Ik maakte mij best zorgen. Het cb verwees ons naar een kinder fysio. Die komt nu elke week om oefeningen met mijn dochtje te gaan doen. Ze moet idd leren om haar beentjes en voetjes te gebruiken. Nu ik haar zo zie heb ik het idee dat ze pas over 1 jaar gaat lopen??? Ik vind het echt niet erg dat ze wat langzamer is maar maak me wel zorgen. Hoe lang duurde het ongeveer bij jullie nadat de fysio is geweest voordat ze konden optrekken/staan? Oja mijn dochtertje houdt ook altijd haar beentjes nog gebogen (netals een babietje opgetrokken) Kent iemand dit?
nou thijs kruipt sinds een week hoor! het heeft even geduurd, maar nu zit ie echt niet meer stil. het begon met billenschuiven, vervolgens bewoog hij zich voort door in de kleermakerszit te gaan "lopen/schuiven", en steeds vaker floepten de beentjes naar achteren zodat het kruipen werd. heb over fysio nagedacht, maar wist dat het ging komen, gelukkig was dat ook zo.
Dat was bij ons dochtertje ook vaak tot ze sinds kort los loopt (wanneer ze zin heeft). Ze heeft heel lang getijgert, ging eerst langs de tafel lopen, daarna kruipen en daarna pas zelfstandig zitten. Maar steeds als ze iets wilde wat nog niet lukte (en nu nog maar dan met andere dingen weer) was het weken gefrustreerde reacties.. Komt dus niet altijd door het billen schuiven.