Hoe wanhopig kun je raken! Huisdieren treiteren

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Miekoe, 16 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovelymum87

Lovelymum87 Actief lid

1 mei 2014
    434
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze kinderen treiteren de dieren niet, maar buiten dat zijn ze wel druk.
    Hierdoor hebben wij de hond ook een eigen plek gegeven...
    Een traphe ( grote ) tussen d woonkamer en de keuken.....zodat de hond lekke op haar kussen in de keuken kan liggen en de kinderen in de woonkamer.....
    Als de hond het zat is de drukte gaat ze zelf al naars de keuken en doe ik het hekje dicht...
    Dat is misschien een idee?

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Mijn meisje is dan wel wat ouder maar toen ik net Elmo had pffff werd ook een beetje gek van mijn dochter. Nieuw z.n kat in huis reuze interessant.
    Ik laat best veel toe maar als die dan krabbelt is het wel van ja je luistert zelf niet.

Ze heeft hem dan bijvoorbeeld op gepakt vind hij even leuk maar dan zet hij zich strak van ik ben er al weer klaar mee en dan laat ze hem niet los ik zeg dan ook al laat los niet luisteren met als resultaat dat de nagels in haar nek stonden. Auw huilen ik zeg ik zeg niet voor mijn lol dat je de kat los moet laten. Als mama zeg los laten dan laat je los.

Ook al heel veel besproken als de kat ligt te slapen kan en mag je best aaien vind hij ook veel fijner dan op gepakt worden elke keer. Kriebelen op zijn hoofd nek vind hij heerlijk maar pak je hem op dan heeft hij meteen al geen zin meer!

Gelukkig kan hij hier veilig op de keukenkast waar ze niet bij kan en achter de bank heeft hij een uit het zicht plekje.

Zeer leuk huisdieren en kinderen hahah pff maar dochter bezorgd mij soms meer werk dan de kat alleen.

Wel goed ze leert om gaan met huisdieren ze leert ze verzorgen.. En ja hij ziet er ook zeer schattig uit en het is ook zeer leuk als jij met je poppen barbie.s speelt dat hij er tussen komt liggen! Of in je kinderwagen gaat liggen slapen. Zet ze hem er in dan laat die zich ook als baby behandelen er zitten veel leuke kanten aan maar soms ook lastige. Blijf af laat de kat met rust ja maar hij is zo lief leuk aaibaar katten zijn niet altijd aaibaar!!

3. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Wij hebben een hond en vanaf de allereerste dag is de bench van de hond zijn plek. Zodra onze kleine daarheen gaat halen we hem weg. Zou hij op een gegeven moment gaan treiteren zoals jij beschrijft, dan haal ik ook de plantenspuit tevoorschijn. Lik-op-stuk zonder erg. En na de correctie natuurlijk wel uitleggen waarom je dat deed en wat wel oké is.

4. Loetjoe

Loetjoe Actief lid

30 aug 2010
    325
    0
    0
    juf BO
    Groningen
    Misschien eens een beloningskaart proberen? Net als bij zindelijk maken, maar dan een sticker krijgen als ze een dag(deel) lief is geweest voor de dieren. Specificeer dan wel welk gedrag je onder lief verstaat: wat mag niet en wat juist wel. Volle kaart = beloning. Een activiteit of een presentje bijvoorbeeld.
    Bij ons werkte de time out ook niet, als we onze dochter van 3 willen straffen doen we dit door niet samen met haar te spelen of geen verhaaltje voor te lezen voor het slapengaan. Alleen dreigen hiermee is altijd al genoeg. Zoek iets wat ze erg leuk vindt en neem dit af als ze zich niet gedraagt.

5. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Volgens mij gaat het al mis dat je dochter niet van je onder de indruk is.
    dat de hond al zijn tanden laat zien is écht niet goed, als hij haar wat aandoet...

Ik zou zeggen: je kan in de kamer spelen als je ze met rust laat, en zo niet, dan ga je maar op de gang spelen waar de dieren niet zijn. (en nu hebben wij een ijskoude gang...) en inderdaad het positieve benadrukken, zorgen voor, liefkozen etc. maar bij vervelend doen, het kind uit de kamer halen en niet het dier. vinden ze snel genoeg niet meer gezellig.

6. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Hier rent dochter ook weleens met buggy achter de kat aan of met haar hinnikend stokpaardje. Ze sloeg het beestje ook wel. Ik blijf corrigeren. Slaan mag absoluut niet en heb duidelijk gemaakt dat ze moet aaien. Dat gaat goed. Soms moet het nog eens herhaald worden.
    De tip om te laten zien hoe je goed met dieren omgaat vind ik goed. Maar je mag ook echt weleens flink boos worden en dan wel dusdanig dat ze wel degelijk onder de indruk is. Hang ook consequenties aan haar daden. Bij derde keer waarschuwen mag of krijgt ze dit of dat niet. Vraag haar hoe zij het zou vinden als iemand aan haar staart trekt of haar slaat. Sterkte en succes!

7. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.475
    10.393
    113
    Onze uk is nog wat jonger maar hier is het drie keer waarschuwen en dan gaat hij apart.
    Maar als hij de poezen pijn doet vertellen we wat niet willen en gaat hij apart.

Aangezien straf, apart zetten niet werkt is het misschien een idee om een krat in een kast te zetten en speelgoed in te doen waar ze graag mee speelt. Maar wel altijd op dezelfde manier.als je poes pijn doet gaat.... In de doos.

Maar daar tegenover staat doet ze wat liefs voor de dieren dan positief benaderen. Wat goed dat je ... Aait of snoepje geeft. Wat ben jij al groot/lief/ wat help jij goed etc.

Voor de dieren als het mogelijk is de keuken afzetten met hekje en een fijne kussen en bak voor de hond. De hond laat nu nog zijn tanden zien en ben bang dat het niet lang duurt voor hij er genoeg van heeft en bijt.
    Voor de poezen plankjes aan de muur in de kamer of in het trapgat, hele hoge krabpaal

Hopelijk heb je er wat aan, veel succes!!

Deel Deze Pagina