Sinds meneer niet meer gelijk een poepbroek heeft met uit bed halen sóchtends zat ik te denken, wanneer kan ik Sylvano op het potje zetten zodat hij het snapt? En is het niet te vroeg om te beginnen? Eerst dacht ik gewoon gelijk met uit bed halen op de pot is dit een idee? Zodra ik m zonder luier laat lopen poept en plast hij binnen 10 minuten. Geen idee waarom? Dus kom maar op, wanneer begon jij? En hoe deed jij het?
Ik lees mee, ben gister begonnen Een gewoon potje sleept ie door de kamer heen maar deze Toilettrainer "3-in-1" - online bestellen!- babywalz vindt ie wel interessant, hij ging er gister een paar keer op zitten en er kwam een grote plas...helaas hing z'n 'slurfje' nog buitenboord maar ik ging uit m'n dak Hij vindt onze wc ook wel interessant dus vanmorgen heb ik de wc verhoger geplaatst, hij liep in z'n blote billen en zei 'plassen' dus ik zette 'm erop en hij ging plassen...toevaltreffers of niet, tis een begin. Ik laat 'm dus regelmatig zonder luier rondlopen en vraag af en toe of ie moet plassen of poepen...
persoonlijk vind ik het een beetje te jong. Ik denk dat oefenen vanaf 2 jaar wel moet lukken! Zo'n kleintje heeft nog niet echt het besef dat hij/zij iets moet doen..
Ik was begonnen met 14 mnd. Dit omdat ze het telkens aangaf wanneer ze moest drukken of plassen. Ze is nu sinds begin augustus droog Draagt de hele dag een onderbroekje tot ze naar bed gaat Ze loopt zelf naar haar potje en trekt haar broek en onderbroek naar beneden en op het potje. Ze word morgen 20 mnd oud. Als ze snachts geen plasluier meer heeft begin ik ook de nacht met wakker maken en plassen. Hier dus in nog geen 6 mnd overdags zindelijk. Gewoon proberen door eerst met kleding erop te zetten zodat ze wennen aan het potje.
Met anderhalf een potje neergezet. Eerst spelen, knuffel erop etc. Zelf erop, met kleren aan, later zonder luier. Ging steeds beter, regelmatig een plasje. Nu ook vaak op de wc. Verwacht niet dat je kind meteen zindelijk is maar oefenen kan geen kwaad. Als hij niet wil, nog even wachten. Je kan hem ook meenemen naar de wc als jij gaat. Maar niks is te vroeg, zolang je niet dwingt. Hooguit is er nog geen interesse, dan zal het niet werken. Dochter was bijna zindelijk met 23 maanden en toen kwam er een broertje en was ze even van slag. Gister begonnen met beloningsstickers, kijken of dat het laatste zetje geeft.
Mijn kids waren al voor de 2 of net met 2 zindelijk. Zoon 1 voor 2 jaar zoon 2 met 24,5 mnd. Ze moeten het maar net snappen. Mijn meisje word morgen 20 mnd en is ook al 2 wkn overdag zindelijk Dus het kan echt wel
Dochter geeft poepen nu goed aan, zegt dan ook 'potje poepen!', maar ze wil er dan wel met luier op, nog niet zonder Plassen op het potje proberen we altijd even 's ochtends en voor ze in bad gaat, gaat soms goed, soms plast ze terwijl ze er naast staat. Ze begint nu wel ook aan te geven dat ze moet plassen. Ik merk dat zij wel meer interesse heeft in de wc dan in het potje, dus komende week gaan we eens kijken wat ze van een verkleiner vindt op de wc. Ze gaat vaak met ons mee naar de wc, zegt dan ook 'mama/papa plassen' en geeft ons papier aan Dus ik hoop dat we die interesse binnenkort om kunnen zetten in zindelijkheid! Maar alles in haar tempo natuurlijk!
Ik denk ook dat het wat vroeg is. Ik zou het pas doen als hij het zelf aangeeft. Een dik jaar is wel heel vroeg.
Als je zoon het leuk vind, waarom niet?! Mijn nichtje was overdag zindelijk met 15 mnd, maar door een zh opname weer aan de luier. Nu is ze 26 mnd en al vanaf dr 2e verjaardag weer droog! Zij vond het vies, en huilde de boel bij elkaar als ze moest plassen. Daar heeft mn szus goed gebruik van gemaakt! Soms heeft ze nog wel eens een ongelukje, vooral vlak voor ze naar bed gaat..dan is ze zo moe van de dag..
Marianne die is echt super handig! Mijn dochter zegt nu ook poepen? Dan kreunt ze en zegt neeee nie poepen haha Ga er maar speels mee beginnen. Sl zou ze t niet zelf aangeven zou ik nog niet beginnen
Hier een mannetje van 1,5 en die plast ook echt binnen no time na het drinken... Ik denk dat ik hem binnenkort gewoon op een potje zet direct na het drinken en kijk wat er gebeurt. Verder heb ik niet het idee dat een bepaalde leeftijd te jong is, ik denk dat het heel erg aan het kindje zelf ligt wat en wanneer er gebeurt
Ik heb helemaal geen idee hoe dit allemaal werkt, maar ik heb ergens gelezen dat als een kind er echt klaar voor is, dat het dan binnen een week of 2 droog kan zijn overdag. Is dat zo? En hoe weet je of je kind er klaar voor is?
Ik denk dat Emma het nog niet aan zal geven.. Het enige wat ze doet is een beetje zeuren als ze heet gepoept.. met plassen doet ze niks. ik denk dat ik pas een potje ga kopen als ze echt 1,5 jaar is geweest, dan hebben we ´m iig, en dan kunnen we in de loop der tijd gaan oefenen. Vind het nu nog te vroeg.
Mijn meissie gaat gezellig op het potje zitten (2 tellen) als mama gaat plassen. Met kleren en luier aan. Vanmiddag in de blote billen geplast staand naast het potje Ze had het niet eens in de gaten. Ze voelt het nog niet, dus ga er nog niet intensief mee bezig.