Nutrix door laatste voeding?

Discussion in 'Voeding' started by melody, Mar 26, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. melody

melody Bekend lid

Mar 29, 2006
    672
    0
    0
    Melody wordt altijd nog 1x per nacht wakker...
    Nu zei mn vriendin dat ik er nutrix door moest doen...
    Zou dit verstandig zijn? en hoeveel (1 schepje?)

Moet ik haar dan gewoon rond 20.30 de laatste fles geven , zoals ik normaal doe of ook nog een keer rond 23.00 wakker maken?
    Als ik dit doe dan slaapt ze meestal wel tot een uur of 5 s'morgens maar aangezien ik nu weer werk lig ik meestal al wel voor 23.00 op bed...

2. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,334
    0
    36
    Ik had hetzelfde probleem. Op het CB raadden ze me toen idd Nutrix aan.

Ik deed toen de eerste keer 2 schepjes door de laatste fles om te kijken hoe hij reageerde. Dat ging goed, dus deed ik de dag erop maar gelijk 3 schepjes door zijn laatste fles.

Binnen een week sliep hij door! En ik doe het nu nog steeds.

Je moet wel even een papspeentje halen voor je fles!

3. melody

melody Bekend lid

Mar 29, 2006
    672
    0
    0

Kan ik niet gewoon de speen wat groter maken, of een andere speen met een groter gaatje erop zetten?
    Ik heb nog zo'n 3 standen speen en die wou ik ervoor gaan gebruiken op stand 2 of 3

4. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,334
    0
    36
    Als je er nutrix door doet wordt het geheel dikker.

Ook Finn dronk uit een 3-standenspeen. Toch een 3-standen-pap-speen gehaald. Deze gaatjes zijn idd wat groter.

Ik weet niet of je zelf het gaatje groter kunt maken, dat heb ik zelf nooit gedaan.

Ik weet alleen dat er verschillende spenen te koop zijn. Voor gewone melk en voor pap.

5. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Als je normaal om 20.30u de laatste fles geeft, dan zou ik zorgen dat ze later pas de laatste fles krijgt. Grote kansnl dat ze dan wel doorslaapt. En anders opbouwen met de nutrix.

6. sim

sim Niet meer actief

zijn die 3 standen spenen niet al voor pap? ik wist niet dat er ook speciale 3 standen spenen voor pap waren...

7. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,480
    113
    Ik deed ook nutrix door de laatste fles en gebruikte de M speen van de difrax, dit ging prima.

Groetjes Anita

8. eve

eve Fanatiek lid

Apr 26, 2006
    4,525
    0
    0
    Den Haag
    Ik wil ook door de laatste fles wat Nutrix gaan doen. Maar aangezien Fynn nog geen 4 maanden is vraag ik me af hoeveel schepjes. Zijn jullie pas met 4 maanden begonnen of al eerder? Denk dat ik maar es 1 schepje ga proberen.

9. melody

melody Bekend lid

Mar 29, 2006
    672
    0
    0
    Ik heb melody gister voor het eerst 2 schapjes Nutrix door de voeding gedaan en haar om 23,30 wakker gemaakt.
    Ze sliep daarna door tot 05.30 maar dit doet ze normaal altijd wel als ik haar rond die tijd de laatste fles heb gegeven.
    Eigenlijk hoop ik dat ze straks rond 20.30 de laatste fles kan krijgen en dat ze dan tot de volgende ochtend door slaapt...

Maarja mss wil ik ook wel teveel en te snel...
    Ik probeer het eerst gewoon nog zo en zie vanzelf hoe het loopt...
    Ik ben niet zo van de schema's... ik wacht altijd gewoon totdat ze er zelf om "vraagt"
    Vindt het zo sneu om haar wakker te moeten maken...

10. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

Feb 20, 2006
    1,232
    0
    0
    spijkenisse
    Gewoon rustig opbouwen hoor, gaat vanzelf :) Als ze eenmaal aan gewend is dan kan je steeds een kwartiertje eerder de fles geven.
    Ik heb het per 5 dagen opgebouwd, steeds een kwartiertje eerder gegeven zo kon hij wennen dat zijn buikje steeds wat meer vol aanvoelde ;)

11. eve

eve Fanatiek lid

Apr 26, 2006
    4,525
    0
    0
    Den Haag
    Worden ze van Nutrix niet te dik? Ik weet dat de voeding voor hongerige babies geen extra calorieen bevat maar vraag me af of dit ook voor Nutrix geldt.

Fynn wordt de laatste tijd 's nachts weer wakker. Volgens mij heeft ie gewoon echt honger. Wat kan ik beter doen: Nutrix door de fles of alvast beginnen met een fruithapje?

12. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

Feb 20, 2006
    1,232
    0
    0
    spijkenisse
    Nou zolang je niet te veel scheppen er in doet niet hoor!

Ik heb Sem toen maar iets van 3 eetlepels in totaal gegeven toen en op de verpakking staat zelfs meer. Maar hij was dan ook ruim 5 maanden toen hij over ging op 3 eetlepels en daarvoor nog maar 2!

Je zou eventueel gewoon wat schepjes nutrix kunnen geven, begin met 2 theelepeltjes ;)

:confused: wanneer wil je een fruithapje geven dan? Als hij naar bed gaat?

13. setje

setje Fanatiek lid

Jun 18, 2006
    1,989
    0
    36
    Hoevelaken
    dit doe ik dus ook, ik kan namelijk van difrax geen papspeen vinden! Je kunt idd ook een 3 standen speen gebruiken.... Maar het ligt er ook aan hoe hard je kindje zuigt, Jayden verslikt zich in de 1-2-3 speen!

14. eve

eve Fanatiek lid

Apr 26, 2006
    4,525
    0
    0
    Den Haag
    Ha Setje,

Hoeveel Nutrix geef jij Jayden?

15. setje

setje Fanatiek lid

Jun 18, 2006
    1,989
    0
    36
    Hoevelaken
    Jij weer eve! ;)

Jayden werd ook weer 's nachts wakker, daarom ben ik ook met nutrix begonnen. (geef het al een week of 2 hoor!) Bij het cb vonden ze dat goed, als hij er goed op reageert is het geen probleem.

Hij krijgt 5 theelepeltjes, en vanaf aankomend weekend ga ik beginnen met pap 's morgens. (dit omdat hij heel weinig uit de fles drinkt, soms maar 100 ml! :confused: )

by the way, fruithapje krijgt Jayden nu ook, maar dat zijn maar 3 theelepeltjes per dag.....

groetjes Setje

Share This Page