temp baby 11 mnd

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Boncuk, Sep 15, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Boncuk

Boncuk Actief lid

May 11, 2011
    174
    0
    0
    op een wolk
    Hoi

Mijn zoontje van bijna 11 maanden heeft sinds kort s'nacht een (erg) lage temp. De laatste tijd wordt hij s'nacht wakker en dan temp ik hem even maar elke keer is het maar rond de 35.5.
    Als ik hem dan in de ochtend weer temp is hij weer rond de 36.5.
    Overdag is ze temp ook gewoon goed rond de 37.

Ik heb dit bij het cb aangegeven en hun vertelde me dat dit dan voor hem s'nacht een goeie temp is maar ik vind het verschil zo groot tussen dag en nacht.

Hij slaapt overigens in een pyama met slaapzak en een dekentje+laken. (hij kruipt hier van onder dus ik sta s'nacht wel een paar keer op om hem er weer onder te leggen.)
    De temp in z'n kamer is naar mijn idee ook gewoon goed.

Herkent iemand dit en wat was de oorzaak bij jullie???

Alvast bedankt

Liefs Boncuk

2. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Als je jezelf zou meten na een paar uur rust/slaap dan heb je ook een lagere temperatuur dan na bijv 1 uur daarna weer als je gewoon actief bent.
    Dat komt omdat je lichaam in rust is.
    Het ene kindje is het andere kindje niet, Jayden heeft ook een lage temp van zichzelf.
    Als je kindje gewoon lekker vrolijk is en geen pijn heeft dan is er niets aan de hand hoor.
    Grappig je zoontje is 2 dagen ouder dan Jayden :)

3. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

Jun 28, 2009
    981
    0
    16
    Komt me bekend voor. Als ik kleine shochtends uit bed haal terwijl ze echt net wakker is heeft ze ook vaak een temp van achterin 35/net 36. Maar als ze al een kwartiertje wakker is en lekker ligt te spelen en kletsen en ik temp haar, is het zo'n 36,5-36,8 en dan overdag kan het ook zomaar 37-37.3 worden.

Lijkt mij heel normaal. Hier schopt de kleine trouwens ook altijd dekens van haar af. Ze ligt in een romper met lange mouwen, een dun slaapzakje en een deken/lakentje. In haar kamer is het nu ongeveer 23 graden (word daar nooit koud, in de winter op zijn koudst word het 18 graden) tja ik denk maar zo..als ze het koud heeft word ze echt wel wakker, maar ze ligt altijd heerlijk te slapen.

4. Boncuk

Boncuk Actief lid

May 11, 2011
    174
    0
    0
    op een wolk
    Bedankt voor jullie antwoorden.
    Ik maakte me zorgen doordat het verschil zo groot was maar dat is dus blijkbaar normaal.
    Ik wist wel dat je temp lager werd als je lag te slapen maar niet dat er ruim 2 graden tussen zou zitten.

Liefs boncuk

5. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Meet eigenlijk nooit haar temperatuur (zeker 's nachts niet), alleen als ik denk dat ze koorts heeft!
    De dekens zijn hier gewoon verdwenen uit bed, omdat ze er toch nooit onder ligt, haha! Draagt een romper, pyjama en slaapzak... ze heeft het nooit koud als ik haar 's morgens uit bed haal!
    Klinkt wel logisch dat je temperatuur 's nachts lager is, aangezien je lichaam in rust is... zou me er zeker geen zorgen om maken, kijk gewoon naar je kindje hoe hij het doet zegt meer dan een cijfertje op de thermometer!

Share This Page