wanneer 2de kindje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kleinmonster, 24 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleinmonster

kleinmonster Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    weet niet goed waar te plaatsen, maar wanneer gingen jullie voor een 2de en wat was je gevoel er bij?

hier al ruim een week vage klachten, ik geef borstvoeding en slik de minipil dus kans is nihil maar toch een test gedaan. Licht positief! toch even schrik maar na het plaatsen van de foto hier op zp blijkt deze test niet zo betrouwbaar te zijn. dus nog maar een testje er tegen aan gegooit (nouja er onder gehangen :D) negatief en een dag later ook negatief.

opluchting want willen nog even wachten zoontje is nu 11 maanden en hebben onze handen vol aan hem, daarnaast is hij regelmatig ziek en cotrole's in het ziekenhuis. Hij slaapt nog niet door en dat zou ik toch wel prettig vinden voor de volgende komt. Vl is net een eigen bedrijf begonnen. Ik kan zo heerlijk genieten van ons zoontje hij slaap nog wel eens bij ons en overdag valt hij graag bij me in slaap. Smorgens stoeien we met zn 3e en kan me nog geen voorstelling maken hoe dat gaat met zn 4e.

Maar ergens ook teleurstelling, het begon al weer te kriebelen, mooi buikje met zn friemel er in. Het echte baby baby.

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Toen dochter 9 maanden was ervoor gegaan, zwanger en een miskraam. Toen ze 11 maanden was zwanger geraakt ( En dus was ik op haar verjaardag misselijk ;) ) Pittig, een klein leeftijdsverschil, maar wel fijn!

3. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier zit er 2x2 jaar tussen. Perfect ze zijn dan al een stuk zelfstandiger.

4. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Heb hier totaal nog geen kriebels. En kan me, zoals jij ook zegt, me er nog geen voorstelling van maken hoe het zou zijn met een tweede. Die kan namelijk nooit zo leuk en lief zijn als deze :D ;). Mochten er bij mij wel kriebels komen, dan moet en wil ik echt een jaar wachten ivm keizersnede. Plus ons huis is nu al te klein. Wil eerst verhuizen.
    Maar, voorlopig nog geen kriebels hier hihihi!

5. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Ons zoontje is nu 6 maanden. Wij willen echter ongeveer 2 jaar leeftijdsverschil dus gaan over een paar maanden aan nr 2 beginnen. Ons mannetje slaapt wel al door en is verder een heel makkelijk ventje, dat maakt het ook wel 'makkelijker'. Ben me er van bewust dat het erg druk is met twee van die kleintjes, maar daarentegen kunnen ze elkaar weer bezig houden als ze wat groter zijn.

6. moeps84

moeps84 Lid

14 mrt 2014
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toen de oudste 1 werd gestopt met de pil. 3 maanden later zwanger en er zit, op 1 dag na, precies 2 jaar tussen. Mn oudste was een gemakkelijk kind, dus we hadden wel weer zin in een baby! Mn tweede dochter is een stuk pittiger en nu dus mn handen vol! Maar het wordt straks ws wel heel leuk als ze samen kunnen spelen!

7. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.154
    33
    48
    Hier zit er straks 26 maanden tussen ongeveer.. Vind de zwangerschap wel pittig nu er al eentje rondloopt haha!

8. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Uhm geen idee, we vinden het na alle ellende zo ook prima met z'n drietjes :)
    Als we ooit voor de cryo zouden willen gaan, dan wil ik er pas over nadenken als mijn dochter ruim 2,5 jaar is.
    Ik (persoonlijk he wil niemand aanvallen) moet er niet aan denken om twee ik kinderen heel kort na elkaar te krijgen, maar dat komt misschien ook door alle ellende die we gehad hebben om zwanger te worden en na de bevalling. Ben blij dat ik eindelijk na al die jaren geen ziekenhuis meer in hoef :)

9. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Als het aan ons had gelezen had er nu al een tweede geweest. Het liefst wilden we ongeveer een jaar leeftijdsverschil. Maar het zit er niet in helaas.

10. gusto

gusto Niet meer actief

Ik was 5 maanden na de komst van dochter weer zwanger, 14 maanden verschil dus. Wij wilden het graag zo.

Ze zijn nu 19 maanden en 5 maanden en het is zó leuk. Mijn zwangerschap ging prima, en ik zat nog zo in het babyritme dat het eigenlijk in 1 moeite door gaat. Nu moet ik wel zeggen dat ik twee erg makkelijke kinderen heb die beide na een paar weken nachten van 12 uur maakten dus dat scheelt wel.

In het begin was het even pittig omdat ik een keizersnede heb gehad bij de tweede en dochter nog niet kon lopen en echt wel even vans lag was van de verandering, maar na een maandje sliep alles weer door en begon het leuk te worden. Ik zou er stiekem zelfs wel nog eentje achteraan willen :D maar dat doen we maar even niet

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Dat is ook pressies hoe het in je gezin en situatie past he? Ik heb een vriendin die 13 maanden tussen de 1e en 2e heeft, ik zou er niet aan moeten denken zo snel, terwijl 20 maanden ook kort op elkaar is. Maar weet je wat het ook is? Als je 2e er is, dan wil je hem nooit meer missen want ja; je houd er echt net zo veel van als van je 1e, en nog meer van allebei want je ziet je 1e kindje nu ook als broer of zus.

Wel vind ik het nogsteeds lastig de aandacht te verdelen, wat dat betreft had mn dochter meer tijd alleen verdiend, maarja mn zoon moet alle aandacht delen.

12. ladyw

ladyw Fanatiek lid

4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    Toen ons zoontje 1,5 jaar geleden geboren werd had ik naar een paar maanden zoiets van, nou als hij 1 is misschien wel voor een 2e gaan. Maar nu ben ik toch blij dat ik daar niet voor gekozen heb omdat hij zo actief en ondernemend is hihi...

13. Roz

Roz Niet meer actief

Mijn jongste is bijna 2 maanden en haar broer wordt over een paar dagen vijf jaar! Groot leeftijdsverschil, had ze graag dichter op elkaar gewild, maar de omstandigheden waren er niet naar. Maar toch leuk ook dat de oudste de zwangerschap en zIjn zusjes ontwikkelingen zo bewust meemaakt. Plus het is ook wel fijn dat hij al zo zelfstandig is en ookalweer naar school gaat, heb ik toch wat meer tijd en aandacht voor de baby. Maar nu wil ik er wel graag nog snel eentje achteraan! :)

14. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.826
    3.612
    113
    Toen ons zoontje 13 maanden was bleek ik onverwacht en ongepland zwanger. Even een flink moeten omschakelen, want ik was daar totaal nog niet aan toe, maar uiteindelijk toch blij mee. Die zwangerschap is helaas op een miskraam uitgelopen, maar toen waren we inmiddels al zo aan het idee dat er een tweede bij zou komen gewend, dat we er vanaf toen voor zijn gegaan. Eerst nog 2 vroege miskramen gehad, maar na 4 maanden was het raak, en het resultaat ligt nu in de wieg te slapen. :) Het is druk, maar erg leuk.

15. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Dochter is 13 maand, en twijfel door alle ellende tijdens en na de zwangerschap of we überhaupt nog een tweede willen. En dat terwijl ik altijd zei het liefste 4 kindjes te krijgen, mocht dit allemaal kunnen natuurlijk.

Soms denken we ja leuk een broertje of zusje maar al snel bekruipt ons de angst wat als....

De gyn heeft er ook duidelijk op aangedrongen minimaal 2 jaar te wachten, dus dat geeft ook rust. De komende 11 maanden 'mag het niet'

Mij lijkt het ook erg mooi om pleegkinderen op te vangen, langdurige pleegzorg, man heeft daar nog niet zoveel mee, maar wie weet ooit.

16. leutjj

leutjj Niet meer actief

Wij willen weer proberen als onze dochter 18 maand is. Zodat als de tweede komt zij ook zelf dingen kan.
    Me moeder zei tegen mij dat als je nog een kindje wil je het voelt wanneer je er weer voor wil gaan.

17. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Eerst dacht ik ba een haar eens kijken. Nu dat jaar in zicht komt hoeft het voor mij nog niet. Zou me net een baarmachine voelen. Veel te kort op elkaar. Dus stel het nadenken maar weer uit tot eind van dit jaar. Dan is hij ruim 1,5 en dan minimaal 9 mnd zwangerschap erbij.... Zo rond de 2,5 jaar leeftijdsverschil lijkt me wel aardig.

18. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Hier 2 jaar en 2 weken ertussen.

De oudste kon goed lopen, dus dat scheelde enorm. Ik ben echt bijna de hele zwangerschap flink misselijk geweest, 24 uur per dag, tot overgeven aan toe. Was blij dat de oudste al wat meer zelfredzaam was!
    En toch niet heel groot leeftijdverschil.

19. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.361
    113
    Vrouw
    Dl wordt morgen 1 en we vinden deze tijd van het jaar wel ideaal qua verlof en verjaardag buiten vieren.. we waren van plan om over een paar maanden rustig te gaan proberen (vorige keer gelijk zwanger), maar nu won ik vandaag ineens een complete kinderwagen met een prijsvraag, waardoor het weer is gaan kriebelen en we er misschien stiekem toch iets eerder voor gaan oefenen.. voor de 1e hadden we een wagen geleend en pas weer teruggebracht.. maar er moet toch iets in die nieuwe wagen liggen haha..

20. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd, dat zijn nog eens leuke prijzen!

Deel Deze Pagina