Hoe waren jullie bevallingen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door An79, 3 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. An79

An79 Fanatiek lid

8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    Hallo allemaal,

Begin januari hopen wij van onze derde dochter te bevallen.
    Nou ben ik heel erg benieuwd naar jullie bevallingservaring(en). Kunnen jullie deze een beetje in het kort (voor zover mogelijk) omschrijven. En zijn jullie thuis of in het ziekenhuis bevallen en bij meerdere bevallingen, hoe waren deze ten opzichte van elkaar?
    Ben zo benieuwd hoe jullie ervaring was.

Groetjes An

2. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.309
    23.458
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Duurde 31 uur, veel pijn! Wegens niet vorderende ontsluiting ruggenprik. Ingescheurd. In ZH bevallen.
    Zo, dat was het zo kort mogelijk ;):D

3. An79

An79 Fanatiek lid

8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    1e dochter: Ik werd om een uurtje of 3 in de nacht wakker met buikkrampen. Nog geen idee dat het weeën waren. Dit veranderde al binnen een half uur in een echte weeënstorm. Het was misschien wat snel, maar toch de verloskundige maar gebeld, want ik trok het bijna niet meer. We moesten toch nog even gaan klokken, want het kon nog wel een tijdje gaan duren. Binnen een half uur weer gebeld, want het was zo heftig pfff. Ze is gelukkig direct gekomen, want ik had al 7 cm ontsluiting. Binnen een uurtje mocht ik gaan persen, maar na 3 kwartier besloot de verloskundige dat we naar het ziekenhuis moesten. Hartslag van onze dochter ging achteruit en ze kwam niet verder als het kruintje. Heel frustrerend. Dus hoppa met een kind letterlijk tussen mijn benen in de auto en als een speer naar het ziekenhuis. Ik denk dat de rit ook heeft meegeholpen, maar daar is ze dan uiteindelijk na nog eens 3 kwartier persen ter wereld gekomen. Ondanks dat het niet helemaal vlekkeloos ging, heb ik deze bevalling prima ervaren. Ik was ook vrijwel direct weer goed op de been en had 1 hechting.
    Uiteindelijk heeft de totale bevalling ongeveer 3,5 uur geduurd.

2e dochter: Deze bevalling was eigenlijk voor een groot gedeelte vergelijkbaar met de eerste. Weer met een zeer heftige weeënstorm, maar gelukkig heb ik deze keer maar een kwartier hoeven persen.

Achteraf gezien twee prima bevallingen. De weeën heb ik echt als heel heftig ervaren en daar zie ik deze keer best wel weer een beetje tegenop.
    Maar ook deze keer ga ik, na best wel wat twijfelen, het gewoon weer thuis proberen. Erg fijn gewoon in je eigen omgeving.

4. 1548

1548 Niet meer actief

Verklaar me voor gek maar ik vond het geweldig!

1e bevalling begon in de ochtend met gebroken vliezen. In de middag kreeg ik weeën, binnen 4 uur volledige ontsluiting, 1,5 uur geperst (oke dat was iets minder leuk ;)) en toen was ze er. In het ziekenhuis bevallen, geen pijnmedicatie.

2e bevalling, werd ingeleid. In de ochtend en middag gel gekregen. Om 15.00 uur werden bij 4 cm mijn vliezen geprikt. 2 uur later was hij geboren. Ziekenhuis bevallen, geen pijnmedicatie.

Ons gezin is compleet, maar ik zou zó graag nog een bevalling mee willen maken!

5. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    De eerste met 36.3 bevallen, de vliezen braken maar weeën zette niet door, ik kreeg wee opwekkers en toen ging het vlotjes uit eindelijk 12 minuten moeten persen en iets uitgescheurd en enorme aambei erbij wat onwijs zeer deed. Al met al 22 uur bij elkaar

Bij de tweede ook 36.3 en verder het zelfde als de eerste bevalling alleen persen 8 minuten en niet uitgescheurd en geen aambei

Bij de derde ingeleid met 37 weken, ze hebben mij de vliezen gebroken en omdat bij de eerste twee de weeën niet op gang kwamen hebben ze mij maar meteen aan de wee opwekkers gedaan, na 7 uurtjes mocht ik persen dit duurde 8 minuten en ook nu niet uitgescheurd maar wel weer een aambei helaas

Bij de vierde zou ik ingeleid worden met 37 weken maar met 36.1 kreeg ik rugweeen en in het ziekenhuis bleek ik 3 cm te hebben na nog eens 2 uur bijna 5 dus ik mocht blijven om te bevallen, de weeën bleven komen en deden onwijs zeer, de vliezen konden ze niet breken ivm kindje wat nog te hoog lag hij moest eerst indalen maar ik heb wel 5 uur gezeten op die 6 cm ! Toen brak ze mij om 18.00 uur perongeluk de vliezen en hebben ze met een paar verpleegkundigen snel de baby naar beneden gedrukt terwijl de arts met de vinger down under erin bleef zeg maar zodat de navelstreng niet uit kon zakken. Toen begon de ontsluiting ook weer te vorderen en binnen 30 minuten zat ik op volledige ontsluiting en kon ik persen, hij was er in 20 minuten, ook h ik tig keer moeten spugen tijdens de weeën

Toen hij geboren was ademende hij niet, ze hebben hem
    Met man en macht in leven proberen te houden en is met spoed over gebracht naar Nijmegen daar bleek hij chd te hebben en is hij de volgende dag geopereerd,.

De vierde bevalling heb ik echt als het zwaarste ervaren, het persen vond ik moeilijker. De hele Zwangerschap had mij uitgeput ik had bijna de kracht niet om te persen maar goed je moet wel he ;)

6. An79

An79 Fanatiek lid

8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    Jeetje, nou heb ik er zelf wel een heel lang verhaal van gemaakt haha. Ik vind een hele lap tekst altijd zo lastig lezen.

7. An79

An79 Fanatiek lid

8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    Dat is inderdaad lekker kort....Je verhaal dan. Maar je bevalling pfff, klinkt minder prettig.

8. Miekje1979

Miekje1979 Fanatiek lid

23 aug 2010
    4.266
    2
    38
    NULL
    NULL
    1e bevalling geslapen. Was toen zo ziek en weinig van bevalling mee gekregen. Geboren met vacuüm na 14 uur.

2e droombevalling: 2 uur en super pers weeën. 2 x persen en geboren. Geen pijnbestrijding gehad.

Nr 3 onderschat. Zware bevalling van groot kind 5 kg en sterrenkijker. Pijnbestrijding gevraagd. Met knip geboren en anders door naar de ok. Was niet wat ik zelf verwacht had.

9. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    1e dochter
    vrij vlot over gegaan in een weeenstorm en moest toch naar het ziekenhuis omdat het hartje wegzakte tijdens de weeen.
    daar is ze vrij snel geboren.
    begin tot eind 5 uurtjes en vond het vrij heftig.
    paar hechtingen en weinig last van gehad.

2e dochter
    ingeleid bij 38+2 wegens zwangerschapssuiker
    begonnen met vliezen breken want ik had al wel wat ontsluiting.
    weeen kwamen meteen op gang maar de ontsluiting niet en ben dus na een paar uur aan de weeenopwekkers gezet.
    bij minimale dosering meteen over in een weeenstorm en een uur na de medicatie is ze geboren.
    vond het ook weer vrij heftig en weer maar een paar inwendige hechtingen

10. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    1e zoontje: met 36 weken gebroken vliezen, opgenomen in ziekenhuis, wel weeën, maar volgens het ziekenhuis waren ze te onregelmatig om te bevallen. Na even toch geëist dat ze keken of ik ontsluiting had, gezien ik niet goed werd van de pijn, en toen zat ik op 4 cm. Na een weeënstorm van 3 kwartier zat ik al op tien cm, en een kwartiertje persen later was onze kleine boef er al. Iniminie beetje ingescheurd en daar had ik eigenlijk na genoeg geen last van. Vervelend was wel dat mijn man een heel groot gedeelte heeft gemist, omdat ze maar bleven zeggen dat ik niet aan het bevallen was en ik hem ook niet onnodig lastig wou vallen. Ze hebben tot het laatste moment niet doorgehad hoe snel mijn bevalling ging, omdat ze maar niet wilden luisteren naar wat ik zei.

2e; dochtertje 38.6 wk: Inzet om deze keer thuis bevallen. Gebroken vliezen, bleek later een hoge vliesscheur te zijn. Weeën zetten niet lekker door, vliezen gebroken en toen ging in van 3 naar 10 in (geen idee precies meer) heel weinig tijd. Tijdens het persen bleek dat mijn dochtertje een sterrenkijkertje was en na 3 kwartier persen is de ambulance gebeld. In het ziekenhuis 1 poging gedaan om de kleine er uit te krijgen met behulp van de vacuümpomp, maar iedereen stond al klaar voor een keizersnede. Uiteindelijk is het toch nog gelukt om gewoon te bevallen, ook nog zonder hulp vd vacuüm (die wel al geplaatst was). Ben niet ingescheurd oid en ik stond een kwartiertje na de bevalling al weer te douchen. Heb deze bevalling wel als heel heftig ervaren, ondanks dat het uiteindelijk zo'n goed einde was.

11. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.497
    2.948
    113
    Volgens het boekje.
    23uur braken mijn vliezen.
    1.00 begonnen de weeën (meteen regelmatig)
    6.00 volledige ontsluiting.
    7.30 baby geboren.

Desondanks alles prima verliep, begin ik nu toch bang te worden voor de volgende. De pijn vond ik, met name de laatste 2cm, heel heftig.

12. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    00:00uur diarree
    2:00 vliesscheurtje, maar twijfelde of het vruchtwater was
    3:30 gerbroken vliezen, meteen erna weeen.
    Bij 3 a 4 cm ontsluiting (4uur later) naar het ziekenhuis voor een poliklinische bevalling
    Na 9uur na de eerste weeen is mijn dochter geboren.
    Tussendoor wel 2 keer gespuugd, maar het enige echt pittige vond ik dat mijn nachtrust werd onderbroken en toen het hoofdje stond. Verder eigenlijk een droombevalling gehad, geheel zonder pijnstilling

13. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Alle 3 de bevallingen waren hemels, snel, pijnloos (ja ja hier 1 zonder weeen). 2x thuis en 1x zkhs.

Alleen bij de middelste waren manlief en oma en kraamhulp te laat (man zat met de oudste te wachten op oma). En vk kwam op tijd binnenrollen.

Bij de jongste vond ik t hele zkhs 10x niks. Maar de bevalling was zo gepiept.

Oudste: van wakker worden tot geboorte, 4 uur
    Middelste: van wakker worden tot geboorte, 2 uur
    Jongste: van wakker worden tot geboorte, 2,5 uur (inclusief ritje zkhs).

14. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    de eerste:
    22.30 thuis gebroken vliezen. IVM niet ingedaald kindje naar zkh (had medische indicatie). Onderweg naar het zkh wat eerste lichte weeën gevoeld.
    02.30 aha, dus dit zijn echte weeën.
    04.30 niet grappig dit, auw, pijnbestrijding aub? kreeg pompje.
    06.15 volledige ontsluiting, mag gaan persen. Pompje weg.
    07.45 zoon geboren. 38 wk precies.

de tweede:
    twee weken vantevoren bijna non-stop voorweeën.
    13.00 bloedverlies, moest sowieso op controle vanwege afwijking aan de niertjes, dus even extra laten checken. Naar huis gestuurd met de opmerking "kom terug bij weeën elke vier minuten"
    18.00 pijnlijke weeën, veel pijnlijker dan ik me kon herinneren van de eerste. nog weinig regelmaat maar ik lig krom op de bank.
    22.00 naar bed, hopelijk wat slapen nog
    23.30 elke vijf minuten weeën, zo heftig dat ik er echt niks mee kan. Huilen bij elke wee. Naar het ziekenhuis, hel van een rit.
    de nacht: in een roes voorbij, veel pijn, ik weet er niet veel meer van. Ontsluiting bij aankomst in ziekenhuis 7 cm, en die verandert in de hele nacht amper. Pompje als pijnstilling, wat de roes versterkt.
    07.15 besluit tot KS ivm niet vorderende ontsluiting en flinke dips in hartritme baby.
    07.38 zoon geboren op de OK. 37+6

Doe mij de eerste maar.. de tweede was niet leuk!

15. Punky16

Punky16 Actief lid

5 jun 2015
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eerste: 4 uur wakker om te plassen. Terug in bed niet kunnen slapen. Baby wakker gemaakt en spontaan breken de vliezen. Half uur later wat krampjes. Geleidelijk aan wat sterker. Half 8 kwam vk en had ik 3 cm ontsluiting. 11 uur waren de beenweeën niet meer te harden. Half 12 was vk er weer en had ik 7 cm. Half 1 volledige ontsluiting en mocht ik persen. Om half twee was meneer er.

Tweede: 's ochtends last van krampen en diaree. Rond 11 uur wat slijm en bloedverlies. Half 12 braken mijn vliezen. Kwart voor 12 begonnen de weeën. Kwart voor 1 was vk er en had ik 7 cm ontsluiting. Kwart over 1 persdrang en mocht ik persen. Half 2 was meneer geboren.

Beide keren thuis. Geen pojn bestrijdin oid. Beide keren waren mijn schaamlippen wat geschaafd maar verder niet ingescheurd.

16. DEMADE

DEMADE Fanatiek lid

27 jan 2015
    1.547
    4
    38
    NULL
    Overijssel
    Niet leuk, 12 uur lang weeën, 1,39 uur persen, 2 pogingen met vacuümpomp (lees van D. zn koppie geschoten, hersenschudding aan overgehouden) werd het alsnog een spoedkeizersnede!

Volgende wordt een geplande Gentle Sectio.

17. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.309
    23.458
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Nee, niet heel fijn. Enige voordeel was dat ik maar 33 minuten heb hoeven persen, toen geen ruggenprik meer, want het persen lukte me niet met verdoving. Ach ja, hoef het gelukkig nooit meer te doen, wij houden het bij 1 ;)

18. kuikentjepiep

kuikentjepiep Bekend lid

30 aug 2014
    575
    2
    16
    40.0 precies begon de bevalling met gebroken vliezen en direct daarna heftige weeën. Meconium houdend vruchtwater dus een ziekenhuis bevalling. Toen ik daar aankwam 6 cm ontsluiting. Veel wisselende verloskundigen en een tijd alleen met mijn partner gelaten terwijl ik al 10 cm had bleek later. Dat waren de zwaarste tijden. na wisseling dienst direct mogen persen en na 21 min was ons mannetje er.
    Klein beetje ingescheurd en gehecht.
    Helaas nog lang napijn gehad van onderen. Het voelt nu nog steeds niet als voorheen zeg maar.

Al met al dus geen zware bevalling vergeleken met anderen, al vond ik het wel heel heftig allemaal. Vooral de roes etc waar ik in zat en de adrenaline die nog uren door mijn lijf ging.

19. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    1) begon om 1 uur 's nachts met gebroken vliezen bij 36+6. In het ziekenhuis om 10 uur 's ochtends bevallen mbv knip en vaccuumpomp na anderhalf uur persen

2) begon om 1:15 's nachts met gebroken vliezen bij 37+5. Thuis in 3 uur bevallen met 5 minuten persen.

3) begon om kwart voor 1 's nachts met gebroken vliezen bij 38+5. Thuis na 4 uur bevallen met een paar minuten persen.
    Deze bevalling vond ik het pittigst omdat ik al met 5 cm persdrang had. Gelukkig wel in 3 kwartier van 5 naar 10 cm gegaan, maar wat duurde die 3 kwartier lang :$

Eigenlijk vrijwel dezelfde bevallingen, alleen varieerden ze in lengte :p

20. koekenpan

koekenpan Bekend lid

13 okt 2010
    909
    2
    18
    Randstad
    met 35+2 weken om 1.00 uur braken plotseling mn vliezen. Ik kreeg gelijk pijnlijke weeën, maar niet regelmatig. Om 15.30 had ik pas 3 cm ontsluiting. Er werd gestart met opwekkers en ik kreeg remifentanyl pompje. Om 22.45 volledige ontsluiting, maar hoofdje lag nog te diep dus moest persweeën wegzuchten. Om 0.15 begonnen met persen en om 2.15 is Max geboren.
    Dus 25 uur weeën en 2 uur geperst.
    Toen nog ff wat hechtwerk en naar mn kindje die geboren was met een slechte start en in de couveuse lag.
    Ik vond t niet bepaald een feestje allemaal :) Maar het is het allemaal waard geweest

Deel Deze Pagina