van 5 naar 4 voedingen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door claudje10, 24 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. claudje10

claudje10 Actief lid

21 sep 2006
    130
    0
    0
    hoi,

ik heb een vraagje voor degenen die borstvoeding geven.
    Sven is de laatste week vaak snel klaar met eten, ongeveer 5 minuten, de ene keer langer dan de andere keer.
    Als hij afgekolvde melk in een flesje krijgt drinkt hij met moeite 100 cc weg terwijl hij daarvoor 180 cc wegdronk.
    Zou hij ineens minder melk nodig hebben? of zou hij toe zijn aan 4 voedingen? voor de laatste voeding moeten we hem wakker maken en het is steeds lastiger om hem wakker te maken. Ik vind het ook zonde voor die paar slokken die hij drinkt.

Als je van 5 naar 4 voedingen gaat dan krijgt hij toch ook veel minder in een keer of moet je dan beginnen met bijvoeding?
    hoe hebben jullie dat gedaan?

een heel verhaal maar is zo moeilijk om het kort op te schrijven.

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als je borstvoeding geeft, dan ga je niet van 5 naar 4 voedingen. Dan kijk je naar je kindje en voed je op verzoek! Op deze leeftijd is het normaal dat kinderen zo rond de 8 keer een voeding krijgen. 6 kan ook nog, in een heel enkel geval 5, maar 4 keer is echt te weinig. Bijvoeding begint pas als je kind 6 maanden is. Voor die leeftijd eeft Sven voldoende aan jouw melk.

Dat hij in 5 minuten klaar is zegt weinig, sommige babies hebben heel snel een borst leeg. Ik zou hem wel wakker maken, die paar slokken kunnen net het verschil maken tussen doorslapen en midden in de nacht een kind aan de borst!

Ik zou zeggen, gewoon aanleggen op verzoek, maar probeer wel zeker 6 drinkmomenten op een dag te hebben!

Deel Deze Pagina