Met die hitte heb ik eigenlijk savonds helemaal niet zo'n trek in een zware maaltijd, laat staan om uitgebreid te koken.. Maar heb weinig inspiratie om dan toch nog wat lekkers op tafel te zetten. Wat eten jullie 's avonds met dit warme weer?
Vooral veel BBQ en wat vaker een maaltijdsalade (goedgevulde pastasalade bijvoorbeeld) of quiche met een salade ofzo. Maar verder toch eigenlijk gewoon hetzelfde als altijd. Het is nu al zo lang warm, ik wil wel gewoon fatsoenlijk eten.
Wij eten overigens wel later dan normaal, rond 19:00-19:30u, dan is het al wat afgekoeld. Tussendoor pakken we dan wat extra fruit en rauwkost of wat toastjes met lekkere kaasjes enzo.
Veel bbq! Fruisalade vinden we ook lekker met dit weer. En vanavond wordt het denk ik mac, ben alleen thuis, dus mag wel
Salades, tapas, soepjes Vaak maak ik maaltijden in de ochtend zodat ik ze in de avond alleen hoef op te warmen. Even op een terrasje avondeten gebeurt ook steeds vaker. Heb gelukkig een makkelijke eter die ook gewoon groente en rauwkost eet als we ergens anders zijn, anders had ik het niet gedaan.
Hier eigenlijk ook gewoon net zoals anders. Als wij straks zelf ook vakantie hebben wordt dat misschien wel wat anders, maar voor nu vind ik het prima zo.
Vaak de BBQ Of een soepje met (stok)broodjes en smeersels en rauwkost Gebakken aardappeltjes met rauwkost en een schnitzel of ander stukje vlees. Burritos Shoarma, pita en sla Maaltijdsalade Pasta salade Broodjes Rijst gerechten Pizza (ene keer zelf gemaakt met allerlei groentes, andere keer bestellen) Vis van de visboer met stokbroodje
Bijna elke dag bbq aan, voornamelijk kip ( pootjes, hele kip, shoarma van t bbq spit) met sla en soms brood. Ik blief eigenlijk liever geen warm eten nu. Bleh
Wij eten vanavond gewoon broccoli met aardappelen en een gehaktbal. Drie keer in de week eten we agv en de rest salades, macaroni, pizza of bbq
Wij hadden gisteren tijdens het avondeten nog een gesprek over waarom ze in exotische landen vaak ook pittig eten (wij zaten aan een pittige Thaise curry). Mijn logica zei dat je ervan gaat zweten en door de verdamping van zweet koel je af. Dat leek met wat googlewerk te kloppen, maar ook dat veel kruiden en specerijen ook beter groeien in warme landen. Anyway, wij eten dus veel lekker kruidig eten, of maaltijdsalades, lichte maaltijden. Nauwelijks Hollandse pot of agv, maar dat doen we in de winter ook niet zoveel. Dus eigenlijk verandert er hier niet zo veel in de zomer. Een aantal gerechten verdwijnen van de kaart (bv winterse zware stoofschotels) en maken plaats voor een paar echt zomerse gerechten. Maar voor de rest eten we hetzelfde. Normaal kook ik ook vaak op de bbq, bv paella, maiskolven, quesadilla’s, gepofte (zoete) aardappel, etc. maar met een rondlopende peuter doe ik dat niet graag.
Wij eten eigenlijk wel hetzelfde. De bbq gaat wel vaak aan en we borrelen vaker met toastjes etc dus dan eten we in de avond iets lichts zoals pastasalade. Sowieso eten we nauwelijks agv dus nu ook niet.
Ik kook nu buiten eigenlijk. Ik neem de stoomkoker mee ( 3 verdiepingen) en de grill. Stoomkoker hoef je niet bij te blijven...en de grill kijk ik af en toe bij tot het klaar is. Grill: kip, tartaar en soms worstjes. Stoomkoker: eieren, kip, rijst, aardappelen. Aardappelen eten we trouwens koud maar wel gekookt. Daarbij koude groentes en/of fruit.