Hoe warm binnen bij jullie

Discussie in 'De lounge' gestart door Prjbt, 18 jul 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.507
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Op dit moment, 11 uur ‘s avonds dus, 25 graden.
    Maar had speciaal ff voor jou gespiekt, als ik het zelf had moeten schatten had ik echt bij lange na geen 25 graden geschat namelijk! Voelt echt veeeeel koeler (gelukkig)!

Geen airco, geen zonnescherm, tuin op het zuiden.
    Enkel aan de schaduwkant het raam open gehad en ook de tussendeur, zodat het met openstaande ramen aan de schaduwkant boven nog wat door kon tochten.
    Vanaf 20.30- 22.00 wel de achterdeur nog open gehad (zonzijde). Als het echt nog blaffend heet was geweest buiten had ik m dicht gehouden, maar het was een heerlijk zacht temperatuurtje toen.
    Alle luxaflex aan de zonzijde kant wel op tijd naar beneden gedaan.

Ondanks dat het echt wel vaker veel warmer is geweest op zolder, hebben we onze oudste (die daar normaal slaapt) vandaag wel op de kamer van z’n zusje gelegd (schaduwkant).
    Nu is ze ook niet thuis dus kan dat makkelijk.
    Hopelijk is het morgen goed te doen op zijn kamer, want ik heb ze liever niet met z’n tweeën op één kamer omdat ze dan veel te lang keten (en de oudste woensdag weer om 8.30 1,5 uur lang in het zwembad moet liggen) :confused:

2. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Nu 24,5.
    Vrij nieuw huis maar tuin op het zuiden en plat afdakje aan de achterkant. Er hangt een schaduwdoek achter maar helaas. Ik hang voor morgen nu witte lakens aan de zuid-kant van het huis. Zal wel tegen de 30 gaan lopen binnen... op zolder stik ik nu al de moord ondanks de ramen open

3. GoldenClown

GoldenClown Niet meer actief

21 graden.
    Vaste airco: 1 op 1 vd zolderkamers en 1 op 1e verdieping op onze slaapjemaar met deurenopen is de rest vd kamers ook goed te doen.
    In woonkamer geen airco, daar geeft thermostaat 21 aan. Hebben geen zonneschermen of rolluiken, wel 15 ramen op deze verdieping met gedeeltelijk lamellen.
    In souterrain is het steenkoud trouwens, daar zaten we te rillen.

4. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.492
    13.946
    113
    Vrouw
    Sinds april het zelfde, 25 graden. Goed geïsoleerd huis met de tuin en grote ramen op het zuiden.
    Vandaag uiteraard het zonnescherm uitgeklapt, gordijnen dicht, en ramen en deuren dicht gehad.

Toen ik zojuist de container langs de weg ging zetten viel het mij op dat de voortuin en stoep een stuk warmer waren dan de achtertuin. Mogelijk toch door de begroeiing en het zwembad aldaar? Alhoewel we ook een groot terras met tegels hebben.

5. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Nu nog 26.5 graad. Overdag was het 28. Zoveel mogelijk alles dicht, maar kids lopen toch in en uit. Ook tuin op het zuiden, dus bijna de hele dag zon achter. Vond het niet super warm aanvoelen, nu de balkondeur open, voelt het wel wat afkoelen. Met maar 2 dagen deze hitte doe ik er ook niet zo heel veel moeite voor om de warmte buiten te houden.

6. Prjbt

Prjbt Fanatiek lid

28 jun 2022
    1.116
    1.184
    113
    Vrouw
    Ik werd om 5.20 wakker.

Gelijk de boel open gezet om door te luchten. Was buiten nog geen 15 graden dus heerlijk.

Was overigens 24 graden toen ik beneden kwam dus dat is ook al prima

7. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.899
    5.858
    113
    Vrouw
    Hier ook 24 toen ik beneden kwam. Grote raam helemaal open gezet. (En nu proberen de kinderen een beetje stil te houden zodat de buren er geen last van hebben) Vannacht alle bovenraampjes open gehad en boven de ramen open gehad

8. hibiscusje

hibiscusje Fanatiek lid

31 mrt 2020
    2.225
    3.264
    113
    Vrouw
    25 graden beneden zonder airco
    21 boven met.

Ik ga niet liggen woelen en doen omdat het zomer is en het dan warm mag zijn. Die dingen hangen er niet voor niets en mijn nachtrust is me zoveel meer waard.

liefkleintje en Sado vinden dit leuk.
  9. Seffie

Seffie Fanatiek lid

17 apr 2019
    2.276
    2.622
    113
    Vrouw
    30 graden in de kinderkamer gisteren avond. Geen rolluiken of screens en aan die kant ook geen zonwering behalve binnen zijn rolluik en gordijn.

10. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Gister einde van de dag 25 graden (geen airco, alle ramen dicht en zonneschermen beneden). Vanaf 5 uur alles open gezet maar het is maar een graadje afgekoeld. Ga alles zo weer dicht doen..

11. Pinac

Pinac Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.145
    432
    83
    Gaat hier prima, 22 binnen nu. Nu alles open en straks alles weer dicht. Gisteravond was het boven 24, we hebben rolluiken sinds 2 jaar en dat scheelt enorm.

12. Neskio

Neskio Fanatiek lid

5 mrt 2017
    3.311
    2.677
    113
    Vrouw
    NB
    Daar is hij hij niet specifiek voor gemaakt maar het is een band met klittenband en een doek wat je daaraan vastmaakt dus misschien zou je er wel iets van kunnen maken

13. Frun

Frun Bekend lid

13 mei 2011
    847
    1.064
    93
    Hier nu 23 beneden en 25 boven.
    Vannacht lekker alles open gehad boven, nu alle ramen en gordijnen dicht.

14. Hemeltjelief

Hemeltjelief VIP lid

23 mrt 2020
    12.936
    1.183
    113
    Vrouw
    Nu op dit moment 27 graden.
    Klein stukje deur open.Verder alles dicht .

15. Prjbt

Prjbt Fanatiek lid

28 jun 2022
    1.116
    1.184
    113
    Vrouw
  16. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    24.3 vanmorgen.
    Tussenwoning met klein uitbouwtje (dus zon schijnt op dak helaas), schaduwdoek, parasols, lakens voor ramen aan de buitenkant, gordijnen dicht. Zal me benieuwen.... prognose vanavond 24u is 28.6. Mijn man voorspelt 27.5

17. Suzie01

Suzie01 Niet meer actief

Met een voortuin op het Oosten en een achtertuin op het westen en een zeer goed geïsoleerde woning is het altijd al snel warm.

De ramen tegen elkaar op en de schuifpui open krijgen we het niet meer onder de 23 graden.

Met de airco aan lukt dat makkelijk maar gisteren hadden we hen nog niet nodig. vandaag gaat hij zeker aan.

ps op het werk is het 21 graden met de airco aan en het is gewoon KOUD.

18. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.986
    6.984
    113
    Vrouw
  19. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.780
    7.367
    113
    Hij staat nu op 25,2. Maar we vermoeden dat die niet helemaal klopt. In de winter is het pas met 22 graden behaaglijk, terwijl we voor de verbouwing altijd op 20 zaten. We denken dat hij 2 graden te warm aangeeft. Dus dan zou het nu ruim 23 zijn.
    Vrijstaand huis, geen huizen in de buurt, dus de hele dag door wel ergens zon naar binnen geen airco. We hebben voor het grote raam aan de achterkant een schaduwdoek, en aan de zuid-oostkant heb ik, heel lelijk, witte lakens voor de ramen gehangen. En alle gordijnen dicht. Het werkt blijkbaar goed :D

20. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.885
    6.415
    113
    Maar buiten is het toch ook al veel warmer dan 23 graden? Dan kan je ramen open zetten zoveel je wil, binnen wordt het dan nooit kouder dan buiten…

Neuzeke vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina