O ja, dan is het niet passief en verbruikt die wel meer energie. Bij een grond-water warmtepomp hoeft er niet gekoeld, want de bron (grondwater-diepte) is kouder.
25.5, geen airco. Nog altijd beter dan mijn vorige woning, daar was het 30 graden op dit soort dagen.
Ja die ook . Ik zette er toch de nuancering bij dat ik me afvroeg of het werkelijk door de particuliere markt is dat die prijzen extra stegen... Ik heb noch airco, noch een zwembadpomp - tot zover mijn bijdrage
25.5 We hebben alles dicht, maar het is vannacht niet verder afgekoeld dan 25 gr.. helaas. Vroeger werd t 27-28 graden binnen, voor ik het licht zag wb alles dicht. Jaren 5p huis, slecht geïsoleerd, oud dubbelglas en gedeeltelijk rolluiken
Zonder airco werd het 24.5 beneden. Rolluiken dicht en airco aan dan zakt het naar 22.5 Schuifpui en grote ramen op het zuiden, zijn wel nieuwe kozijnen en goede ramen. Noordzijde nog dunne dubbelglas .
Voor mij scheelt de gevoelstemperatuur trouwens ook enorm. Boven de 35 graden zoals de afgelopen 2 dagen) houden we alles dicht (dat gebeurd dus sporadisch). Daaronder staat alles open (met een ondergrens van 19 graden buiten ofzo. Ik vind nl de frisse lucht veel belangrijker qua gevoel dan de daadwerkelijke temperatuur. Ik snap ook dat wanneer het binnen 23 is en buiten 25 dat het dan warmer wordt, maar geen haar op mn hoofd die met 25 graden alles dichthoudt. Ik heb zo'n enorme behoefte aan frisse lucht. Het is vandaag een graad warmer binnen dan gister, maar wel lekker met de deuren en ramen open.
denk zo'n 35+ graden.. we zitten op de bovenste verdieping van een appartementen complex, plat dak, op de hoek en het balkon op het zuiden. Helaas geen airco want dat is niet toegestaan vanuit de VVE
Vandaag 27 graden beneden. Gisteravond boven gemeten en toen was het bij ons op de kamer 30gr en bij zoo 32.6 Wij hebben een plafond ventilator. Dus warme wind maar goed beter dan niks. Zoon (8) lag op een matrasje naast ons op de grond. Op zijn kant staat de zon vol op
Hier was het gezakt naar 23 graden vanmorgen en nu is het 25 graden. Is te doen maar ik vind het buiten echt vreselijk.
Gisteren was het 24 aan het eind van de dag binnen. Vandaag 26! Hoe dan? Oké, afgelopen dagen alles dichtgehouden, nu staat alles open. Er waait wel een minimaal windje door het huis nu. Leuk zo'n nieuwbouwhuis. Goed geïsoleerd. Voordat de warmte binnen is, duurt het even, maar eruit ook....
25,5 beneden. En ik schat een graad of 35 op zolder (werkkamer). Ik heb de afgelopen dagen dus een tropenrooster gewerkt beneden. Dus onder schooltijd werk. Dan lekker met jongste het badje in. En in de avond en mijn vrije woensdagochtend weer werk. Ik vind het nu buiten het lekkerst. Wel warmer dan binnen, maar er staat een zalig windje.
25 graden, alles dicht, koelt in de avond helaas niet af. Wel topdagen voor de zonnepanelen halen record na record