nou de titel zegt het eigenlijk al, ik ben wel benieuwd hoe warm jullie altijd het flesje doen.. Want er wordt soms wel met dingen gezegd gewoon op lichaamstemperatuur, maar mijn temperatuur is bijvoorbeeld anders dan die van mijn vriend. Dus is het qua warmte bij ons met flesje ook anders..
Ik doe het altijd op gevoel en weet het dus niet precies. Mijn vriend maakt inderdaad ook een andere temp dan dat ik doe, maar Finn heeft hier nooit problemen mee gehad , wil zn fles zelfs wel koud drinken, vind alles prima.. Heb er verder eigenlijk nooit zo over nagedacht...
wij controleerden aan de binnenkant van de pols.. als je de melk qua temperatuur niet voelt (dus niet koud en niet warm) is het goed.. maar dat is per kindje verschillend.. hier werkt dat sinds een paar weken niet meer, hij wil een iets warmere fles.. nu heb ik geen idee hoe warm het is qua temperatuur, hij gaat 40 seconden in de magnetron en dan is het goed
Ik heb een flessenwarmer die net zo werkt als een senseo koffiezetapparaat en die warmt op tot 36 graden. Dus hier zijn de flesjes altijd dezelfde temperatuur. Soms maak ik het wel eens met kraanwater. Ik voel dan meestal gewoon met de hand. Het water mag net niet prikken op je hand dan zit je goed en komt het niet aan op een graadje meer of minder.
Als ik het flesje warm maak, dan schud ik deze eerst goed, en dan proef ik het zelf even. En dan zorg ik dat het tegen mijn gehemelte en in mijn keel terechtkomt, waar het bij je kindje ook komt. Zo kun je zelf heel goed bepalen of het te heet is of precies goed
ik proef het ook eerst zelf ff. Want krijg echt niks uit de speen als ik de fles op zijn kop hou ( om druppel op je pols te doen ) Mijn kleine houd van een echte warme fles. Dus iets warmer dan lichaamstemp. Is het lichaamstemp of iets kouder dan blieft meneer 'm niet
Hmm oke, het kan dus gelukkig geen kwaad als de fles iets warmer is dan lichaamstemperatuur? Want ik heb namelijk de fles wel eens warmer dan dat mijn vriend het doet, en dan denk ik gelijk dat het niet goed is.. Maar mn kleine man die drinkt het wel gewoon op, dus als hij het te warm/heet zou vinden dan neemt hij toch de fles niet in zijn mond? hij kan dat zelf wel aangeven toch??
Als ik de voeding op mn pols niet voel dan vind Gijs t te koud.. Maar wat de exacte temperatuur is... tja.. dan moet de thermometer er maar eens in.. IK heb wel zo'n vermoeden dat de temp. vaak wisselt. als t ( hoe sneu ook) te warm is, dan zetten ze t meteen op een brullen ( is mn ervaring met Gijs) Ook vroeger tijdens t oppassen op mn nichtjes wel eens gehad dat ze tijdens de fles helemaal rood aanliepen... Had ik de fles ook iets te warm maat branden ze net de mond niet.. hahahaha OEPS
warm, niet heet maar warm, ik proef altijd zelf even inderdaad, maar heb gemerkt dat met een lekker warme fles ze ook heerlijk slapen
Op de pols doe ik het ook niet. In de magnatron heb ik standaard de pieper op 40 sec staan dan is die precies goed. En ik proef ook altijd met me mond. A of er wat uit komt en B of het niet te heet is.En meestal wil ze en lekkere warme fles een koude vind ze niet zo lekker.
Als het voor Femke op lichaamstemp is weigert ze hem. Pas als hij warmer is pakt ze hem. Ik doe hem 40sec op 650watt
onze magnetron staat op 900 watt, en ik laat een flesje van 200 cc voeding aflopen van een minuut tot 10 seconden, 50 seconden dus. dan heeft het flesje trouwens al wel kant en klaar 2 uur in de koelkast gestaan.