Koop een koe

Discussie in 'De lounge' gestart door Gootje1988, 16 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gootje1988

    Gootje1988 Fanatiek lid

    5 apr 2017
    4.844
    2.838
    113
    Is iemand hier bekend mee? Het schijnt super goed vlees te zijn dus ik heb al een pakket besteld, ben erg benieuwd naar ervaringen!
     
  2. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.558
    6.255
    113
    Ik ben ook heel benieuwd, wil dit ook doen.
     
    Gootje1988 vindt dit leuk.
  3. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief

    Ik lees ook even mee!
     
    Gootje1988 vindt dit leuk.
  4. Gootje1988

    Gootje1988 Fanatiek lid

    5 apr 2017
    4.844
    2.838
    113
    Zat te twijfelen om ook de kip te doen maar eerst even de koe afwachten :p
     
    Chillin vindt dit leuk.
  5. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.643
    3.770
    113
    Ik heb een keer waterbuffel en nog een andere bijzondere besteld, niet de 'gewone' koe die ze altijd hebben. Vlees is prima, ik vond de biefstukken alleen wat tegenvallen. Ik had dus ook hele hoge verwachtingen door alle goede reviews. De biefstukken van onze slager zijn malser. De bavette vond ik wel enorm lekker!

    Ik wil eigenlijk nog een keer een Wagyu bestellen, zijn alleen zo duur!

    Edit: overigens ga ik het in ons nieuwe huis wel op reguliere basis bestellen. We hebben nu alleen zo'n kleine vriezer dus moet nog even geduld hebben.
     
    S2909 en Gootje1988 vinden dit leuk.
  6. Maslov

    Maslov Fanatiek lid

    11 apr 2019
    1.200
    3.395
    113
    Ik vond het prima vlees. Wij deden het vooral omdat we lokaal vlees wilden eten en fatsoenlijk leven en voer voor de koe. Het zit in hele bescheiden porties voor 2 personen verpakt. Ik vond het echt ideaal, maar we krijgen nu veel vers vlees via een klant. Daarom niet meer koopeenkoe.nl
    Maar misschien in de toekomst weer.
     
    Gootje1988 en WinterBird vinden dit leuk.
  7. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Momenteel hebben wij zo'n pakket. Maar niet via die site. Maar direct van de boer af.
    Tot nu toe ben ik erg positief. Vlees is heerlijk mals en goed van smaak.
     
    Gootje1988 vindt dit leuk.
  8. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Wagyu is absoluut de moeite waard! Kost wat maar is zooo lekker
     
    Gootje1988 vindt dit leuk.
  9. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Wij hebben ook al meerdere pakketten besteld. Ook een pakket hert trouwens. En ook waterbuffel, maar daar ben ik niet zo kapot van, heeft een bepaalde nasmaak die ik niet zo lekker vind.
    Ik vind het vlees vergelijkbaar met vlees van de slager, de ene keer wat beter dan de andere keer, maar vind het concept super.
     
    Gootje1988 vindt dit leuk.
  10. Emsy

    Emsy Fanatiek lid

    29 jan 2015
    1.850
    1.663
    113
    Vrouw
    Wij vonden het erg goed vlees maar vervelend dat je niet zelf kon kiezen wat je in je pakket wilde.
    We zijn overgegaan op Schotse hooglanders. Daar kan je ook meteen kip, vleeswaren etc mee bestellen, echt heerlijk vlees. Nu we dit gewend zijn ga ik al bijna over m'n nek bij het bakken van gehakt uit de supermarkt, die lucht brr zo'n verschil.
     
    Gootje1988 vindt dit leuk.
  11. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Mijn man wil niet de laatste besteller zijn zodat hij hem het gevoelsmatige nekschot geeft :roflmao: dus nu.
    Hier op de site staat dan z'n koe met zoveel % verkocht. Als hij 100% is word het dier geslacht.
     
    Gootje1988 en Lomo vinden dit leuk.
  12. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.558
    6.255
    113
    Ja is het echt bescheiden? Wij zijn met 4, maar de kinderen houden niet echt van vlees, wij wel maar hoeven geen mega hompen, klein stukje is echt voldoende.
     
    Gootje1988 vindt dit leuk.
  13. Keessie

    Keessie Actief lid

    8 jul 2014
    358
    406
    63
    Vrouw
    Trotse melkvee boerin!
    Achterhoek
    Wij laten 1 x per jaar een pink ( jonge koe) van 1,5 jaar slachten. Die word daarvoor ook gefokt. Heb nu een kruising Waygu lopen, hij gaat pas met 3 jaar naar de slacht. Eerst gaat er nog een kruising vleesras in de vriezer. Zelf houden we de helft, de andere helft verkoop ik aan wat vrienden.
     
    Gootje1988 vindt dit leuk.
  14. Keessie

    Keessie Actief lid

    8 jul 2014
    358
    406
    63
    Vrouw
    Trotse melkvee boerin!
    Achterhoek
    Koop een koe is een mooie mogelijkheid om aan goed vlees te komen. Het is per dier verschillend hoe de kwaliteit en smaak is.
     
    Gootje1988 vindt dit leuk.
  15. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.643
    3.770
    113
    Waar bestel je die dan? Want bij ons blijft het stoofvlees elke keer liggen. Zo'n klein stukje, als je dat een paar is hebt laten sudderen blijft er niets over. Zou ook wel zelf m'n pakket willen kiezen. Maar ja, dat gaat dan weer een beetje voorbij aan het koop een koe concept waar de hele koe verkocht wordt en niet alleen de populaire stukken.
     
    Gootje1988 vindt dit leuk.
  16. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Wij hebben een varken gekocht via die site. Prima.
    Daarna een koe. De hamburgers van die koe zijn niet te haffelen. De rest is oké, maar geen koe weer voor ons.
     
    Gootje1988 vindt dit leuk.
  17. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.025
    15.566
    113
    Vrouw
    Koop een koe niet maar de Belgische variant deel een koe hebben wij wel al gedaan. Daar kan je kiezen welk vlees je wil.
    Mss is er in Nederland ook zoiets?
     
    Gootje1988 vindt dit leuk.
  18. BliksemSter

    BliksemSter Niet meer actief

    Ik doe het al een tijdje en ik ben wel tevreden. Goed vlees en vooral niet teveel. Wij eten vaak samen met onze tienjarige de biefstukjes bijvoorbeeld. Echt prima. Ik vind het fijn dat we “eerlijk” vlees eten en vooral heel bescheiden. Ik vind het lekker maar ik sla er niet stijl van achterover. Vroeger eens een stuk Limousin koe gekocht en ik kan mij herinneren dat dat vlees extreem mals was. Dit is eerder aan de taaie kant (of je nou een luxe pakket besteld of een iets minder luxe pakket), maar wel smakelijk hoor!
     
    Gootje1988 vindt dit leuk.
  19. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Het is lekker vlees en handig verpakt in 1 of 2 persoons porties.
    Ik vind het alleen jammer dat je het niet zelf kan samenstellen. Daarom bestel ik nu regelmatig biologisch vlees op een andere site. Heerlijk vlees en niet superduur.
    Wij hebben ook wel eens kip gehad ervan maar ook daar kan je niet zelf kiezen, dus de drumsticks bleven heel lang liggen. Het was wel lekker!
     
    Gootje1988 vindt dit leuk.
  20. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.343
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja hier al meerdere pakketten besteld en het bevalt goed. Veel lekkerder vlees dan de supermarkt. Portiegrootte zijn goed. Laatste keer combipakket besteld, koe en kip en de kip was ook erg lekker.
     
    Gootje1988 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina